نوشته شده توسط : ساحل

تغییرات قیمت خودرو در بازار روزانه شده است و وعده و وعیدهای اهالی صنعت خودرو در مورد افزایش تیراژ تولید و کاهش نوسانات قیمت ها بعد از برگزاری قرعه کشی و ...نیز به کلی نتیجه ای در بر نداشته است.

باید گفت که بخش زیادی از نوسان قیمت این روزها از افزایش لحظه ای نرخ ارز نشات می گیرد و بخش دیگری نیز ناشی از نوسانات بورس در چند هفته اخیر است که باعث خروج بخشی از سرمایه ها از بورس و ورود این بخش به بازار خودرو شده است.

ماحصل این ماجرا، افزایش نزدیک به صد در صدی قیمت خودروهای کف بازار نظیر پراید در چند ماه اخیر بوده است به نوعی که حالا صحبت از پراید یکصد و شصت میلیون تومانی چندان عجیب به نظر نمی رسد، خودرو های سابقا ارزان قیمتی نظیر تیبا، تیبا 2، ساینا، کوییک و پژو 206 تیپ دو هم حالا به ارابه های گران قیمتی تبدیل شده اند که برای خریدشان باید بین 160 تا 220 میلیون تومان پس انداز را ندید گرفت.

افزایش قیمت خودرو

افزایش قیمت پژو 206 تیپ 5 به حدود 300 میلیون تومان و 430 میلیون شدن خودرو مشابه آن (پژو 207 دنده ای) از دیگر عجایب بازار ماتم گرفته این روزهای خودرو کشور است که البته شگفتی های دیگری نظیر گذر قیمت رنو ساندرو اتوماتیک از مرز 600 میلیون را نیز شامل می شود.

این درحالیست که به لطف حذف قیمت ها از روی وب سایت های خرید و فروش خودرو، دلالی به شدت رونق گرفته و حتی عده زیادی از واسطه گران محترم دست به بازسازی و نوسازی خودروهای کارکرده می زنند تا بتوانند خودرو مذکور را با قیمت بالاتری به مشتری نگون بخت بفروشند.

افزایش قیمت خودرو

این امر سابق براین از نظر اقتصادی توجیهی نداشت، چرا که با مشخص بودن قیمت هر خودرو، عملا فضایی برای ورود واسطه گران ایجاد نمی شد اما حالا شرایط به گونه ای تغییر کرده که قیمت تمامی خودروها عملا نامشخص است و هر فردی می تواند خودرو به ظاهر تمیز خود را با قیمتی بیش از ارزش واقعی مدل های مشابه برای فروش عرضه نماید.

در چنین شرایطی هنوز افزایش قیمت ارز به عنوان محرک اصلی بازار خودرو به 1000 درصد (ده برابر) نرسیده است اما خودروهایی مانند مزدا 3 عملا افزایش قیمتی 13 برابری را به خود دیده و با رقمی بیش از 1.3 میلیارد تومان آگهی می شود. این درحالیست که قیمت پراید به عنوان ارزان ترین خودرو بازار در حدود 8 برابر شده است و هنوز تا رسیدن به سطوح قیمتی مشابه با تورم ارزی فاصله دارند.

سبقت قیمت‌ خودرو از نرخ دلار؛ نگاهی به روند افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو طی 3 سال اخیر

البته افزایش قیمت روزانه خودرو تنها چالش وانفسای این روزهای حمل و نقل نیست، بلکه عملا نرخ بیمه نامه های بدنه نیز از تورم جا مانده است و با وقوع هر آسیب دیدگی، مالکین خودرو محتمل خسارات فراوانی می شوند.

از طرف دیگر نرخ قطعات یدکی نیز در مورد اکثر خودروها به مراتب بیش از نرخ رسمی ارز افزایش یافته و در مورد بسیاری از خودروها رفته رفته کمبود قطعات یدکی به مساله ای نگران کننده بدل شده است. این موضوع به خصوص در مورد خودروهای مونتاژی، چینی و مدل های وارداتی پا به سن گذاشته، به نوعی گریبان مالکین را گرفته و ایشان را در تعمیر و نگهداری از خودرو خود با چالش های فراوانی مواجه ساخته است.

کور سوی امید به توقف روند افزایش قیمت ها

به طور کلی به جز افزایش نرخ ارز و ریزش بورس، کسری بودجه دولتی نیز می تواند زمینه ساز تورم در کشور و افزایش قیمت ها تلقی شود و متاسفانه کارشناسان اقتصادی یکی از عوامل زمینه ای برای تورم های اخیر را همین مساله کسری بودجه قلمداد می کنند که البته در کشورمان موضوع تازه ای نیست و عملا هر ساله تکرار می شود.

با این حال توقف روند افزایش نرخ ارز یا حتی کاهشی شدن ارز ناشی از وقایع انتخاباتی در آمریکا یا بازگشت بورس به مدار صعودی می تواند تا حدی آهنگ افزایش قیمت در بازار خودرو را کاهش دهد. مسلما این دو عامل در صورت همراه شدن با افزایش تیراژ خودروسازان، زمینه کاهش التهاب در بازار را فراهم خواهند کرد اما آنطور که از شواهد مشخص است حداقل تا مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا، سمت و سوی بازار خودرو در مسیر افزایش نرخ ها خواهد بود و پس از مشخص شدن شرایط و در صورت کنار رفتن ترامپ، نیز بعید نیست تا رکودی سنگین بر بازارهای کشور حکم فرما شود.

از این رو باید گفت که علی الظاهر با چند هفته سرنوشت ساز در بازار خودرو طرف هستیم و وعده های تازه مجلس نشینان برای کاهش التهابات بازار ظرف سه هفته آینده نیز ، دست بر قضا کاملا با سر رسیدن موعد انتخابات آمریکا هم پوشانی دارد و از این رو شاید با عرضه خودرو در بورس (در صورت همزمانی با پایان دوران ریاست جهوری ترامپ)، ممکن است تا برای چند هفته شرایط تازه ای در بازار خودرو کشور حکم فرما شود .

منبع:

https://digiato.com/article/2020/10/12/%d8%b1%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88-%d8%b4%da%a9%d8%b3%d8%aa/



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

نرم‌افزار CRM دیدار به صاحبان کسب‌وکار کمک خواهد کرد تا مسائلی هچون ضریب تبدیل را به‌خوبی مدیریت کنند و بتوانند بهتر با مشتریان ارتباط برقرار کنند. در این ویدئو، با این نرم‌افزار بیشتر آشنا می‌شویم.

کسب‌وکار‌های مختلف برای افزایش بهره‌وری نیاز دارند تا با پیروی از روش‌های جدید در بخش فروش، تأثیرگذاری و ارتباط خود با مشتریان را بهبود ببخشند. به‌عنوان شمایی کلی از بخش فروش، بسیاری از مشتریان به‌عنوان مشتریان بالقوه یا به‌اصطلاح فرصت قرار دارند و باید با مدیریت صحیح و هدفمند به مشتریان خوب یا ثابت تبدیل شوند. بنا به روش‌های متعدد موجود در دنیای کسب‌وکار، تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل، یکی از وظایف نرم‌افزار CRM است.

سی آر ام (CRM) یا مدیریت ارتباط با مشتری، تعاملات بین شرکت با مشتریان را به‌منظور بهبود ارتباط با آن‌ها و ایجاد سود بیشتر ایجاد می‌کند؛ اصولا زمانی‌که در ارتباط با CRM صحبت می‌شود، منظور‌ ابزاری است که امکاناتی ازقبیل مدیریت اطلاعات اشخاص و شرکت‌ها، کاریز فروش، فعالیت‌ها، گزارش‌ها و بسیاری امکانات دیگر را دارد.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/software-application/363748-didar-crm-software-overview-video/



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

تعرفه های طراحی سایت کمپانی در سال 97 نیز با توجه به چگونگی اقتصادی کشور و رعایت حال مشتریان مقاوم ماند. طراحی یک وب سایت به چهره ریسپانسیو و سازگار با موبایل به به اتفاق درج مطالب تارنما یک و نیم میلیون تومان می باشد که در این شیوه یک پهنه به مد نظر ثبت می گردد و 500 مگابایت فضای هاست به مدت یکسال در کمر بستن کارفرما پیمان داده می شود. در ضمن وب سایت یکسال حمایت خواهد داشت و برای ممانعت از دشواری ها امنیتی تارنما ایمن سازی می گردد. پانل کاربری تارنما نیز به کارفرما آموزش دیتا می شود الی کارفرما بتواند مطالب و محتوای وب سایت باره عقیده خویش را مدیریت نماید.
 
تعرفه ثبت دامنه

تعرفه ثبت هزینه طراحی سایت شرکتی حوزه های ir در حدود 20 هزار تومان سالیانه و تعرفه ثبت حوزه های دیگر نظیر com بر پای بست، دلار روز می باشد. البته دامنه هایی با مبالغ بالاتر به عنوان نمونه دامنه های tv وجود دارند که هزینه ثبت آنها بالاتری از دامنه های معمولی دارند.
تعرفه هاستینگ

تعرفه هاست شما بسته به میزان فضایی که بیچارگی دارید می باشد. پلان اولیه هاستینگ وب سایت از 100 مگابایت محیط‌ آغاز می شود که خرج آن در نزدیک 120 هزار تومان سالیانه می باشد. نکته ای که لازم است به آن توجه نمایید آن است هاستینگ قابل بالارفتن می باشد و می توانید با پروا به دربایستن وب سایت پیشروی کردن داده شود. به عنوان نمونه برای ارتقاء هاست از 100 مگابایت به 500 مگابایت هزینه 80 هزار تومان می باشد. برآیند اینکه لازم نیست از ابتدای پروژه خرج زیادی بابت هاست پرداخت نمایید و هاست با کمترین ظرفیت نیز برای راه اندازی وب سایت کافی است.
هزینه طراحی قالب

هزینه طراحی قالب های سیستم های مدیریت محتوای رایگان همانند جوملا و وردپرس در نزدیک 200 هزار تومان می باشد که این خرج برای طراحی قالب از بخش فروشگاه قالب و یا هر قالب انتخابی دیگری می باشد. این قالب ها به صورت دایو بیس طراحی می گردند و اصول اولیه سئو نظیر دایو بیس بودن و آدرس دهی بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو و همچنین استاندارد w3c لحاظ می گردد.
هزینه در عقیده اخذ گرافیست

در صورت که نظر کارفرما بر آن بوده که سایت بر اساس قالب های از پیش طراحی شده طراحی نگردد خرج در عقیده گرفتن طراح برای پیاده سازی قالب تارنما در نزدیک 500 هزار تومان می باشد و روال اجرای شغل به این صورت می باشد که جلسه ای برگزار می گردد و در آن جلسه کارفرما نیازهای گرافیکی خود را اعلام می نماید و طراح بر بنیاد دریافتن نیازهای اعلام شده کارفرما قالب را پیاده سازی می نماید و کارفرما می تواند بعد از طراحی قالب آن را ویرایش نماید لغایت قالب باره عقیده مطابق با سلایقش باشد.
امن سازی سایت

سایت پس از سپریدن طراحی حتما می بایست امن سازی گردد و در صورت عدم سپریدن این مورد به سرعت مبتلا دشواری ها امنیتی خواهد گردید. خرج امن سازی سایت در حدود 50 هزار تومان می باشد. البته این هزینه برای سایت های فروشگاهی و پرتالی بالاتر می باشد.
آموزش پنل کاربری سایت

پس از انجام پروژه سیستم مدیریت محتوای تارنما می بایست به کارفرما تعلیم دیتا شود. خرج تعلیم پنل کاربری در حدود 50 هزار تومان می باشد. پس از تعلیم پنل کاربری کارفرما قادر خواهد بود مطالب، منوها و عکس ها سایت را مدیریت نماید.
پشتیبانی یکساله سایت

سایت بعد از ساخت احتیاج به پشتیبانی یکساله دارد تا چنانچه برای سایت مشکلی به وجود آمد و یا سوالی برای کارفرما مطرح شد بتواند موارد را از تیم پشتیبانی وب سایت تعقیب نماید. خرج پشتیبانی یکساله تارنما در حدود 100 هزار تومان می باشد.
درج مطالب وب سایت(در صورت نیاز)

درج مطالب وب سایت کار فنی و پیچیده ای نیست و کارفرما می تواند با آموزشی که می بیند این پیشه را به راحتی سپریدن دهد. چنانچه کارفرما این وظیفه را محول نمایید هزینه درج مطالب وب سایت در نزدیک 500 هزار تومان می باشد. البته خرج درج مطالب تارنما با پروا به میزان اطلاعات متغیر بوده و خرج اعلام شده برای درج مطالب قبل فرض شرکتی می باشد.
اضافه نمودن زبان جدید به سایت(در چهره نیاز)

هزینه اضافه نمودن زبان جدید به تارنما در حدود 30 درصد از عدد کل می باشد. به عنوان نمونه در صورتی که شماره کل طراحی سایت در حدود 500 هزار تومان باشد هزینه اضافه نمودن زبان جدید به سایت در نزدیک 200 هزار تومان می باشد. البته این درصد در پروژه های گوناگون بسته به گونه پروژه متفاوت است و می بایست موردی مشخص گردد.
راه اندازی نسخه موبایلی وب سایت(در صورت نیاز)

سازگاری سایت با دستگاه های مختلف نظیر موبایل و تبلت با پروا به آنکه 50 درصد از کاربران وب از موبایل و تبلت برای بازبینی وب کاربرد می نمایند به امری مهم برای سایت ها تبدیل شده است. خرج پیاده سازی نسخه موبایلی در حدود 500 هزار تومان می باشد که البته این هزینه نیز برای سایت های فروشگاهی و پرتالی بالاتر می باشد.
خدمات سئو و بهینه سازی سایت(در صورت نیاز)

سایت به طور پیش فرض به صورت سئو طراحی می گردد و نیازی به پرداخت خرج جداگانه برای سئو سایت نیست. برای نمایش سایت در صفحه اول گوگل برای کلمات کلیدی پیوسته به سایت هزینه گرفتن می نماید. خرج نمایش سایت برای واژه ها کلیدی پیوسته به سایت در حدود 1 میلیون تومان می باشد که این قیمت برای کلمات های پر رقیب بالاتر می باشد. برای مشخص شدن تعرفه دقیق نمایش تارنما در صفحه اول گوگل خود با تماس حاصل فرمایید.

قیمت های ذکر شده در بالا برای سایت های معمولی می باشد و در صورتی که سایت بیچارگی به امکانات خاصی همانند درگاه پرداخت آنلاین و .... داشته باشد هزینه به صورت جداگانه محاسبه می گردد.
طراحی نسخه AMP وب سایت

تعرفه طراحی نسخه AMP برای وب سایت 500 هزار تومان می باشد. نسخه AMP وب سایت به ورژنی از سایت گفته می شود که از نظر سرعت برای موبایل بهینه سازی شده است و سرعت لود این نسخه از تارنما به مراتب بالاتر از نسخه عادی و ریسپانسیو وب سایت می باشد. نسخه AMP می تواند تاثیر مثبت در سئو و بهینه سازی تارنما داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

موبایل‌های هوشمند امروزی به غول‌هایی تمام‌عیار در پردازش تبدیل شده‌اند و تقریبا از پس تمام بارهای پردازشی و وظایفی که به آن‌ها محول می‌شوند بر می‌آیند. این اتفاق به لطف پردازنده‌های مدرنی بوده که هر سال، به افق‌های تازه‌ای دست پیدا می‌کنند. کوالکام هم قرار است تا پایان سال جاری میلادی، نسل جدید پردازنده اسنپدراگون را به دست مشتریان برساند که به خاطر فرآیند تولید ۵ نانومتری، بهبودهایی فراوان با خود به همراه خواهد آورد. بیایید مروری داشته باشیم بر هرآنچه که درباره چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ می‌دانیم و هرآنچه که باید از آن انتظار داشته باشیم.

معماری هسته

چیپست‌های ۵ نانومتری، از نظر مصرف انرژی، حدودا ۲۰ درصد بهینه‌تر از چیپست‌های ۷ نانومتری ظاهر می‌شوند و ضمنا حدودا ۲۵ درصد ابعاد کوچک‌تری نیز دارند. البته که پرفورمنس هم قرار است بهتر از اسنپدراگون ۸۶۵ و پرچمدار کنونی، یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس باشد. شایعات چند وقت اخیر حکایت از این داشته‌اند که چیپست جدید کوالکام از هسته ARM Cortex-X1 Super برای دستیابی به سطوحی دیده نشده از عملکرد بهره‌مند خواهد بود.

این یعنی چیپست بعدی کوالکام یک برتری مشهود و حدودا ۳۰ درصدی نسبت به چیپ‌های مجهز به هسته ARM Corex A77 خواهد داشت. علاوه بر این، اسنپدراگون ۸۷۵ معماری هسته‌ای حتی بهتر از پردازنده‌های مجهز به Cortex A78 خواهد داشت.

چه کسی چیپست را تولید می‌کند؟

کوالکام معمولا برای تولید پردازنده‌های پرچمدارش روی شرکت تایوانی TSMC حساب باز کرده است. حتی با این وجود که در سال ۲۰۱۶، با سامسونگ قراردادی برای تولید اسنپدراگون ۸۲۰ امضا کرده بود. بنابر گزارش‌های اخیر اما اسنپدراگون ۸۷۵ این‌بار به صورت تمام و کمال توسط شرکت سامسونگ الکترونیکس به تولید انبوه خواهد رسید.

گفته می‌شود این قرارداد ارزشی بین ۸۵۰ میلیون الی ۱ میلیارد دلار دارد و تولید انبوه چیپست نیز از همین حالا با تجهیزات لیتوگرافی ماورا بنفش حد بالایی (EUV) در کارخانه‌ای جدید واقع در شهر هواسئونگ کره جنوبی آغاز شده است. با توجه به اینکه سامسونگ هم در حال توسعه پردازنده‌های ۵ نانومتری مخصوص به خود است، دستیابی به چنین قراردادی قطعا برایش ارزشمند تلقی می‌شود.

رقبا

همانطور که بالاتر نیز اشاره شد، چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ قرار است سطحی دیده نشده از قدرت پردازشی را به نمایش درآورد و بنابراین رقیب مستقیم چیپست A14 Bionic اپل به حساب می‌آید. بنچمارک‌ها نشان داده‌اند که پردازنده A14 Bionic از نظر پرفورمنس پردازنده و پردازشگر گرافیکی، اختلاف آنقدرها فاحشی با چیپ A13 ندارد. این یعنی درحالی که اپل گامی کوچک نسبت به چیپست قبلی خود برداشته، اسنپدراگون ۸۷۵ قرار است انقلابی ظاهر شود و به راحتی از پرفورمنس خانواده اسنپدراگون ۸۶۵ پیشی بگیرد.

از سوی دیگر نیز چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ را داریم که آن هم با معماری ۵ نانومتری ساخته می‌شود. این پردازنده به احتمال قریب به یقین همراه با هسته‌های Cortex A78 عرضه می‌شود و در آن خبری از هسته‌های Cortex X1 نخواه بود. این یعنی باز هم اسنپدراگون بسیار قدرتمندتر از رقیب دیگر خود ظاهر خواهد شد. حالا باید منتظر ماند و دید که نسخه‌های مختلف موبایل‌های گلکسی جدید سامسونگ، چه میزان تفاوت قدرت پردازشی با یکدیگر دارند.

موبایل‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۷۵

مسابقه برای دستیابی به جدیدترین و بهترین چیپست سال ۲۰۲۱ میلادی از همین حالا آغاز شده است. بنابر گزارش‌هایی که تا به امروز منتشر شده، دو برند شیائومی و ویوو نخستین شرکت هایی هستند که اسمارت‌فون‌هایی مجهز به اسنپدراگون ۸۷۵ روانه بازار خواهند کرد. شیائومی می ۱۱ (که البته شاید شیائومی می ۲۰ نام بگیرد) همراه با تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر یا ردمی K40 پرو، هر دو شانسی برای تبدیل شدن به نخستین موبایل مجهز به اسنپدراگون ۸۷۵ دارند. این چیپست ضمنا در خانواده گلکسی اس ۲۱ سامسونگ هم استفاده می‌شود که طی ماه فوریه ۲۰۲۱ شاهد معرفی آن خواهیم بود.

بنابر اطلاعات اخیر، کوالکام با شرکت ایسوس نیز وارد همکاری شده تا تحت برند کوالکام، یک موبایل گیمینگ مجهز به اسنپدراگون ۸۷۵ بسازند. نخستین موبایل کوالکام و ایسوس اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی روانه بازار خواهد شد و به همین خاطر، شاید این نخستین موبایل مجهز به چیپست پرچمدار باشد. اصلا بعید نیست که کوالکام این لقب ارزشمند را نصیب محصولی کند که خودش ساخته است.

تاریخ عرضه و قیمت‌گذاری احتمالی

حتی با اینکه پاندمی کووید-۱۹ تقریبا تمام صنایع جهان را تکان‌هایی اساسی داده است، کوالکام می‌گوید که پروسه تولید پردازنده پرچمدار بعدی‌اش طبق برنامه همیشگی پیش می‌رود و اختلالی ایجاد نخواهد شد. این شرکت از همین حالا دعوت‌نامه‌های رویداد Tech Summit Digital 2020 را به دست اهالی رسانه رسانده و به روزهای یکم و دوم دسامبر ۲۰۲۰ اشاره داشته است. اگرچه در این دعوت‌نامه صحبتی از رونمایی از چیپست جدید به میان نیامده، اما با توجه به جمله «عملکرد سطح پریمیوم برای موبایل» که در دعوت‌نامه درج شده، بعید است شاهد رویدادی با محوریت چیزی دیگر باشیم.

هیچ تردیدی نیست که اسنپدراگون ۸۷۵ انبوهی از قدرت پردازشی دارد و به تبع آن، هزینه زیادی روی دوش تولیدکنندگان موبایل و بعد خریداران همان موبایل‌ها می‌گذارد. گمان می‌رود پکیج کامل این پردازنده به همراه مودم 5G بالغ بر ۲۵۰ دلار قیمت‌گذاری شود که یعنی بیشتر از ۱۰۰ دلار از اسنپدراگون ۸۶۵ گران‌قیمت‌تر است. این صرفا هزینه تولید است، بنابراین می‌توانید تصور کنید که موبایل‌های مجهز به چیپست در چه رنج قیمت وحشتناکی جای می‌گیرند. با این همه هنوز هیچ اطلاعاتی به صورت رسمی راجع به قیمت‌گذاری تایید نشده و بهتر است تا تاییدیه رسمی کوالکام منتظر باقی بمانیم.

آنچه در راه است...

گذشته از چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ که در رده پرچمدار دسته‌بندی می‌شود، کوالکام تولید دو چیپست میان‌رده اسنپدراگون ۷۶۵ و ۷۶۵ جی را نیز در دستور کار خود دارد. این خانواده پردازنده با معماری ۶ نانومتری به تولید خواهد رسید و به عنوان یک چیپست میان‌رده، قدرت پردازشی بسیار قابل توجهی خواهد داشت. این چیپست از نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز، حافظه 256GB UFS 3.1 و سقف ۱۲ گیگابایت حافظه رم LPDDR5 پشتیبانی خواهد کرد. انتظار می‌رود این چیپست نیز در سال ۲۰۲۱ و اندکی بعد از مراسم رونمایی برادرش بزرگ‌ترش، اسنپدراگون ۸۷۵، روانه بازار موبایل‌های هوشمند شود.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/10/10/%d9%87%d8%b1%d8%a2%d9%86%da%86%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%da%86%db%8c%d9%be%d8%b3%d8%aa-%d9%be%d8%b1%da%86%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be%d8%af%d8%b1%d8%a7%da%af%d9%88%d9%86-%db%b8%db%b7/



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

پژوهشی جدید نشان می‌دهد مقدار قطعات پلاستیکی پنهان‌شده در کف دریا، بسیار بیشتر از پلاستیک‌های شناور روی سطح اقیانوس‌ها است

زباله‌های پلاستیکی از مدت‌‌ها پیش به مشکلی اساسی و در حال رشد در اقیانوس‌ها تبدیل شده است و زندگی موجودات دریا را تهدید می‌کند.  گزارشی تازه نگاهی اجمالی به میزان میکروپلاستیک‌های انباشته‌شده در کف اقیانوس ارائه می‌کند. آژانس ملی علوم استرالیا در آنچه به‌عنوان نخستین برآورد جهانی منتشر کرده است، می‌گوید ۹/۲۵ الی ۱۵/۸۷ میلیون تن میکروپلاستیک (قطعاتی بین ۵ میلی‌متر الی ۱ میکرومتر) در کف دریا قرار دارد.

آمار وحشتناک یادشده بسیار بیشتر از سطح اقیانوس بوده و معادل ۱۸ تا ۲۴ کیسه خرید مملو از قطعات پلاستیکی کوچک برای هر ۳۰ سانتی‌متر از خط ساحلی در قاره‌ها، به‌غیر از قطب جنوب است. این معضلی است که فعالان محیط‌زیست مدت‌ها درباره‌ی آن هشدار داده‌اند؛ درحالی‌‌که مبارزه برای پاک‌سازی اقیانوس‌ها به ریشه‌کن‌کردن محصولات پلاستیکی یک‌بارمصرف همانند کیسه‌های خرید معطوف است. سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی همسود (CSIRO) یافته‌های جدید را هفته‌ی گذشته در مطالعه‌ای جدید منتشر کرد. بریتا دنیس هاردستی، پژوهشگر ارشد این سازمان و نویسنده‌ی پژوهش گفت: «این مطالعه به فراگیربودن مشکل اشاره می‌کند و معضل یادشده در تمام مکان‌ها وجود دارد و در حال افزایش است.»

میکروپلاستیک به اقیانوس محدود نیست و در ذرات هوا نیز یافت می‌شوند و باد هم می‌تواند آن‌ها را منتشر کند. انواع مختلف میکروپلاستیک‌ها ممکن است در روده‌ی انسان هم مشاهده شود. دانشمندان بر این باورند که سالانه ۴/۴ تا ۸/۸ میلیون تن پلاستیک وارد دریا می‌شود. در سال‌های اخیر، فقط صدها جسم پلاستیکی در شکم نهنگ‌های مُرده در سراسر جهان یافت شده است. با اینکه استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در مناطق مختلف جهان ممنوع شده است، رشد استفاده از بسته‌بندی‌های پلاستیکی یک‌بارمصرف به‌دنبال شیوع ویروس کرونا را شاهد هستیم.

با گذشت زمان، برخی از پلاستیک‌ها به قطعات کوچک‌تر تجزیه می‌شوند و در اقیانوس فرو خواهند رفت. انواع شناورتر پلاستیک‌ها به‌خودی‌خود فرونمی‌روند و امکان دارد وارد سواحل یا در آب‌های عمیق مشاهده شود. دکتر هاردستی گفت:

پلانکتون‌ها و ماهی‌های کوچک‌تر ممکن است میکروپلاستیک‌های بستر دریا را ببلعند. میکروپلاستیک وقتی خوراک ماهی‌ها شود، احتمال دارد وارد زنجیره‌ی غذایی انسان شود. هدف از انجام این مطالعه، تعیین مقیاس مشکل یادشده بود.

منبع:

https://www.zoomit.ir/energy-environment/363601-microplastics-ocean/



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

فروشگاه اینستاگرام چیست؟
برای شناخت فروشگاه اینستاگرام باید بدانید که اینستاگرام یک سوشال مدیای دوست داشتنی بین ما ایرانی هاست. اکثر ما نحوه بهره‌گیری آن را کم یا بیش بلدیم. ولی به تازگی اینستاگرام در به روز رسانی های خود، قابلیت جدید اضافه کرده الی شما بتوانید محصولات خویش را در ساحل برندتان به فروش برسانید. فروشگاه اینستاگرام!

پیش بیچارگی فروشگاه اینستاگرام ، سایت فروشگاهی می باشد. شما بدون سایت فروشگاهی نمیتوانید فروشگاه اینستاگرام را فعال کنید زیرا باید هر محصول را به تقدیر مربوطه در سایت خویش لینک کنید.

 

همانطور که در تصویر تماشا می کنید تگ محصول یا فروشگاه اینستاگرام در صفحه پرکار شده و ساحل igtv و پست های تگ شده برای پیج فعال می شود. ولی هرکسی نمیتواند این آپشن را فعال کند و یا اگر هم بتوان آن را پرکار کرد بعد گذشت چند ساعت فیسبوک تگ فرآورده را غیر فعال میکند.

دلیل این مشکل گیری تحریم های موجود روی کشور ما و محدودیت های فیس بوک برای دیگر کشور هاست.

شما ممکن است تک فرآورده را در برخی پیج های ایرانی نیز نگریستن کنید. این حساب های کاربری درون ایران ساخته نشده و در ضمن از خارچ از ایران مدیریت و کنترول می شود.

با توجه به شرایط تحریم و محدودیت ها،واحد تومان و ريال درون پنل مدیریتی فیس بوک نیست پس بهتر است برای انتخاب واحد پول، واحدی را گزینش کنید که نخست آن T باشد.

شما میتوانید با خرید پالایه شدن و پیوست به ای پی این مملکت ها فروشگاه را فعال کنید.

طی 6 ماه گذشته این مملکت ها مجاز به پرکار کردن تگ فروشگاه بوده اند.

لیست کشور های مجاز:بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، هلند، سوئیس، ایرلند، آفریقای جنوبی، بلژیک، اتریش، پرتغال، لهستان، یونان، قبرس، دانمارک، جمهوری چک، رومانی، نروژ، مجارستان، بلغارستان، کرواسی، فنلاند لتونی، لیتوانی، اسلوونی، لوکزامبورگ، برزیل، آرژانتین، مکزیک، پرو، اروگوئه، پاراگوئه، مالت، اکوادور، پاناما، بلیز، جمهوری دومینیکن، استرالیا، نیوزیلند، کره، ژاپن.
فروشگاه اینستاگرام چه خاصیت هایی دارد؟
یکی از ویژگی های فروشگاه اینستاگرام،  ایجاد تگ خرید در اینستاگرام لینک به تقدیر مربوط به آن محصول در سایت است و شما تنها با یک کلیک میتوانید بها آن را تماشا کنید. این لینک سازی برای سئو سایت شما نیز مفید است.

قابلیت دومی که اینستاگرام برای تگ محصول خود گذاشته است، قابلیت انتشار محصول در استوری اینستاگرام است. شما میتوانید فرآورده خودرا استوری کرده و همان قابلیت تک کلیک را نیز داشته باشید.

اولین قدم برای پرکار سازی فروشگاه اینستاگرام چیست؟
بسیاری از ما مشتاق فعال کردن این قابلیت جذاب اینستاگرام هستیم اما نمیدانیم باید چه کنیم!

در قدم اول باید محتواب مرتبط با فرآورده خود را حاضر کنید. برای مثال شما صاحب یک پیج فروش کفش باشید. برای فروش یک زوج کفش مردانه چرمی باید اطلاعات ریزبین از آن محصول را وارد کنید.

نوع چرم آن، نوع دوخت، رنگ، سایز آن، قیمت و مهم تر از بقیه تصویر آن است که شما باید به چهره ریزبین وارد وبسایت خود کنید.

برای برپایی تگ محصول نیز همین اطلاعات دربایستن است ولی کمی جامع تر چون شما فضای زیادی برای انتقال اطلاعات ندارید پس بهتر است مهم ترین آن هارا انتقال دهید.

چگونه تگ محصول را فعال کنیم؟
اضافه کردن تگ خرید در اینستاگرام به کمک فیسبوک انجام می‌شود؛ بنابراین شما پیش درآمد باید قوانین و حریم خصوصی اینستاگرام و فیسبوک را مطالعه کنید الی محصولات شما خلاف قوانین این دو شبکه اجتماعی نباشد. وانگهی محل کار و جنبش کسب‌وکار شما باید در احد از کشورهای مورد تایید اینستاگرام باشد که البته به کمک فیسبوک این مشکل به راحتی حل می‌شود.

برای فعال سازی تگ فرآورده باید چند نکته را رعایت کنید:

به روز کردن اینستاگرام
تبدیل کردن به حساب شخصی اینستاگرام به صفحه بازرگانی (بیزینسی)
ساخت اکانت فیس بوک > پیج بازرگانی (بیزینسی) > پیوندیدن اینستاگرام به پیج فیسبوک
داشتن یک سایت فروشگاه
از مسیر بالا میتوانید پیج خویش را بیزینس کنید.

مرحله بعدی برپایی اکانت فیس بوک > پیج بیزینسی فیس بوک است.

* فیسبوک پالایه می باشاد باید با فیلترشکن وارد شوید*

برای ایجاد اکانت فیس بوک شما باید 13 سال به بالا داشته باشد و وارد صفحه اصلی فیس بوک شوید . >> Facebook.com

بعد از گذراندن مراحل اولیه (نام و اسم خانوادگی، سن،جنسیت و گذزواژه) اکانت شما ساخته شده است.

مرحله دوم ساخت پیج بیزینس است .

در آغاز وارد لینک رو برو شوید : ساخت پیج فیس بوک

بعد از وارد شدن به لینک بالا شما وارد صفحه ای مانند تصویر زیر می شوید.

 

روی گزینه Business or Brand کلیک کرده و اسم کسب و کار خود را وارد کنید. در مرحله بعد شما باید نوع بیزینس خود را از آنگونه بندی های مشخص شده برگزیدن کنید. طبق تصویر پایین

 

بعد از برپایی پیج، شما بایدعکس پروفایل و اسم کاربری برند خود را روی پیج ایجاده شده ثبت کنید لغایت پروفایل فیس بوک کامل شود.

یکی از مهم ترین تقدیر ها در ساخت تگ محصول پس از ساخته شدن پیج بیزینس پیوستگی فیس بوک به اینستاگرام است. برای انجام این کار باید وارد بخش تنظیمات پیج بیزنس شده و روی شکل چرخ دنده کلیک کنید.

حال شما وارد تظیمات اصلی پیج بیزینس خویش شده اید.در این سرنوشت باید کزینه ی Instagram Accounts در سمت چپ کلیک کرده و روی گزینه ی آبی رنگ ADD کلیک کرده و اینستاگرام خود را متصل کنید.

 

قسمت تنظیمات

 

 

اتصال به اینستاگرام

حال اینستاگرام شما به فیسبوک متصل شده است و اماده ایجاد تگ فرآورده است.

دوباره وارد تقسیم تنظیمات بیزینس شوید (بالا سنت چپ) و روی گرینه ی Catagory در ذیل گردآور Assets شوید.در این دسته باید یک دسته‌بندی برای محصولات کسب‌وکارتان را انتخاب کنید؛ مثلاً اگر محصول فیزیکی خویش را به صورت آنلاین می‌فروشید می‌توانید گزینه نخست (Ecommerce) را برگزیدن کرده و سپس بر روی Next کلیک کنید.

 

در این تقسیم شما باید نوع افزودن محصول به کاتالوگ خود را مشخص کنید که دو گزینه در دسترس شما پیمان دارد:

 

روی گزینه ی Upload Product Info کلیک کرده و فرآورده خود را به صورت دستی اضافه کنید.

در این سرنوشت باید اطلاعات فروشگاه خویش را وارد کرده و سرنوشت بعدی اسم تقسیم بندی را اضافه کنید.

حال فروشگاه شما روی فیس بوک ساخته شده و باید محصولات خود را اضافه کنید.

 

روی گزینه ی مشخص شده کلیک کرده تا وارد تقدیر اصلی فروشگاه شده الی محصول خویش را اپلود کنید.

در این مرحله روی Products سمت چپ کلیک کنید تا بتوانید محصولات خویش را اضافه کنید.

 

در ان سرنوشت شما باید روی گزینه آبی رنگ Add Products کلیک کرده تا بتوانید محصول اضافه کنید.

شما اسم، عکس و مشخصات اصلی را در این پنجره اضافه میکنید و بها را هم طبق گفته های بالا با یکتا پولی که ابتدای آن T باشد گزینش کنید.

 

فروشگاه شما ساخته شد، حال چشم براه پرکار شدن آن روی اسنشتاگرام باشد.

این مراحل که گفته شد برای نخستین بار بوده و برای اضافه کردن محصول جدید میتوانید از طریق لینک عمل کنید.



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

فرمت PDF یکی از بهترین و همچنین پرکاربردترین فرمت‌هاست که به طور متداول مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما علیرغم اینکه این فرمت یکی از مفید‌ترین‌ فرمت‌ها لقب گرفته، همچنان با محدودیت‌هایی رو به روست.

به عنوان مثال با اینکه می‌توان تعداد بسیار بالایی از صفحات یک پرونده را در آن جا داد، اما وقتی تنها یک صفحه از آن را نیاز داشته باشید کمی دچار مشکل خواهید شد. اما جالب است بدانید که تبدیل PDF به JPG به سادگی امکان پذیر است.

شاید برای شما هم این اتفاق رخ داده باشد که بخواهید صفحه یا صفحات یک فایل PDF را به عکس JPEG تبدیل کنید. برای انجام این کار در کامپیوترها می‌توانید از روش ها و نرم افزار های مختلفی استفاده نمایید : 

 

به وبسایت Zamzar بروید: 

وبسایت‌های بسیار زیادی برای انجام این کار وجود دارند اما یکی از مورد اطمینان ترین وبسایت‌ها Zamzar نام دارد. بزرگترین مزیت این وبسایت این است که رایگان و آنلاین است و به راحتی می‌توانید از آن چه در کامپیوتر و موبایل دارید استفاده کنید.

 

تنها مشکل آن البته محدودیت در مقدار داده‌هاییست که می‌توانید به صورت یکجا در اختیار این وبسایت قرار دهید تا تبدیلات را انجام دهد. این موضوع کار با فایل‌های PDF با حجم بالا را کمی دچار مشکل می‌کند.

- وارد وب سایت Zamzar شوید.

- فایل PDF خود را انتخاب کنید. 

- در این بخش، گزینه‌ی Choose Files را انتخاب کنید و از پنجره‌ی کوچک باز شده فایل PDF خود را برگزینید. البته به یاد داشته باشید که به جای طی کردن این مسیر می‌توانید به راحتی فایل را از سیستم خود به داخل وبسایت بکشید.

- فرمت خروجی را مشخص کنید.

- گزینه‌ی Convert Files to را طبق شکل انتخاب کنید. بعد از این کار شاهد یک لیست خواهید بود که در آن انواع فرمت‌های پشتیبانی شده برای خروجی را به شما نمایش می‌دهد. ما به دنبال JPG هستیم. پس این گزینه را انتخاب می‌کنیم.

- البته به یاد داشته باشید که همه‌ی این فرمت‌های خروجی برای همه‌ی فایل‌های PDF‌ به خوبی کار نمی‌کنند. اما فرمت JPG عموما می‌تواند خروجی مطلوبی برای اکثر فایل‌های PDF باشد.

- محل ذخیره سازی فایل JPG را مشخص کنید.

وبسایت Zamzar از شما می‌خواهد که محل ذخیره‌سازی فایل خروجی را مشخص کنید. این وبسایت به طور مستقیم فایل خروجی را در سیستم شما ذخیره نمی‌کند، بلکه از شما در بخش Step 3 یک ایمیل می‌خواهد.

- شما باید ایمیل خود را در این بخش درج کنید تا فایل خروجی برای شما ارسال شود. دقت کنید که در تایپ کردن ایمیل اشتباهی انجام ندهید، چرا که این وبسایت درستی تایپ شدن ایمیل‌ها را بررسی نمی‌کند.

- برای شروع فرآیند کافیست گزینه‌ی Convert را بزنید. چند ثانیه طول می‌کشد تا فایل آپلود شود و ممکن است چند دقیقه‌ای انجام فرآیند تبدیل به JPEG به طول بیانجامد. اما وقتی این کار به پایان رسید، یک لینک به ایمیلی که وارد کردید ارسال خواهد شد که حاوی فایل تبدیل شده است.

اگر تا چند دقیقه فایل را دریافت نکردید، صفحه‌ی سوال‌های متداول Zamzar را چک کنید تا مطمئن شوید ایمیل‌های مربوط به این وبسایت را نبسته باشید.

 

 برنامه ای برای تبدیل پی دی اف به عکس, دانلود رایگان تبدیل پی دی اف به عکس

تبدیل پی دی اف به عکس با کیفیت

 

دانلود Icecream PDF Converter : 

Icecream PDF Converter ابزار ایده آل و قدرتمند جهت تبدیل فرمت PDF به فرمت های رایج عکس می باشد. این فرآیند با انتخاب اسناد PDF از داخل محیط نرم افزار و یا با کشیدن فایل های PDF به محیط نرم افزار انجام می شود.

 

توسط این نرم افزار شما قادر خواهید بود اسناد پی دی اف خود را به فرمت های عکس نظیر PG, PNG, BMP, TIFF, GIF, EPS یا WMF به آسانی تبدیل نمایید. حتی شما قادر می باشید اسناد آفیس مانند DOC/ DOCX, XLS/XLSX, ODT, ODS را به فرمت های رایج عکس با این ابزار تبدیل کنید.

 

قابلیت ادغام تصاویر ایجاد شده و ویرایش حین تبدیل از قابلیت های این ابزار می باشد ، نرم افزار قابلیت نصب روی تمامی ویندوزها را داراست و دارای رابط کاربری بسیار آسانی می باشد.

 

قابلیت های نرم افزار Icecream PDF Converter

 - تبدیل پی دی اف به فرمت های رایج عکس

 

- تبدیل تمام فایل یا یک صفحه خاص از فایل پی دی اف به عکس

- تبدیل دسته ای اسناد PDF به عکس

- پشتیبانی از خاصیت کشیدن و رها کردن فایل در محیط نرم افزار

- رابط کاربری اسان نرم افزار

 

 برنامه ای برای تبدیل پی دی اف به عکس, دانلود رایگان تبدیل پی دی اف به عکس

برنامه ای برای تبدیل پی دی اف به عکس

 

نرم افزار PDF To JPEG Pro :

نرم افزار PDF To JPEG Pro یکی از محبوب ترین و بهترین ابزار هایی است که با استفاده از آن می‌توانید فایل های PDF را به عکس تبدیل کنید. فرمت های متعددی از عکس توسط این برنامه قابل پشتیبانی هستند که برخی از آن ها شامل فرمت BMP، PNG، JPG، TIF و غیره می‌شود. این نرم افزار از نظر حجم فایل های PDF ورودی هیچ محدودیتی ندارد و حتی امکان تبدیل صفحات فایل های PDF رمزگذاری شده به عکس را هم فراهم می‌کند. سرعت عمل بالا و رابط کاربری ساده هم از دیگر ویژگی های خوب برنامه PDF To JPEG Pro محسوب می‌شود.

 

تبدیل پی دی اف به عکس بوسیله مایکروسافت ورد (Microsoft Word) : 

 

این روش برای تبدیل PDF به عکس بدون نرم افزار نصبی جدید است. زیرا برای انجام فرآیند تبدیل میتوانید از نرم افزار مایکروسافت ورد نصب شده روی سیستم خود بهره ببرید. برای شروع کافی است؛ یک فایل جدید باز کنید. روی آیکون W شکل نرم افزار کلیک کرده و از منوی File گزینه New Blank را انتخاب کنید.

از قسمت نوار منو Insert را انتخاب نمایید.

روی Photo و سپس Picture From File کلیک کنید.

فایل PDF مد نظر خود را انتخاب کرده و آن را به صورت تصویر ذخیره کنید.

روی Insert کلیک کنید.

 

روی تصویر راست کلیک نمایید. (در مک دکمه Control را فشرده و سپس کلیک کنید.)

گزینه Save as Picture را از ابتدای زیر منوی باز شده انتخاب کنید.

از قسمت Save as یک نام برای ذخیره تصویر انتخاب کنید.

محل ذخیره سازی تصویر را در پنجره باز شده مشخص کنید.

منوی کشویی قسمت Save as Type را باز کنید.

 

از این بخش میتوانید یکی از انواع فرمت های تصویری مد نظر را برگزینید. فرمت های مورد پشتیبانی شامل PNG ، JPEG ، Tif ، GIF ، BMP میشوند.

روی Save کلیک کنید. حال تبدیل پی دی اف به عکس با کیفیت به پایان رسیده و تصویر مد نظر در محل تعیین شده ذخیره گردیده است.

 

 برنامه ای برای تبدیل پی دی اف به عکس, دانلود رایگان تبدیل پی دی اف به عکس

 تبدیل PDF به JPG

 

تبدیل PDF به JPG با استفاده از PDF Review (مک):

تبدیل فرمت PDF به JPG در سیستم عامل مک به راحتی امکان پذیر است. در واقع با استفاده از این سیستم عامل شما به هیچ عنوان نیازی به دانلود نرم افزار اضافه‌ای ندارید و تنها کافیست مراحل زیر را طی کنید:

فایل PDF‌ خود را در Preview باز کنید. در بیشتر موارد فایل‌های PDF به طور خودکار با Preview اجرا می‌شوند مگر اینکه شما برنامه‌ی پیش فرض آن را تغییر داده باشید. برای اجرای فایل PDF در Preview کافیست روی فایل خود کلیک راست کنید و سپس گزینه‌ی Preview را انتخاب کنید.

حال از بخش File گزینه‌ی Open را انتخاب کنید.

اسم و تگ را تغییر دهید و محل مورد نظر برای ذخیره سازی فایل را انتخاب کنید. همچنین از همه مهم‌تر، فرمت مورد نظر خود را روی JPEG قرار دهید. حالا گزینه‌ی Save را بزنید. کار تمام است!

 

اگر تنها می‌خواهید یک صفحه‌ی خاص از فایل PDF را تبدیل به JPEG‌ کنید، به View بروید و مطمئن شوید گزینه‌ی Thumbnails فعال است. این موضوع به شما اجازه می‌دهد تا از طریق عکس‌های کوچک ظاهر شده، تنها صفحه‌ی مورد نظر را تبدیل به JPEG‌ نمایید

منبع : https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/convert-pdftophoto-method.html



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در این مطلب شما را با روش های فعال و غیر فعال کردن میکروفن و وبکم در گوگل کروم ، ویندوز 8 و 10 آشنا می کنیم:

 

چگونه میکروفون را در گوگل کروم فعال کنیم:

برای فعال کردن میکروفون در گوگل کروم، ابتدا باید مرورگر خود را آپدیت کنید و سپس باید قدم به قدم موارد زیر را انجام دهید:

وارد منو Settings شوید.

به بخش Show Advanced Settings بروید

سپس وارد Privacy شوید

و حالا مربع کنار گزینه Enable ‘OK Google’ to start a voice search را تیک بزنید تا میکروفون صوتی گوگل فعال شود.

 

اگر شما از میکروفن و وبکم اکسترنال استفاده میکنید تنها کاری که باید انجام دهید این است که زمانی که به آن ها نیازی نیست کابل اتصالی آن ها را از لپ تاپ و کامپیوتر خود بکشید. اما در لپ تاپ ها میکروفن و وب کم بصورت درونی یا built-in بسته شده اند بنابراین باید به صورت نرم افزاری آن ها را غیر فعال کنید.

 

چگونگی فعال کردن وبکم لپ تاپ, فعال کردن وبکم در لپ تاپ

فعال کردن میکروفون در گوگل کروم

 

فعال و غیر فعال کردن وب کم و میکروفن از طریق فعال و Device Manager

فعال و غیر فعال کردن وب کم و میکروفن از طریق Device Manager یکی از راه های سریع و ساده در ویندوز میباشد. اما با این کار کاملا امن نیست. نرم افزار های مخرب پیشرفته حتی میتوانند بدون رضایت شما تنظیمات اعمال شده را بازگردانی کنند با این وجود این ایده بد نیست که بدانید چگونه میکروفن و وب کم خود را از طریق مدیریت دستگاه ها در ویندوز غیر فعال کنید.

بر روی دکمه استارت کلیک راست کنید.

سپس از لیست باز شده Device Manager را انخاب کنید.

کلید Windows +R را فشار داده و در فیلد Open عبارت devmgmt.msc را وارد کرده و Enter را فشار دهید.

در لیست موجود منوی کشوی Imaging Devices (یا Cameras) را باز کنید.

دیوایس مورد نظر   Integrated Camera  دیده میشود، بر روی آن کلیک راست کنید.

بر روی Disable  کلیک کنید.

بر روی Yes کلیک کنید.

اگر میخواهید دوباره وب کم خود را فعال کنید، فقط کافیست مراحل بالا را انجام داده و به جای Disable بر روی Enable کلیک کنید.

 

غیر فعال کردن میکروفن

مانند مراحل بالا به Device Manager مراجعه کنید.

در لیست موجود منوی کشویی گزینه Audio inputs and outputs را باز کرده و از لیست باز شده بر روی گزینه  Internal Microphone کلیک راست کنید.

بر روی Disable  کلیک کنید.

سپس yes را انتخاب کنید.

اگر  دوباره خواستید میکروفن خود را فعال کنید، فقط کافیست مراحل بالا را انجام داده و به جای Disable بر روی Enable کلیک کنید

 

چگونگی فعال کردن وبکم لپ تاپ, فعال کردن وبکم در لپ تاپ

فعال و غیر فعال کردن وب کم و میکروفن 

 

فعال کردن دوربین لپ تاپ در ویندوز 8

بسیاری از دستگاه هایی که ویندوز 8 روی آنها نصب شده است دوربین دارند. شما می توانید دوربین را به روش زیر در ویندوز 8 فعال کنید.

نشانگر موس خود را به سمت راس پایین صفحه ببرید تا نوار ابزار برای شما نمایش داده شود.

از آنجا گزینه ی “Start” را انتخاب کنید تا به منوی Start منتقل شوید.

 

در سمت راست منوی “Start” روی جعبه ی بنفش برنامه ی “Camera” کلیک کنید.

زمانیکه اجازه ی دسترسی به دوربین و میکروفن از شما خواسته می شود, روی گزینه ی “Allow” کلیک کنید.

اگر می خواهید حالت دوربین را به دوربین فیلم برداری تغییر دهید, از گوشه ی سمت راست صفحه, روی گزینه ی “Video” کلیک کنید.

 

فعال کردن دوربین در ویندوز 10

عده ای از کاربران ممکن است با طریقه راه اندازی و باز کردن دوربین در ویندوز 10 آشنایی نداشته باشند، زیرا ویندوز 10 نسبت به نیاکان خود تغییر زیادی داشته است. در حقیقت، یافتن دوربین در منوی استارت ویندوز 10 راحت است. اما ممکن است پس از باز کردن برنامه دوربین (Camera app) با خطای مجوز نیاز است (We need your permission) مواجه شوید.

 

در این مورد لازم است که دوربین لپ تاپ را از تنظیمات ویندوز روشن کنید.

برای باز کردن کنترل پنل (Settings) ویندوز 10 از طرق زیر می توان اقدام کرد:

روش استاندارد استفاده از آیتم منوی Settings در استارت ویندوز 10 است.

روش دیگر کلیک راست روی دکمه استارت ویندوز 10 و زدن دستور Control panel است.

روش سوم زدن کلید میانبر یا شورت کات Win + X برای باز شدن منوی دسترسی سریع و زدن دستور Control panel است.

 

چگونگی فعال کردن وبکم لپ تاپ, فعال کردن وبکم در لپ تاپ

فعال کردن دوربین در ویندوز 10

 

ساده ترین و سریع ترین روش زدن کلید میانبر ترکیبی Win + I کیبورد است تا مستقیما کنترل پنل ویندوز 10 باز شود.

بعد از باز کردن کنترل پنل یا Settings ویندوز 10 روی آیکون Privacy کلیک کنید.

حال از ستون سمت چپ پنجره جدیدی که باز می شود، گزینه Camera را انتخاب کنید.

در سمت راست پنجره، سوئیچ روشن کردن دوربین در زیر گزینه Let apps use my camera hardware را به سمت راست بلغزانید تا روشن شود و در وضعیت ON قرار گیرد.

حال به پایین همین صفحه رفته و برنامه دسترسی به دوربین را نیز فعال کنید.

 

حالا به منوی استارت رفته و برنامه Camera را اجرا کنید. بایستی تصویر شما بر روی صفحه نمایشگر ظاهر شود. این یک راهنمای آسان برای کسانی است که قادر به باز کردن دوربین در ویندوز 10 نیستند. اگر هنوز دوربین لپ تاپ کار نمی کند یا با خطای We can't find your camera مواجه می شوید، مرحله بعد را انجام دهید.

منبع : https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/enable-microphone2-webcam.html



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اصول اولیه بازاریابی (6 ریشه-بن-بیخ کاربردی بازاریابی)

وقتی صحبت از اصول بازاریابی می شود، برخی از این اصول، ریشه-بن-بیخ های پایه هستند و هر فردی که وارد گستره بازاریابی و فروش می شود باید این اصول را رعایت کند.

در پیوسته با بعضی از مهمترین اصول اولیه بازاریابی و فروش آشنا می شویم.

 

1.شناخت جامعه هدف:

یک بازاریاب خوب و حرفه ای کوشش می کند بر روی مشتریان دسته بندی صحیح انجام بدهد و جامعه قصد پسندیده را گزینش کند. اگر بازاریاب نتواند جامعه هدف مناسب را معرفی کند نمی تواند فروش خوبی داشته باشد و بالطبع آن نمی تواند در بازار رقابت ماندگار شود.

 

2.شناخت محصول

متاسفانه بسیار می بینیم بازاریاب و فروشنده ای که شناخت کافی برروی فرآورده که می فروشند یا تبلیغ می کند ندارد.

یکی از مهمترین اصول بازاریابی و فروش شناخت دقیق و حرفه ای محصولی است که پیمان است به فروش برسد.تا بازاریاب اطلاعات کافی در خصوص محصولش نداشته باشد نمی تواند آنرا بخوبی بفروشند.

 

3.اصول بها گذاری

یکی از اصول بازاریابی  قیمت گذاری است. بازاریاب ها باید با اصول قیمت گذاری آشنا باشند و بتوانند محصولاتشان را به بهترین شکل ممکن قیمت گذاری کنند تا این بها متناسب با جامعه منظور و نوع مشتریان باشد.

همچنین در قیمت گذاری جستار تخفیف ها و برگزاری جشنواره ها هم مطرح می شود که این موراد هم در تخفیف ها بایستی لحاظ شود.

 

4.اصول وفادارسازی مشتریان

مهم است که بازاریاب ها و فروشنده ها، اصول وفادارسازی مشتریان بدانند و با اهمیت آن هم بطور کامل آشنا باشند.

از مهمترین اصول ماندگاری کسب و کار وفادرکردن مشتریان است، اینکه مایه شود مشتریان ترغیب به خریدهای دوباره شوند و سایرین را هم به کسب وکار دعوت کنند.

 

5.اصول معرفی محصول

یکی از رموز موفقیت بازاریاب ها و فروشنده های موفق، پرماسیدن نحوه شناسایی محصولات و خدمات است. فروشنده ها و بازاریاب ها باید بهترین روش معرفی فرآورده به مشتری را از قبل حاضر کنند لغایت با برخورد با مشتری، بتوانند به بهترین نحو ممکن فرآورده را شناسایی کنند الی مشتری بتواند آسان تر تصمیم گیری کند و در نهایت محصول را خریداری کند.

 

6.اصول تبلیغات

بازاریاب باید با اصول تبلیغات صحیح آشنا باشد. از اصول اولیه مهم در بازاریابی سپریدن تبلیغات صحیح برای پیشبرد سازمان و یا تبلیغات است. اینکه سازمان بتواند تبلیغاتی را جاسازی کند که بیشتری اثربخشی شدنی را داشته باشد، تمامی به یک پیشه تیمی و در ضمن نزاکت تخصصی در این مقوله بر میگردد.



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اپل در جدیدترین گزارش‌های منتشره اطلاعات کاربران آیفون در دستان هکرها رسماً آسیب‌پذیری اپلیکیشن میل در سیستم عامل ios و نفوذ هکرها به اطلاعات کاربران آیفون و آی‌پد را تایید کرد.

به گزارش ایسنا ، تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشره حاکی از آن است که اپل به طور رسمی آسیب پذیری و حوزه امنیتی موجود در سیستم عامل آی او اس گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد را تایید کرد.

 

این در حالیست که این غول تکنولوژی آمریکایی در پاسخ به ادعای شرکت ZecOps  فعال در حوزه امنیت سایبری مبنی بر کشف ظرف امنیتی و آسیب پذیری اپلیکیشن میل در سیستم عامل ios و احتمال دسترسی هکرها به اطلاعات گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد، اعلام کرده بود که این مسئله موجب افشای اطلاعات کاربران نشده و تهدید جدی برای حریم خصوصی آنها به شما نخواهد رفت.

 

این کارشناسان اعلام کرده بودند که آسیب‌پذیری مذکور به هکرها و مجرمان سایبری امکان دسترسی به گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد را می‌دهد و بدون آنکه کاربر روی لینک‌های آلوده در اپلیکیشن میل در ios کلیک کند، دستگاه مورد نظر را آلوده شده و در اختیار هکرها قرار خواهد گرفت.

 

آن‌ها در گزارش خود همچنین خاطر نشان کرده بودند که هکرها حداقل به مدت دو سال از این آسیب پذیری برای دسترسی به اطلاعات اهداف بلند پایه در جهان سوء استفاده کرده اند.



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()