نوشته شده توسط : ساحل

آیا برای گسترش سوداگری خویش در فضای مجازی فعالیتی انجام می‌دهید؟ بیشتر روی تارنما برند خود تمرکز کرده‌اید یا تمام افزار مربوط به اینترنت را به کار گرفته‌اید تا از این راه، بازاریابی کنید؟ قطعاً یکتا از مهم‌ترین ابزار‌های بازاریابی در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی هستند. برای نمونه اینستاگرام. اگر علاقه‌مند هستید برای کسب و کار خود در شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی کنید مرز اکانتی در اینستاگرام دارید. در حال آماده اینستاگرام یکتا از قدرتمند‌ترین و محبوب‌ترین‌ها در نوع خود است. چه بسا در حال آماده در اینستاگرام پرکار هستید و هر بار آرزو می‌کنید پست بعدی شما وایرال شود. خب، شما تنها نیستید، میلیون‌ها مارکتر در اینستاگرام در درازا شبانه‌روز نیایش می‌کنند که فالوئر‌های اکثریت جذب کنند یا لایک اکثریت بگیرند الی دیده شوند!

یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی که برای بازاریابی در اینستاگرام باید به آن توجه کنید سرنوشت اکسپلور است. قطعاً شما هم به این نکته فکر کرده‌اید. حتی اگر کسب و کاری نداشته باشید و به صورت تفریحی از اینستاگرام کاربرد کنید تنها چند دقیقه طول می‌کشد لغایت تمام پست‌های موجود در تایم لاین خود (پست‌های کسانی که فالو کرده‌اید) را مرور کنید، اما اگر به سرنوشت اکسپلور بروید ممکن است ساعتی بگذرد و شما متوجه این گذر زمان نشوید. بله، دقیقاً به همین دلیل است که باید برای بازاریابی در اینستاگرام، فکری برای اکسپلور کرد. باید برند شما در اکسپلور دیده شده و به کاربران اکثریت شناسایی گردد. حال که به یک نگرش مشابه رسیده‌ایم و می‌دانیم دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام، الی چه بی گمان اهمیت دارد.

برای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام باید کمی متفاوت اندیشه کنید. البته می‌توانید همان‌طور که در ابتدای مطلب گفتیم مشابه بسیاری از مارکتر‌ها فقط پست کرده و نیایش کنید که وایرال شوید. ولی اگر واقعاً می‌خواهید روند گذشته را تغییر دهید باید استراتژی مناسبی در جهت رسیدن به هدف داشته باشید. برنامه‌ریزی برای استراتژی مناسب درباره اینستاگرام نیازمند دریافتن راز‌های اینستاگرام است. باید بدانیم اینستاگرام چطور کار می‌کند و به طور دقیق‌تر الگوریتم اکسپلور چه آرگومان هایی دارد. در این مطلب می‌خواهیم این نکات سودمند و ارزشمند را بررسی کنیم و در اختیار شما بگذاریم. با فهم این مطلب شما هم می‌توانید وایرال شده و در تقدیر اکسپلور اینستاگرام دیده شوید.

 

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

برای اینکه به تقدیر اکسپلور اینستاگرام بروید باید اپلیکیشن اینستاگرام خویش را مفتوح کرده و در قسمت ذیل صفحه از سمت چپ آیکون دوم یعنی آیکون ذره‌بین را کلیک کنید. صفحه‌ای که قبل روی خود می‌بینید همان تقدیر اکسپلور است. در ابتدا صفحه اکسپلور در اینستاگرام، پست‌هایی که لایک زیادی گرفته و اصطلاحاً محبوب شده‌ بودند را اثر می‌داد اما بعد از مدتی این روند تغییر پیدا کرد. حال که بر بنیاد آرگومان های دیگری پست‌ها در اکسپلور نمایش دیتا می‌شوند. علت این تغییر و تکامل این بود که همیشه پست‌هایی که صرفاً فالوئر اغلب داشته و لایک زیادی گرفته بودند در اکسپلور در صدر می‌مانند و به این ترتیب شدنی بود باره علاقه همه کاربران نباشند. هدف اینستاگرام این است که کاربران را بیشتر درگیر کرده و نگه دارد و بر همین اساس بود که سعی کرد، اکسپلور را با سلیقه هر کاربر، هم سو کند، برای همین در حال حاضر صفحه اکسپلور من و شما با هم تفاوت دارد.

instagram-explore-66 چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟ - پونه مدیا

پست‌های موجود در اکسپلور اینستاگرام ترکیبی است از:

- پست‌های لایک شده توسط افرادی که پست آن‌ها را لایک کرده‌اید.
- پست‌های اکانت های مثل با آنچه فالو می‌کنید.
- پست‌هایی که کاربران زیادی را به تعامل واداشته‌اند یا اصطلاحاً درگیر کرده‌اند.

به این ترتیب اینستاگرام شرایطی را بوجود می‌آورد که چیز‌هایی را به شما نمایش دهد که به احتمال زیاد به آن‌ها علاقه دارید. به عبارتی می‌توان گفت الگوریتم اینستاگرام، با رسیدگی کار و جنبش کاربران، محتوایی را نمایش می‌دهد الی آنها را اغلب درگیر کند.

این تغییر می‌تواند خبر نکویی باشد برای کسب و کار‌هایی که مخاطبان فعالی در اینستاگرام دارند البته از طرفی هم می‌تواند به نفع افرادی باشد که پست هایشان توسط کسب و کار‌های مشهور، لایک می‌شود. یکتا سایر از ویژگی‌های کارآمد اینستاگرام این است که به شما دستور می‌دهد بر بنیاد پارامتر‌هایی، استوری‌های باره علاقه‌تان را یافته و مشاهده کنید. یگانه از این پارامتر‌ها موقعیت مکانی کم و بیش به شماست. یعنی اگر یک ویدئوی live با موقعیت مکانی نزدیک به شما باشد، اینستاگرام آن را به شما رهنمود خواهد داد.

 

چرا باید در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

به همان دلیلی که دارید از اینستاگرام برای سوداگری خویش استفاده می‌کنید باید به صورت راهبردی شرایطی بوجود آورید که در اکسپلور هم دیده شوید. به علاوه اگر در اکسپلور دیده شوید لایک های بیشتری می‌گیرید و همهنگام به کاربران و مشتریان بالفعل اثر می‌دهید که پرکار هستید، به این ترتیب است که می‌توانید کالا یا خدمات خود را به افراد بیشتری بفروشید. کل این چیز‌ها با کمک اکسپلور ممکن است زیرا وقتی در صفحه اکسپلور پیمان بگیرید در معرض رویت هزاران کاربر هستید و این یعنی امکان فالو شدن اغلب و معرفی اغلب برند شما.
یک نکته دیگر هم درباره فواید دیده شدن در اکسپلور هستی دارد بر عکس تبلیغات اکسپلور اینستاگرام ، دیده شدن در اکسپلور در حالیکه هم فالوئر‌ها و لایک‌های بیشتری برای شما جمع می‌کند و مجانی نیز هست.

 

دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام

اگر چه به طور کامل مشخص نیست که الگوریتم های اینستاگرام چگونه شغل می‌کنند ولی اینستاگرام توضیح می‌دهد که محتوایی که در اکسپلور هر کاربر نمایش داده می‌شود ارتباط به تعاملات کاربر با اینستاگرام دارد.
مهم است که بتوانیم این الگوریتم توانا را فهم کرده و از چشم انداز ربات‌های اینستاگرام به این موضوع نگاه کنیم. فقط در این صورت است که می‌توانیم به اکسپلور راه پیدا کنیم. یک سرنوشت از شغل الگوریتم اینستاگرام برای محتوای اکسپلور کاملاً مشخص است آن هم اینکه محتوای این صفحه تا حدی به این موضوع ربط دارد که چه کسانی را فالو می‌کنیم ولی بیایید تقدیر سایر این الگوریتم را هم فهم کنیم. بسیاری از پست‌ها که در اکسپلور نمایش دیتا می‌شوند فقط بدست ربات‌ها برگزیدن شده‌اند با این گمان که ما به آن پست‌ها علاقه‌مند هستیم.
اینستاگرام در مطلبی توضیح دیتا است که ربات‌ها بر اساس محتوای تایم لاین هر کاربر، بر اساس الگو‌هایی حدس می‌زنند چه پست‌هایی ممکن است برای او جذاب باشد و او را به تعامل تشویق کند، پس صفحه اکسپلور هر کاربر چیزی مانند به محتوای تایم لاین او خواهد بود با این تفاوت که پست‌های افرادی را می‌بینید که آن‌ها را فالو نکرده‌ است.

برای اینکه در اکسپلور اینستاگرام دیده شوید، موارد پایین را انجام دهید:

 

مخاطبان خود را بشناسید

باید در نخستین مرحله برای خویش مشخص کنید که بازار هدف شما کجاست یا به عبارتی مخاطبان و مشتریان بالفعل شما چه کسانی هستند و چه کسانی را شدنی است فالو کنند. با تعریف پرسونای مخاطبان خود و پاسخ به سؤالاتی که گفتیم، مشخص خواهید کرد که در صفحه اکسپلور چه کسانی دیده شوید. باید در صفحه اکسپلور کسانی دیده شوید که به کسب و کار شما علاقه دارند یا ممکن است به آن احتیاج داشته باشند، تنها در این چهره است که پست شما را کلیک خواهند کرد و ممکن است شما را فالو یا لایک کنند در غیر این صورت هستی شما در صفحه اکسپلور کاربرانی که علاقه‌ای به موضوع پست یا اساساً سوداگری شما ندارند، شغل بیهوده‌ای خواهد بود.

instagram-explore-55 چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟ - پونه مدیا

از هشتگ های محبوب بهره‌گیری کنید

مهم نیست که چه تعداد از کاربران می‌توانند از قابلیت هشتگ‌ها استفاده کنند باید توجه داشته باشید که هشتگ ها الی مرز زیادی بر تصمیم ربات‌ها تأثیر خواهند داشت. برای مثال اگر پست شما هشتگی با عنوان طراحی وب سایت داشته باشد، شاید در صفحه اکسپلور کاربری که پست مشابهی را لایک کرده، دیده خواهد شد. بعد از هشتگ‌های محبوب اما مرتبط برای پست‌های خویش بهره‌گیری کنید. هشتگ گذاری هم اصول خود را دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید که دچار شادوبن اینستاگرام نشوید.

 

با فالوئر‌های خود در اینستاگرام تعامل داشته باشید

برای اینکه در صفحه اکسپلور اینستاگرام دیده شوید باید از تمام نیرو خود استفاده کنید در همین راستا، با فالوئر‌های خویش تعامل داشته باشید و به نوعی آن‌ها را تشویق کنید لغایت درگیر پست‌های شما شوند. از طرفی این تعامل به فالوئر های شما نشانه می‌دهد که شما برای آن‌ها ارزش قائل هستید و پیشنهاد‌هایی که می‌دهید قابل تأمل هستند به این ترتیب می‌توانید مشتریان و مخاطبان وفاداری برای کسب و کار خود جذب کنید.

 

از کپشن های تشویق کننده کاربرد کنید

هیچ وقت قدرت کپشن‌ها را دست کم نگیرید. برای نمونه بهتر است در کپشن‌ها از جملاتی کاربرد کنید که مخاطبان را تشویق به اتمام کاری می‌کنند، یا از کاربران سؤال می‌پرسند و فرصتی بوجود می‌آورند تا کاربر چنانچه مایل است نظر خود را بگوید. شما کاربر را تشویق می‌کنید که درباره پست شما تعامل داشته باشد و به این ترتیب است که امکان دیده شدن در صفحه اکسپلور را افزایش می‌دهید.

 

به زمانبندی اهمیت بدهید

به عبارتی باید برای فرآوری درونمایه و درج پست‌های خود، زمانبندی مشخصی داشته باشید. برای مثال به نظر شما کسان چه زمانی اغلب به اینستاگرام سر می‌زنند؟ بعد از ناهار، پیش از خواب و... باید زمانی در اینستاگرام پست کنید که افراد بیشتری پرکار باشند، هر چقدر در زمان کوتاه‌تر، لایک های اغلب بگیرید، امکان دیده شدن در اکسپلور را افزایش می‌دهید.

instagram-explore-44 چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟ - پونه مدیا

با اینفلوئنسر‌ها همکاری کنید

اگر بتوانید بر پای بست، قراردادی با یک یا چند اینفلوئنسر در اینستاگرام مشارکت کنید، شانس دیده شدن شما در اکسپلور بیشتر خواهد بود. توصیه می‌کنیم در برگزیدن اینفلوئنسر، حساسیت به هزینه دهید و موردی را انتخاب کنید که به کسب و کار شما وابستگی داشته باشد، به هر حال شما می‌خواهید از این طریق، برند خویش را معرفی کنید پس مهم است که چگونه در خاطر‌ها بمانید.

 

چگونه بدانیم که در اکسپلور اینستاگرام دیده شده‌ایم؟

اگر در اکسپلور کاربران دیده شده باشید، نتایج آن برای شما محسوس خواهد بود. به پست‌های اینستاگرام خود نگاهی بیندازید و ببینید میانگین تعداد لایک‌هایی که گرفته‌اید چقدر است. برای نمونه میانگین را ۴۰۰ لایک در عقیده می‌گیریم یعنی بهترین پست های شما ۵۰۰ لغایت ۶۰۰ لایک گرفته و ضعیف‌ترین پست‌ها هم حدود ۱۵۰ تا و بقیه پست‌ها هم در این بازه لایک گرفته‌اند. حالا اگر مورادی را که گفتیم سپریدن دادید و خواستید بدانید نتیجه چیست، کمی شکیبا باشید و پس از مدتی به لایک‌های پست‌های جدید خود نگاهی بیندازید اگر تعداد لایک‌ها، سه مساوی میانگین شده بود به این معنیست که شاید برای چند ساعت در صفحه اکسپلور کاربران دیده شده‌اید و اگر تعداد لایک‌ها حتی اغلب از ۳ برابر بود، تبریک می‌گوییم شما قطعاً برای مدت طولانی‌تری در اکسپلور دیده شده‌اید!



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل
 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, گوشی‌های آیفون
به تازگی اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد فیسبوک در گوشی‌های آیفون بدون اطلاع کاربران، اپلیکیشن دوربین را در پس زمینه باز می‌کند.

به گزارش ایسنا، ظاهراً حفره امنیتی جدید در نسخه ios فیسبوک کشف و اعلام شده که نشان می دهد کاربران گوشی‌های آیفون در صورت استفاده از این اپلیکیشن به صورت کاملاً ناخواسته و ناخودآگاه اطلاعات اپلیکیشن دوربین گوشی خود را در اختیار فیسبوک قرار می‌دهند. در واقع این آسیب پذیری و ضعف امنیتی نسخه ios فیس بوک بدون اجازه از کاربران اپلیکیشن دوربین را در پس زمینه گوشی باز می کند.

 

با اینکه فیسبوک بعد از انتشار این اخبار اعلام کرد که به صورت ضرب‌الاجل درصدد ارائه یک راهکار برای برطرف کردن مشکل مذکور است اما همین مسئله موجب شد که بار دیگر ضعف امنیت سایبری فیسبوک بر سر زبان ها بیفتد و این غول تکنولوژی آمریکایی در تیررس منتقدان و کارشناسان امنیتی قرار بگیرد.

 

این مسئله که برای اولین بار در تاریخ دوم نوامبر توسط بسیاری از کاربران در قالب چندین پست در شبکه اجتماعی توییتر عنوان شد، توسط کارشناسان وبسایت CNET بررسی و معلوم شد که کاربران به هنگام استفاده از اپلیکیشن فیسبوک در گوشی های آیفون متوجه می شوند دوربین در پس زمینه گوشی فعال شده است.

 

گای روسن، مدیرعامل بخش ایمنی و یک‌پارچگی فیسبوک، بعد از انتشار این اخبار در توییتی خاطرنشان کرد که این مسئله در حال بررسی های دقیق فیسبوک بوده و جای هیچ نگرانی نیست.

 

وی افزود هیچ مدرکی مبنی بر آپلود عکس و فیلم از طریق این حفره امنیتی به فیسبوک، وجود ندارد.

 

این طور که به نظر می‌رسد این مشکل تنها برای کاربران گوشی های آیفون به وجود آمده و نسخه اندروید این اپلیکیشن چنین مشکلی را ندارد. همچنین وب سایت the next web  گزارش داده که این اشکال در ios ۱۲ ظاهر نمی شود.

 

فیسبوک در چند سال اخیر به شدت از سوی نهادهای سیاسی دولتی و غیردولتی در جهان به خصوص ایالات متحده آمریکا تحت فشار قرار گرفته و بارها جریمه های سنگینی را به خاطر سهل انگاری و همکاری با موسسات تحقیقاتی و افشای اطلاعات خصوصی کاربران و نقض حریم خصوصی آنها متحمل شده است.

 

 

یکی از بزرگترین رسوایی‌های این غول تکنولوژی رسوایی همکاری با موسسه کمبریج آنالیتیکا بود که منجر به افشای اطلاعات بیش از ۸۰ میلیون نفر از کاربران این شبکه اجتماعی و به تبع آن بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خیل عظیمی از کاربران به نشانه اعتراض شد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040830.html



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,اینستاگرام
روز گذشته اینستاگرام برای اولین بار جزئیات انتخاب عکس‌ها و حساب‌های کاربری برای پیشنهاد به کاربران برای لایک یا دنبال کردن را منتشر کرد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، نوار "Explore" در اینستاگرام برای هر کاربری مختص به خود است و بر اساس اطلاعات پیشین کاربران تهیه می‌شود. این اطلاعات شامل پست‌های لایک شده و ذخیره شده توسط کاربر است.

 

این بدان معناست که هرچه‌ قدر یک فرد از اینستاگرم بیشتر استفاده کند، توصیه‌های برنامه در نوار "Explore" صحیح‌تر، دقیق‌تر و قابل استفاده‌تر می‌شود.

 

اینستاگرام برای انجام این کار از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

 

به این ترتیب با استفاده از هوش مصنوعی در نوار " Explore" اینستاگرام، تماشای عکس‌های گوناگون را به کاربران پیشنهاد می‌دهد.

 

مسئولان هوش مصنوعی اینستاگرام می‌گویند که می‌خواهند نوار "Explore" یک توازن میان علائق جدید و قدیمی کاربران در کشف پست‌های جدید ایجاد کند.

 

برای تحقق این هدف، ابتدا این شرکت مجبور شد زبان رایانه‌ای جدید خود را بسازد که به اختصار "IGQL" نام دارد و برای کمک به فهرست‌بندی اطلاعات کاربر در عادات بلند مدت و کوتاه مدت آن‌ها استفاده می‌شود.

 

در این راستا اینستاگرام یک سیستم هوش مصنوعی چند لایه ساخت که قادر است در هر ثانیه، ۹۰ میلیون مدل پیش‌بینی بسازد تا به تجزیه و تحلیل منبع بزرگی از اطلاعات کاربران بپردازد.

 

هوش مصنوعی کار خود را با تجزیه و تحلیل کلمات قابل استفاده توسط کاربر آغاز می‌کند و سپس یک سری حساب کاربری منبع را جمع‌آوری می‌کند که از این کلمات مشابه در جست وجوی خود استفاده کرده اند.

 

۵۰۰ پست از میان این پست‌ها گلچین می‌شوند و در نهایت ۲۵ پست مرتبط با کلمه سرچ شده انتخاب شده و در نوار Explore برای کاربر به نمایش گذاشته می‌شوند.

 

 

هوش مصنوعی کلمات انتخابی، لایک‌های گذشته و پست‌های از قبل ذخیره شده را تجزیه و تحلیل می‌کند تا علاقه کاربر را بر اساس آن‌ها پیش‌بینی کند.

 

بنابراین قابلیت پیشنهاد پست‌ها توسط اینستاگرام، نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است.

 

همچنین اینستاگرام پست‌های مشکوک به نقض خط مشی خود و یا پست‌هایی که اطلاعات نادرست منتشر می‌کنند را فیلتر می‌کند.

 

 

 

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11041261.html



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()