نوشته شده توسط : ساحل

۱ خرداد ۱۳۹۷ شبکه, مجازی سازی, مقالات تین کلاینت, هوشمندسازی
تین کلاینت یا مینی کامپیوتر
تفاوت تین کلاینت و مینی کامپیوتر
تفاوت تین کلاینت و مینی کامپیوتر

قرن ۲۱ = پکش اطلاعات

دنیای امروز علم و فناوری به سرعت در حال پیشرفت می باشد . سده ۲۱ به قرن پکش اطلاعات ملقب می باشد .قرنی که سرعت تبادل اطلاعات در آن بسیار بالاتر از قرن های پیشین می باشد .پیشرفت سریع تکنولوژی ،دلیلی بر ظهور پدیده های مدرن که زمانی دستیابی به آن ها برای آدمی فقط یک رویا قلمداد می شد.از پدیده های نو ظهور و تازه این قرن می طاقت به موارد مختلف اشاره کرد.از جمله : تکنولوژی بلوتوث ، قلب مصنوعی ، Skype ، سیستم عامل اندروید ، ماشین های الکترونیکی ، هوش مصنوعی و … .

رایانه های رومیزی

با ترقی فناوری در پهنه رایانه ، مدل های مختلفی از این دستگاه محبوب به بازار عرضه شد .رایانه های رومیزی ( Desktop ) را می توان، احد از اولین دستگاه های کامپیوتری خانگی نامید .قابلیت ارتقاء از مهمترین خاصیت های رایانه های رومیزی می باشد.با ترقی روزافزون در این دامنه ، رایانه های مختلفی به بازار عرضه شد .بعد از کامپیوترهای رومیزی ، نوبت به معرفی تکنولوژی جدیدی رسید.

لپ تاپ ها

لپ تاپ ها ، دستگاه هایی سخیف و قابل حمل می باشند که ویژگی های اصلی خویش را از اجداد خود( PC ها ) به ارث دستگیر اند.یکی از معایب لپ تاپ ها ، خرج اولیه بالای خرید و عدم پیشروی کردن این دستگاه ها نسبت به کامپوتر های شخصی می باشد.بعد از لپ تاپ ها نوبت به شناسایی تکنولوژی دیگری قبض .تکنولوژی ای جدید و بسیار کارآمد !با همگی این اوصاف ، هزینه خرید کامپیوتر های رومیزی و لپ تاپ ها برای یک سازمان زیاد بالا می باشد .علاوه بر خرج بالای اولیه خرید ، نگهداری و پشتیبانی از رایانه ها و لپ تاپ ها زیاد سررسید بر می باشد .حال با این تفاسیر ، نوبت به شناسایی تکنولوژی جدیدتری قبض .ورود تین کلاینت ها و مینی کامپیوترها به پهنه تکنولوژی قاعده ی بازی را کاملا عوض کرد .دستگاه هایی بسیار کوچک با مصرف برق زیر ، فقط بخش کوچکی از فواید این دستگاه های اخ داشتنی می باشد .در این نوشتار منظور داریم نگاهی کلی به دو دستگاه تین کلاینت و مینی کامپیوتر داشته باشیم .همچنین معایب و مزایای هر کدام را رسیدگی نمائیم .

مینی کامپیوتر
اکثر ما در هنگام خرید یک رایانه به بودجه مورد نظرمان نگاه می کنیم و با توجه به آن قوی ترین سیستم شدنی را سفارش می دهیم .انتخاب بهترین قطعات با پروا به کارائی مورد نظر ، از اهمیت زیادی برخوردار می باشد .درصد بالائی از کاربران از رایانه خویش ، برای انجام کارهای عادی و روزمره استفاده می کنند .مانند وب گردی ، تماشای فیلم ، گوش دادن به موسیقی و به کارگیری نرم افزار Office .با این اوصاف درصد زیادی از منابع دشوار افزاری بدون کاربرد می ماند .یکی از طریق های بازدارندگی از این امر به کارگیری کیس حقیر ( Mini-PC ) می باشد .در شکل زیر نمونه ای از یک دستگاه مینی کامپیوتر را تماشا می کنید .

یک مثال مینی مینی کامپیوتر
یک مثال مینی مینی کامپیوتر

تفاوت زیرو کلاینت با تین کلاینت یا مینی پی‌ سی

از جمله مزایای استفاده از مینی رایانه ها ، می نا به موارد زیراشاره کرد :

اشغال فضای کم
استفاده از طول سیم و کابل های کمتر
سطح مصرف انرژی کمتر در نتیجه کمتر شدن هزینه برق مصرفی
استفاده از درگاه های ارتباطی متنوع همچون : DVI – HDMI – Display Port
قابلیت حمایت از صدای ۴.۱ کاناله در حد مطلوب و …



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اختراع کاربردی جدید شرکت اپل طرحی عمل‌گرایانه‌تر را نشان می‌دهد که با استفاده از آن می‌توان به تولید گوشی‌های تاشونده آیفون و یا تبلت‌های آیپد پرداخت.

گوشی‌های هوشمند تاشونده تاکنون نتوانسته‌اند که عملکرد مناسبی را از خود نشان دهند. عرضه اولیه سامسونگ گلکسی فولد یک فاجعه بود. اولین گوشی‌ تاشونده سامسونگ تنها پس از دو روز استفاده دچار آسیب‌های جدی می‌شد. نسخه به‌روزرسانی‌شده گلکسی فولد نیز مشکلات حاد این دستگاه را هدف قرار داده بود. عرضه آزمایشی مایکروسافت سرفیس Duo نیز با مشکلاتی همراه بود. گوشی موتورولا ریزر نیز نتوانست از آزمایش روباتیک تاشوندگی سربلند بیرون بیاید.

اختراع کاربردی شرکت اپل طرحی را نشان می‌دهد که در آن از دو نمایشگر کاملا جداگانه استفاده می‌شود. در هنگام باز شدن این دستگاه هر دو نمایشگر به صفحه‌نمایشی واحد تبدیل می‌شوند. این اختراع توسط وب‌سایت Patently Apple آشکار شده و در متن توضیحات آن از ادبیات پیچیده و معمول ثبت اختراع‌ها استفاده شده است.

“این دستگاه‌های الکترونیکی ممکن است که از حسگرهای اندازه‌گیری و سایر اطلاعات بهره گیرند تا زمان مجاورت لبه‌های دو دستگاه جدا از هم را تشخیص دهند. در رابطه با تشخیص مجاورت بین دو دستگاه می‌توان گفت که دو حالت وجود دارد. یکی از این حالت‌ها این است که دو دستگاه به‌صورت جداگانه به اجرای عملیات پرداخته و حالت دیگری نیز همکاری مشترک بوده که طی آن منابع هر دو دستگاه به اشتراک گذاشته می‌شوند.”

“در حالت همکاری مشترک، تصاویر پخش‌شده می‌توانند بر روی هر دو نمایشگر گسترده شده، بلندگوهای هرکدام از دستگاه‌ها کانال‌های صوتی خاصی را پخش کرده، دوربین و حسگرهای دستگاه‌های مربوطه با یکدیگر هماهنگ شده و در نهایت اینکه سایر منابع نیز به اشتراک گذاشته شوند.”

این اختراع به آهن‌رباهایی نیز اشاره می‌کند که جهت اتصال نمایشگرهای دو دستگاه مورداستفاده قرار می‌گیرند.

“قطعات مغناطیسی می‌توانند دو دستگاه جداگانه را در حالت‌های مختلفی کنار یکدیگر قرار دهند. مثلا دو دستگاه هم‌سطح یکدیگر بوده و بتوان آن‌ها را بر روی سطوح صاف قرار داد، یا آنکه دو دستگاه نسبت به یکدیگر زاویه داشته باشند.”

ازآنجایی‌که دستگاه‌های مایکروسافت سرفیس Duo و Neo نیز از شیوه‎ای مشابه استفاده می‌کنند، پس نمی‌توان درباره اعطای حق ثبت اختراع به شرکت اپل، با قطعیت صحبت کرد. به‌هرحال، اختراع‌ها معمولا اطلاعات پرجزئیاتی را در خود جای می‌دهند.

تاکنون شاهد ثبت اختراع‌های زیادی در رابطه با گوشی‌های آیفون بوده‌ایم. مؤسسه مالی UBS این‌گونه پیش‌بینی می‌کند که در ابتدا شاهد معرفی یک آیپد تاشونده باشیم.

منبع:

https://itresan.com/293838/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B9-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87%e2%80%8c%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87/



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

نورو مارکتینگ : بازاریابی عصبی و روش های امروزین آن : دناکو : در این پست به معرفی کامل نورو مارکتینگ یا همان بازاریابی عصبی می پردازیم. مقالات کامل در ارتباط با بازاریابی عصبی و نورو مارکتینگ را می توانید در تقسیم آموش های دناکو نگریستن نمایید. صنعت بانکداری از پایه ها اصلی هر اقتصادی به حساب می‌آید و مشتریان نقش کلیدی در آن دارند. فلذا می‌توان آشکارکردن پروا اخص به مایحتاج و خواسته‌های مشتریان را از دسته موضوعات پر اهمیت ایران و جهان محسوب کرد.

نورو مارکتینگ : بازاریابی عصبی و روش های امروزین آن

نورو مارکتینگ : بازاریابی عصبی و روش های نوین آن
نقش و اهمیت مشتری در بانک‌ها به سبب تاثیرمستقیمی که بر رشد و بقای بانک‌ها در بازار رقابت می‌گذارد و نیز کسب منافعی که برای ایشان دارد، سبب گردیده الی امروزه لزوم کسب خوشنودی مشتری درک و پذیرفته شود و همه واحدهای بانکی تمایل به مشتری داشته و سمت و سوی تکاپو کل آنها جذب مشتری و جلب خوشنودی او باشد.

نورو مارکتینگ
بازاریابی به تلاش برای وابستگی بین ارزش فرآورده یا خدمات و مشتری گفته می‌شود. بازاریابی برخی مواقع اوقات به هنر فروش نیز سرشناس است. ولی فروش یکتا از توابع کوچک بازاریابی به حساب می‌آید. تعریف لغت نامه‌ای بازاریابی عبارت است از: «فراهم کردن گونه ها یا خدمات برای برآورده تشکیل نیازهای مصرف‌کنندگان». به ذکر دیگر، بازاریابی دربرگیرنده فهم خواسته‌های مشتری و تطابق محصولات شرکت، برای برآورده ساختن آن نیازها و متشکل از فرآیند سودآوری برای شرکت است. بازاریابی موفق مستلزم برخورداری از محصول مناسب در موعد مناسب و فضا پسندیده است و اطمینان از اینکه مشتری از وجود فرآورده مطلع است؛ از این جهت مایه سفارش‌های آینده می‌شود. به‌طور کلی بازاریابی، فرآیندی است که بین توانایی‌های شرکت و نیازهای مشتریان تعادل ایجاد می‌کند.

نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی
امروزه ترقی فناوری و نزاکت بشری بر گستره بازاریابی نیز تاثیرگذار بوده، به نحوی که سلسله جدیدی تحت عنوان نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی به وجود آمده است. در این روش اعتقاد براین است که مطالعه بیولوژی و فیزیکی مغز مهم‌ترین مسیر برای شناخت رفتار خریداران محصول یا خدمات است. شرکت‌ها، تبلیغات گسترده‌ای دارند اما این تبلیغات آیا به راستی کارایی گذار است ؟ یا اگر کارایی گذار است این تاثیر تا چه‌اندازه‌ای است؟ برای بررسی میزان تاثیرگذاری تبلیغات روی ذهن و تصمیم انسان‌ها فقط یک مسیر مطمئن وجود دارد آن هم‌اندازه گیری تکاپو مغزی آنها در برابر محرک‌های تبلیغی ارائه شده است.

رفتار خریداران
هرچیزی از دسته تصویر، بو، طعم و صدا می‌تواند بر رفتار خریداران کارایی بگذارد. یک محصول را در فروشگاهی در عقیده بگیرید، یک مشتری آن را بر می‌دارد نگاه می‌کند و تند آن را خریداری می‌کند، اما مشتری سایر همین محصول را بر می‌دارد و نگاه می‌کند ولی دوباره راز جایش پیمان می‌دهد. در مغز این دو نفر دو واکنش متفاوت رخ داده است؛ در یکی پیامد مغزی منجر به خرید شده و در دیگری واکنش مغزی منجر به بازگرداندن فرآورده به قفسه مربوطه شده است.

عوامل شناختی نورومارکتینگ
کارکرد قسمت‌های گوناگون مغز تا چه‌اندازه‌ای در این رفتار تاثیر داشتند؟ کدام قسمت موافق خریدن محصول بوده و چرا ؟ و کدام قسمت مخالف خریدن فرآورده بوده و چرا؟ عوامل مختلفی بر تصمیم گیری انسان‌ها کارایی می‌گذارد بعضی از این عوامل شناختی هستند و بعضی سایر هیجانی، تعدادی هم از هر دو عامل برپایی شده‌اند. قسمت‌های مختلفی از مغز در خرید کردن دخیل هستند. اکنون می‌توانیم نظام‌های مغزی درگیر در خرید را تجزیه و تحلیل کنیم و به شرکت‌ها و موسسات بگوییم که چگونه می‌توانند تبلیغات خویش را به گونه‌ای طراحی کنند که بیشترین کارایی را بر خرید مشتریان خویش بگذارند.

نورومارکتینگ علم جدید تحقیقات بازار است که به مطالعه پاسخ‌های حسی – حرکتی، شناختی و عاطفی مشتریان در مساوی محرک‌های ارائه شده در بازار می‌پردازد و از ابزار‌هایی همانند FMRI و QEEG و ابزار‌های سایر برای‌ اندازه‌گیری تکاپو قسمت‌های مختلف مغز در هنگام مواجهه با محرک‌ها بهره‌گیری می‌کند. همچنین در این دانش حالات بدن در هنگام مواجهه با محرک‌های تبلیغاتی‌ اندازه‌گیری می‌شود حالاتی مثل تپش قلب و میزان عرق کردن پوست.

ویژگی‌های نورومارکتینگ :
1‌ – نورومارکتینگ یعنی سنجش مستقیم:
شما می‌توانید از یک مشتری سوال کنید که چه چیزی را اخ دارد و نسبت به خرید کدام محصول مشتاق است؛ اما به راستی خیلی نمی‌توان به آن اعتماد کرد؛ چراکه شدنی است مشتری تحت کارایی عوامل مختلفی پیمان داشته باشد که در آن لحظه اجازه تصمیم گیری درست را به او نمی‌دهند. برای نمونه خیلی وقت‌ها شده که ما هدف خرید محصول خاصی را داشته‌ایم (یعنی نسبت به آن اعلام علاقه‌مندی کرده‌ایم) اما در راستی چیز دیگری را خریده‌ایم، چرا که در اثناء خرید با محصولی مواجه شده ایم که خاصیت هایش ما را بیشتر تحت کارایی قرار دیتا است. در نورومارکتینگ ما ویژگی‌های بیرونی نگرش فرد نسبت به یک فرآورده یا ویژ‌گی‌هایش را نمی‌سنجیم، بلکه منبع آن، یعنی مغز را می‌سنجیم. در نورو مارکتینگ فعالیت قسمت‌های مختلف مغزی نسبت به یک فرآورده حساب شده می‌شود. برای نمونه با قرار دادن یک فرد در مقابل یک تیزر تبلیغاتی کار و جنبش مغزی او را از طریق الکترود‌هایی که به مغزش وصل شده است در کسری از ثانیه می‌سنجیم و بررسی می‌کنیم که کدام تصویر او را اغلب تحت کارایی قرار داده و اینکه نگرش فرد نسبت به آن فرآورده چه تغییری می‌کند. پس نورو مارکتینگ فقط با مغز به عنوان مرکز شناخت و عاطفه سر و شغل دارد نه با اظهارات خریداران.

2‌- نورومارکتینگ و شناخت ناهوشیار
ما همش هوشیارانه خرید نمی‌کنیم خیلی وقت‌ها تحت کارایی لایه‌های تحتانی مغزی، عواطف و احساساتمان خرید می‌کنیم. جالب است بدانید 95 درصد از تصمیمات ما برای خرید یک کالا یا گرفتن یک خدمت، ناهوشیار و تنها 5 درصد از تصمیمات ما هوشیار هستند. برای نمونه بارها شده است که با قصد خرید یک محصول به فروشگاه رفته‌اید، ولی در نهایت محصولی سایر و یا با برند سایر را گزینش کرده‌اید. آیا محصولی که برگزیدن کرده‌اید نسبت به آن چیزی که قرار بود گزینش کنید مزیت و ویژگی مهمی داشته است؟ این مثال فقط مثال کوچکی از رفتارهای ناهوشیار ما است. خیلی وقت‌ها رفتارهایی را سپریدن می‌دهیم که توسط شناخت ما هدایت نمی‌شوند، بلکه توسط عواطف و تقدیر نا‌هوشیار ذهن ما هدایت می‌شوند.

نورومارکتینگ آلت بسیار قدرتمندی است برای شناخت ناهوشیار ذهن مشتریان، دانشمندان گستره نوروساینس با به کارگیری ابزار‌های مختلف مشابه نقشه‌برداری مغزی و ام آرآی کاربردی تکاپو قسمت‌هایی از مغز را رصد می‌کنند که تجزیه و تحلیل داده‌های آن منجر به شناخت و کشف ناهوشیاری می‌شود که مشتریان خودشان هم خبر ندارند، اما به شدت تحت کارایی آنها هستند.

مدیریت برند و مغز انسان (نوروبرندینگ):
یکی سایر از موضوعات پهنه مدیریت و اقتصاد که در اینجا به طور کم در مورد استعمال نوروساینس به آن خواهیم پرداخت بحث برندینگ است.

مدیران موسسات تولید کننده اقلامی که در یک محیط رقابتی مشغول به فرآوری و عرضه هستند، باید تشخیص بدهند چه چیزی برای مشتریان آنها در بازار هدفشان مهم است و معیارهای سنجش محصولشان با فرآورده رقیب را در پروسه برگزیدن درک کنند.

بازاریابی عصبی در ایران

استراتژی‌های سازمانی باید بر اساس درک و شناخت تفکرات، احساسات و رفتار مصرف‌کنندگان شکل بگیرد. تحقیقات مصرف کننده به شیوه‌های نوروساینس می‌تواند به مدیران در شناخت مصرف کنندگان کمک کند. یکتا از مهم‌ترین کاربردهای تحقیقات مصرف‌کننده، درمان استراتژی‌های بازاریابی است.

هدف عمده یک بازاریاب فرای فروش است و معمولا قصد نهایی، برپایی یک تعهد استوار بین یک نام بازرگانی خاص و یک گروه مشتری گزیده تر است، که فرآیندی است دربرگیرنده مراحل معرفی، آشنایی، ترجیح و در چهره کامیابی محصول، ایجاد وفاداری.

در حالی‌که تبلیغات اغلب مقدمات مراحل شناسایی و آشنایی را فراهم می‌کند، عواملی از قبیل قیمت، شهرت اسم بازرگانی و زیبایی ظاهری از عوامل کارساز بر ترجیح مشتریان هستند و در نهایت کیفیت پسندیده فرآورده مایه ایجاد خوشنودی و متعاقب آن وفاداری در مشتری خواهد شد.

وفاداری به یک نام تجاری
تعهد قوی بین یک اسم بازرگانی و یک گروه مشتری دربرگیرنده مراحل زیر است:

1‌- آشنا شدن با اسم تجاری؛
2‌- شناخت پیدا کردن مشتری نسبت به آن؛
3‌- ترجیح دادن آن اسم تجاری توسط مشتری.
یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای هر موسسه‌ای در گویه بازاریابی و مدیریت برند مطرح است این است که چگونه در مشتریان خفته برای نام تجاری خویش برپایی ترجیح کنند. رغبت به خرید، نوعی سود آوری است، از آنجا که این رغبت صرفا در ذهن مصرف‌کنندگان است، به عنوان نوعی نقطه نظر مورد مطالعه پیمان می‌گیرد.

باورهای مصرف‌کنندگان درباره ویژگی‌های فرآورده تاثیرگذار بر دیدگاه آنها در ارتباط با برندهای خاص و سرانجام ایجاد تمایلات رفتاری و انتخاب یک برند از جانب آنها خواهد شد.

برای کالایی که درگیری ذهنی فوقانی در مشتری ایجاد می‌کند، معرفی ویژگی‌هایی که در نظر آنها فوق‌العاده مهم رده‌بندی می‌شوند حائز مصادیقی برای راهبرد فرآورده و ارتقا می‌باشد.



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سیستم رادار Soli که برای ناوبری ژستی بدون‌دست بر روی پیکسل 4 استفاده شده، یکی از قابلیت‌های اصلی این گوشی برای بازاریابی و تبلیغ است؛ چراکه پیکسل 4 تنها هندستی است که چنین قابلیتی را بر روی خود دارد. حالا گوگل تصاویری را منتشر کرده که نشان می‌دهد این رادار چه چیزهایی را می‌بیند.

گوگل می‌گوید که این تکنولوژی نیاز به عکس باکیفیت و پرجزییات کاربر یا بدن او ندارد. بنابراین این موضوع می‌تواند همه نگرانی‌های مرتبط با حریم خصوصی افراد در هنگام استفاده از رادار Soli را برطرف کند. سه تصویر زیر را مشاهده کنید. تصویر اول، شخصی را نشان می‌دهد که به گوشی نزدیک می‌شود، تصویر دوم زمان رسیدن اوست و تصویر سوم مربوط به ژست سوایپ می‌شود.

این‌ها همه آن چیزی است که رادار Soli به آن‌ها نیاز دارد. بنابراین توسعه‌دهندگان گوگل مجبور هستند که الگوریتمی را برای نرم‌افزار ایجاد کنند که ژست‌های مختلف را تشخیص دهد. آن‌ها مجبورند که هر حرکت و ژست خاصی را که افراد انجام می‌دهند در نظر بگیرند. به‌هرحال، همه انسان‌ها دست‌هایشان را به یک شکل حرکت نمی‌دهند و برخی از ژست‌ها از کاربری به کاربر دیگر متفاوت خواهند بود. توسعه‌دهندگان همچنین باید به الگوریتمی فکر کنند که حرکات پس‌زمینه را فیلتر کند تا به‌عنوان ژست حرکتی کاربر تشخیص داده نشوند.

نکته جالب اینکه، گوگل برای توسعه تکنیک‌های جدید پردازش سیگنال، با مشکلاتی برای کاهش تداخل آن‌ها با ویبره‌های صوتی مواجه بود. با حل این مشکل، گوگل توانست امکان اجرای قابلیت Motion Sense را همزمان با پخش موزیک فراهم کند.

منبع: 

https://itresan.com/294117/%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%b3%d9%86%d8%b3%d9%88%d8%b1-%d8%b1%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1-soli-%d8%af%d8%b1-%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b3%d9%84-4-%d8%b1%d8%a7/



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

پس از مدت‌ها انتظار اپلیکیشن واتس‌آپ بالاخره مشخصه حالت تاریک را در اختیار کلیه کاربران خود قرار داد. اکنون این سرویس قصد دارد از مشخصه جدید حذف خودکار پیام‌ها رونمایی کند؛ قابلیتی که اکنون مدت‌هاست در سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان به چشم می‌خورد.

در 2 ورژن بتای اپلیکیشن واتس‌آپ، گزینه مربوط به حذف خودکار پیام‌ها در چت‌های خصوصی قابل مشاهده است. ورژن‌های 2.20.83 و 2.20.84 این اپلیکیشن دارای چنین مشخصه‌ای هستند و کاربران با انتخاب گزینه‌های زمانی 1 ساعته، 1روزه، هفتگی، ماهانه و سالانه می‌توانند نسبت به فعال‌سازی مشخصه حذف خودکار پیام‌ها اقدام نمایند.

تصویر اسکرین‌شات از منوی برنامه

پس از تنظیم تایمر، یک آیکون ساعت در کنار زمان ارسال پیام ظاهر خواهد شد. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند از زمان حذف پیام مطلع شوند.

با این‌حال هنوز مشخص نیست که قابلیت فوق چه زمانی در نسخه پایدار اپلیکیشن واتس‌آپ ارایه خواهد شد؛ اما تصاویر فوق نشان می‌دهند که تیم توسعه‌دهندگان برنامه بر روی چنین قابلیتی کار می‌کنند.

منبع: 

https://itresan.com/294124/%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d9%87-%d8%ad%d8%b0%d9%81-%d8%ae%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%db%8c%d9%86%d8%af%d9%87%e2%80%8c%d8%a7%db%8c/



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

طی چند روز گذشته توصیه‌های پزشکی و غیرپزشکی متعددی در فضای اینترنت منتشر شده است. با این‌حال بسیاری از اخبار منتشر شده در خصوص بیماری COVID-19 و عامل ایجادکننده آن یعنی ویروس کرونا نادرست بوده و بسیاری از افراد نادان و سودجو به منظور کسب چند دلار درآمد بیش‌تر اقدام به انتشار چنین مطالب خلاف واقعی می‌کنند.

دیروز پستی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک منتشر شد که به مردم توصیه می‌کرد تا دست‌های خود را شستشو و گجت‌‌های خود را به‌طور مرتب نظافت نمایند. حتی به آن‌ها توصیه شد تا از آب‌های آشامیدنی فعال شده با برخی لوله‌های فلزی مخصوص استفاده کنند. با این‌حال با کمی پرس‌وجو متوجه خواهید شد که این لوله‌های فلزی ویژه با پودر رادیواکتیو دی‌اکسید توریوم پر شده و به‌راحتی از طریق وبسایت‌هایی نظیر eBay قابل خریداری است.

شرکت اپل نیز در خصوص نحوه ضدعفونی کردن گجت‌های شخصی کاربران، توصیه‌هایی را به آن‌ها ارایه نموده است. بر اساس توصیه اپل کاربران می‌توانند از محلول الکل ایزوپروپیل 70 درصد یا مایع پاک‌کننده و ضدعفونی کننده Clorox بهره گرفته و با کمک آن‌ها به پاکسازی آهسته سطوح سخت و غیرقابل نفوذ محصولات اپل نظیر نمایشگر، صفحه‌کلید و سایر بخش‌های خارجی دستگاه بپردازند.

اما در صورت عدم دسترسی به الکل ایزوپروپیل 70 درصد و دستمال ضدعفونی Clorox بایستی چه کار کرد؟ طبیعتا در چنین وضعیتی می‌توان از آب و صابون  استفاده کرد. اما این راهکار تا چه اندازه موثر است؟ دکتر لنا کریک؛ میکروبیولوژیست دانشگاه کالج لندن ثابت کرده که این روش بسیار موثر است.

دکتر کریک با حضور در شبکه خبری BBC به بررسی فعالیت میکروب‌های مستقر روی بدنه اسمارت‌فون‌ها و کیس‌های آن‌ها پیش و پس از شستشوی آن‌ها با آب و صابون پرداخت. بدین منظور وی از آزمایش پیشرفته Hygiena EnSURE استفاده کرد. میزان فعالیت میکروب‌ها بر حسب واحد RLU (Relative Light Unit) اندازه‌گیری شد. این پارامتر با سنجش مقادیر آدنوزین تری‌فسفات به بررسی میزان پاکیزگی سطوح می‌پردازد. بر اساس اظهارات دکتر کریک، سطوح جراحی بایستی دارای RLU معادل 50 یا کمتر باشند.

میزان فعالیت میکروب‌ها بر روی بدنه و کیس اسمارت‌فون‌ها پیش و پس از انجام نظافت بر حسب واحد RLU اندازه‌گیری شد و در تمامی تست‌ها این رقم بالاتر از 50 بود. شدت فعالیت میکروبی در محدوده 57 تا 435 متغیر بود. پس از نظافت ملایم با آب و صابون (بدین منظور صرفا بایستی از پارچه مرطوب و نه پارچه کاملا خیس شده استفاده کرد. همچنین بایستی از معلق نمودن دستگا‌ه‌های هوشمند در مایعات نیز اجتناب کرد) نیز میزان RLU برای تمامی گوشی‌ها کمتر از 50 و در محدوده 2 تا 42 متغیر بود. میزان RLU یک هندست آلوده پیش از نظافت معادل 435 بود؛ در حالی‌که پس از تمیز کردن گوشی با آب و صابون، شاخص RLU به عدد 18 رسید. بنابراین استفاده از آب و صابون یک راهکار نظافتی بسیار موثر است؛ اما دکتر کریک تاکید می‌کند که انجام این‌کار برای 1 نوبت کافی نبوده و دستگاه‌ها پس از پاکسازی توسط کاربران کماکان مستعد جذب میکروب‌ها هستند. لذا کاهش میزان جذب میکروب توسط این دستگاه‌ها راهکاری مناسب به‌نظر می‌رسد؛ بنابراین بهتر است دست‌های خود را به‌طور مرتب بشویید. تماشای این ویدیوی چند دقیقه‌ای بسیار آموزنده است. همچنین تیم iFixit نیز ویدیوی جالب دیگری پیرامون نحوه نظافت گوشی منتشر نموده است. برای تماشای این ویدیو کافیست این‌جا کلیک کنید.

منبع: 

https://itresan.com/294107/%d8%b4%d8%b3%d8%aa%d8%b4%d9%88%db%8c-%da%af%d8%ac%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d8%a7-%d8%a2%d8%a8-%d9%88-%d8%b5%d8%a7%d8%a8%d9%88%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%ab%d8%b1-%d8%a8/



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سئو چیست؟ چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟ در طراحی یک سایت ، عوامل گوناگونی هستی دارد. با این وجود گرد از فاکتورهایی که اهمیت آن بسیار بیشتر از سایر بخش‌ها است، سئو (SEO) است. در ادامه به معرفی کامل سئو می‌ پردازیم. اگر مدیر یک وب سایت هستید یا منظور دارید یک تارنما تاسیس کنید قطعا به این فکر می کنید که چطور بازدید تارنما خویش را افزایش دهم؟! یکتا از برترین و بهترین تکنیک ‌های افزایش بازدید سایت، نمایش سایت در برترین واژه ها کلیدی پیوسته با پهنه تکاپو وب سایتتان از طریق سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.در این نوشتار کوشش کردیم با زبانی ساده برای کل مفهوم سئو چیست؟ چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟ را بیان کنیم.پیشنهاد می کنم لغایت انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

1-سئو چیست؟
کلمه سئو SEO مخفف سه واژه Search Engine Optimization است که یه چهره چکیده SEO ( سئو ) گفته می شود. که این واژه ها به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو است که باعث می شود تارنما شما در کلمات کلیدی پیوسته با گستره فعالیتی شما در نتایج موتور های جستجو از دسته گوگل google ،یاهو yahoo و بینگ bing برای کاربرانی که به تعقیب خدمات یا محصولات شما از طریق موتور های جستجو هستند معرفی و دیده شود.

اینکه تارنما شما در بالاترین نتایج موتور های جستجو قرار بگیرد بسیار ارزشمند است چرا که شما وب سایت خویش را در معرض رویت هزاران کاربری قرار می دهید که روزانه در موتور های جستجو بخصوص گوگل جستجو می کنند و به دنبال محصولات و یا خدمات باره احتیاج خویش هستند با پروا به اینکه کاربرانی که از راه جستجوی کلمات کلیدی به سایت شما وارد می شوند ( شدامد هدفمند ) امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری سایت شما زیاد بالا می رود.

رسیدن به نتایج برتر گوگل در کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما نیازمند تکنیک ها و اقداماتی است که باید بر روی سایت پیاده سازی شود الی سایت شما به ترافیک هدفمند دست یابد. در ادامه نوشتار سئو چیست؟ چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟ در ابطه با قصد از سئو سایت گفتگو می کنیم.

 

هدف از سئو سایت چیست؟

 

2-هدف از سئو سایت چیست؟
هدف از سئو به راستی کمک به تارنما ها برای دستیابی به بالاترین نتایج موتور های جستجو است. این پیشه مایه افزایش بستگی بین صفحات و واژه ها کلیدی در سایت می شود. در بازار بزرگ امروز که هر کسی به دنیال افزایش فروش سوداگری خویش است امروز داشتن شدامد هدفمند زیاد مهم است کسی که به خدمات و یا محصولات ما بیچارگی داشته باشد.

روزانه میلیون ها کاربر در سطح عالم برای برطرف کردن احتیاج ها و دشواری ها خود و رسیدن به پاسخ برای آنها در موتور های جستجو سرچ می کنند و به برترین تارنما ها در نتایج جستجو مراجعه می کنند. پس کاملا مشخص است که دست یابی به این کاربران زیاد ارزشمند است و می تواند سایت شما را به موفقیت برساند. سئو بهترین مسیر برای رسیدن به موفقیت برای سایت شماست.
خب تا اینجای شغل بخش نخست مقاله سئو چیست؟ چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟ را روشنگری دادیم در پارت بعد در رابطه با چرایی سئو سایت صحبت خواهیم کرد، حتما بخوانید.

 

همچنین بخوانید چگونه سایتی درآمد زا داشته باشیم
چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟

 

3-چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟
بیشتر کاربران احد از 5 توصیه برتر را در نتیجه جستجوی خود برگزیدن می کنند. هرچقدر که شما در رتبه بندی نتایج موتور های جستجو بالاتر باشید شانس اکثریت برای افزایش ترافیک و افزایش فروش سایت خویش دارید.

سئو مایه اغلب دیده شدن سایت شما می شود هرچقدر سایت شما دربایستن کاربرانش را به خوبی برطرف کند و به سوالات کاربرانی که وارد تارنما شما شده اند به خوبی پذیرش دهد باعث به اشتراک گزاری سایت در بین کاربران شبکه های مجازی گوناگون و فروم ها می شود.

بیشتر از 60 درصد از کلیک ها به پنج نتیجه نخست جستجو وابستگی می یابد. این احصاء پرتو از اهمیت زیاد بالای سئو دارد و به نکویی متوجه می شویم که چرا باید ساتمان را سئو کنیم؟
خب الی اینجای شغل سئو چیست؟ چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟ را به طور کامل فهم کردیم.اگر در این زمینه نیاز به مشاوره دارید می توانید به صفحه ارتباط با ما بروید و از راه یگانه از طریق های ارتباطی از ما مشاوره مجانی بگیرید.

گوگل به عنوان دوست داشتنی ترین موتور جستجو در بین کاربران برای نمایش سایت در برترین نتایج جستجو الگوریتم ها و قوانین خاصی را برای سئو کاران و مدیران سایت ها مشخص کرده است که با رعایت آنها سایت خود را برای گوگل و سایر موتور های جستجو بهینه می کنید.به طور کلی این قوانین و الگوریتم ها به دو بخش

سئو داخلی یا بهینه سازی داخلی سایت on page seo
سئو بیگانه یا بهینه سازی خارجی سایت off page seo
که در پیوسته این مقاله توضیحاتی درباره این تو تقسیم خواهیم داد.

 

سئو درونی یا بهینه سازی داخلی سایت چیست؟ ( on page seo )

 

4-سئو داخلی یا بهینه سازی داخلی سایت چیست؟ ( on page seo )
سئو درونی on page seo به مدیریت درونی همگی کد ها و یا محتوا های سایت مانند متن،ویدیو،فایل ها،تصاویر،پادکست ها و… گفته می شود به چهره کلی می توان گفت هرآنچه که در سایت خویش آپلود می کنید مربوط به سئو داخلی on page seo می شود.

سئو درونی اولین قدم برای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو است هر تغییری می تواند در نتایج جستجو تاثیر گزار باشد.عناصر مهمی که در سئو داخلی تاثیر فوقانی دارند را در ادامه می گوییم ولی به علت اینکه ما هدف داریم در این مقاله به چهره ساده بیان کنیم فقط تقسیم های مهمی از سئو داخلی را بیان می نماییم و از توضیح دادن بیش از اندازه صرف عقیده می کنیم:

تگ عنوان title tag
تولید محتوای بنیادی و بهینه
استفاده صحیح از تگ های H
لینک های داخلی
استفاده از عکس ها بهینه با تگ alt و عنوان مناسب
افزایش سرعت سایت
کلمات کلیدی keywords
ساختار آدرس url
و…

همچنین بخوانید تاثیر اسم پهنه بر سئو
سئو بیگانه یا بهینه سازی بیگانه سایت چیست؟ ( off page seo )

 

5-سئو بیگانه یا بهینه سازی خارجی سایت چیست؟ ( off page seo )
سئو بیگانه off page seo به مجموعهای از کارها و اقداماتی گفته می شود که کاملا در بیرون از وب سایت انجام می شود و برخلاف سئو داخلی اصلا نیازی به پنل مدیریتی وب سایت نیست.

اولین قدم برای بهینه سازی سایت سئو داخلی بود که با رعایت اسنتاندارد های مشخص شده از سمت گوگل در جهت پیمان گیزی ساایت در نتایج برتر انجام می شود. ولی عوامل دیگری در این رتبه بندی دخیل است که در سئو بیگانه سایت off page seo انجام می شود.

کار بر روی سئو بیگانه سایت خیلی حساس تر از سئو داخلی است چرا که با کوچکترین اشتباه ممکن است سایت شما از طرف گوگل جریمه شود و رتبه های خویش را در نتیج از دست دهد در نتیجه ورودی گوگل شما به صفر می رسد که این خبر بسیار برای صاحبان وب سایت بد است. بهترین راه برای اینکه تارنما خود را از جریمه گوگل رهایی دهید تحقیق و رسیدگی کامل در گویه سئو بیگانه است و یا اگر خودتان وقت ندارید تفویض سئو سایت به دست کارآزمودگان این دامنه است. چرا که در چهره جریمه شدن از سمت گوگل مراجعت سایت به رتبه های قبلی کاری بسیار سخت است و از طرفی گوگل به وب سایت شما دشوار تر اعتماد کرده و این در رتبه بندی سایت شما زیاد تاثیر گزار است.

 

سئو چیست؟ چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟

6- طریق های سئو
تکنیک ها و طریق های سئو سایت به دو شیوه کلی تقسیم می شود

سئو کلاه سفید white hat seo
سئو کلاه سیاه black hat seo
که در پیوسته نوشتار سئو چیست؟ چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟ در مورد این دو تکنیک سئو صحبت می نماییم که در واقع به چه چهره انجام می شوند.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

امروز در بازار آشفته بورس‌های آمریکا، ارزش سهام اپل ۷.۹ درصد سقوط کرد. اما این فقط اپل نبود که با چنین افت شدیدی مواجه شد. به گزارش CNBC، امروز شرکت‌های تکنولوژی بزرگ در مجموع ۳۲۰ میلیارد دلار از ارزش سهام خود را از دست دادند که بدترین روز بازار سهام از زمان سال 2008 محسوب می‌شود.

افت ۷.۹ درصدی سهام اپل به معنای کاهش حدود ۱۰۰ میلیارد دلاری ارزش این شرکت است. سهام مایکروسافت، فیس‌بوک و آلفابت همگی بیش از ۶ درصد و سهام آمازون هم ۵.۳ درصد سقوط کرد. شاخص بورس داوجونز نیز بیش از ۲۰۰۰ واحد ریزش کرد که بدترین روز این بازار از زمان بحران مالی سال 2008 است.

اما کارشناسان دلیل این سقوط شدید در بازار سهام را دو چیز می‌دانند: ویروس کرونا و نگرانی‌ها درباره قیمت نفت.

ترس از شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد نگرانی‌های زیادی درباره عملکرد سهم‌ها در بازار شده است. بسیاری از شرکت‌ها از جمله اپل، از مشکلات به‌وجودآمده در زنجیره تامین‌شان در چین و همچنین کاهش تقاضا به‌خاطر مراجعه کم مشتریان به فروشگاه‌ها آسیب جدی دیده‌اند.

موضوع دوم، کاهش قیمت نفت در روزهای اخیر توسط عربستان سعودی بوده که تاثیر خود را بلافاصله بر روی کمپانی‌های نفتی و سپس بانک‌ها (به خاطر نگرانی‌ درباره عدم بازپرداخت به‌موقع وام‌ها توسط شرکت‌های انرژی) گذاشته است.

در مورد شرکت اپل نیز شیوع ویروس کرونا نگرانی‌های زیادی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است. طبق گزارش اخیر وب‌سایت 9to5mac، اپل در طول ماه فوریه امسال کمتر از ۵۰۰ هزار آیفون در چین فروخته است که ۶۰ درصد کمتر از ۱.۲۷ میلیون دستگاه‌های است که این شرکت در ماه فوریه سال گذشته فروخته بود. میزان عرضه آیفون‌ها و سایر محصولات اپل نیز در سراسر دنیا کاهش یافته است.

تحلیلگران بانک آمریکا پیش‌بینی کرده‌اند که امسال معرفی آیفون‌های 5G و آیفون 9 به خاطر مشکلاتی که در اثر شیوع ویروس کرونا به وجود آمده، به تعویق خواهد افتاد. اپل همچنین اخیرا به کارکنان خود گفته است که کارهای خود را از منزل انجام دهند و موارد بهداشتی را رعایت کنند.

منبع: 

https://itresan.com/293731/%d8%b3%d9%82%d9%88%d8%b7-8-%d8%af%d8%b1%d8%b5%d8%af%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d8%b3%d9%87%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%b4%db%8c%d9%88%d8%b9-%d9%88/



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ساعت‌ هوشمند اپل واچ سری 6 دارای قابلیت‌های پایش سلامت جدیدی شامل سنسور سنجش سطح اشباع اکسیژن خون جهت ردیابی دقیق‌تر فعالیت‌ها و همچنین پایش وضعیت خواب، که هم‌اکنون تبدیل به یک قابلیت استاندارد بر روی اکثر ساعت‌های هوشمند شده است، خواهد بود. ما قبلا اسکرین‌شاتی از اپلیکیشن Apple Sleep دیده‌ایم که نشان می‌دهد اپل بالاخره قابلیت پایش خواب اختصاصی خودش را بر روی نسل بعدی اپل واچ ارایه خواهد کرد. همچنین اطلاعات لو رفته از watchOS 7 نشان‌ می‌دهند که چندین بهبود نرم‌افزاری دیگر نیز در راه است.

اپل ظاهرا قابلیت جدیدی به نام Infograph Pro را به اپل واچ سری 6 اضافه خواهد کرد که به شما اجازه افزودن یک تاکی‌متر دیجیتال به عنوان بخشی از کامپلیکیشن‌های اپل واچ را خواهد داد. به علاوه، watchOS 7 مجهز به یک قابلیت جدید به‌اشتراک‌گذاری Watchfaces خواهد بود. این گزینه که در کدهای نسخه بتا iOS 14 یافت شده، ظاهرا به شما اجازه خواهد داد تا واچ فیس‌ها را به صورت فایل‌های مجزا اکسپورت کرده و از طریق روش‌های مختلفی مانند ایردراپ به اشتراک بگذارید.

watchOS 7 همچنین به شما اجازه خواهد داد تا تصاویر آلبوم‌های به‌اشتراک‌گذاشته‌شده در iCloud را به عنوان واچ فیس ساعت‌تان تنظیم کنید. البته این کار هم‌اکنون از طریق جفت کردن ساعت با آیفون قابل انجام است، اما حالا شما به تصاویر زیادی برای گذاشتن بر روی اپل واچ‌تان دسترسی خواهید داشت.

قابلیت جالب دیگر، یک kids mode جدید برای والدین خواهد بود که به آن‌ها امکان کنترل بیشتری بر روی تماس‌ها، موزیک و سایر قابلیت‌های اپل واچ بچه‌هایشان از طریق یک آیفون جفت‌شده را خواهد داد.

Schooltime قابلیت دیگری برای والدین است که در watchOS 7 ارایه خواهد شد و به آن‌ها اجازه خواهد داد تا مشخص کنند کدام اپلیکیشن‌ها و کامپلیکیشن‌ها می‌توانند در طول یک بازه زمانی خاص مانند ساعت‌های مدرسه استفاده گردند. watchOS 7 همچنین دارای یک سیستم فایل اپلیکیشن جدید خواهد بود که اجازه استفاده از اپلیکیشن‌های خوداتکای اپل واچ بدون نیاز به نصب اپلیکیشن همراه iOS آن‌ها را خواهد داد.

منبع:

https://itresan.com/293723/%d8%a7%d9%be%d9%84-%d9%88%d8%a7%da%86-%d8%b3%d8%b1%db%8c-6-%d8%a8%d9%87-%d8%b3%d9%86%d8%b3%d9%88%d8%b1-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%a8-%d9%88-%d8%aa%d8%b4%d8%ae%db%8c%d8%b5-%d8%a7/



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

Keyword کلمه ای است که کاربران برای پیدا کردن مطالب باره احتیاج خود، در موتورهای جست و جو مانند گوگل یا یاهو وارد می نمایند. کاربران اینترنت و مشتریان شما، هنگام جست و جو در اینترنت، از عبارات و واژگان پیوسته با محصولات و خدمات باره نیاز خود کاربرد می نمایند.

کلمات کلیدی، عبارات و یا کلماتی هستند که معرف محتوای یک سایت می باشند. به راستی شما هربار که در درون موتورهای جستجو عبارتی را وارد و search می نمایید، در حال به کارگیری کلمات کلیدی می باشید. برای نمونه زمانی که شما به دنبال یک کمپانی ارائه دهنده خدمات اینترنت در تهران هستید، در گوگل و یا هر موتور جستجوی دیگر، عبارت "اینترنت پرسرعت در تهران" را جست و جو می نمایید. این عبارت یک کلمه کلیدی برای شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی که در شهر طهران هستند، محسوب می شود. این شرکت ها با وارد نمودن این عبارت و سایر عبارات مثل آن در متاتگ ها باعث بالا رفتن آمارگرفتن سایت خویش در موتورهای جست و جو می شوند. هرچه کلید کلمات ریزبین تر و مرتبط با مفهوم گزینش شوند، نتیجه ای که موتور جستجو در گزین کردن کاربر می گذارد مفیدتر خواهد بود.

استفاده از واژه ها کلیدی یکی از تکنیک های بهینه سازی وب سایت (SEO) است، البته متعلق به جایی که وب مسترها برای بالا بردن آمار سایت خود در موتورهای جست و جو، از عبارات نامرتبط با موضوع کار و جنبش سایت خویش بهره‌گیری نموده اند، امروزه اکثر موتورهای جستجو در هنگام نمایه گذاری سایت ها، ضریب و وزن کمی برای کلمه کلیدی در عقیده می گیرند.

کلمات کلیدی در زبان های برنامه نویسی به چه معنا است؟

برای دریافت مشاوره رایگان با آوش تک در ارتباط باشید.

برخی از کلمات در زبان های برنامه نویسی هستند که امکان استفاده از آن ها به عنوان یک متغیر (variable) وجود ندارد. این واژه ها توسط برنامه رزرو شده اند و برای برنامه حائز یک معنا و مفهوم مشخص هستند.
هر زبان برنامه نویسی حائز مجموعه ای از واژه ها کلیدی است که امکان استفاده از آن ها به عنوان یک متغیر وجود ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کمپانی کره‌ای سامسونگ اخیرا اعلام کرده است که فروش سری کهکشانی‌اش از مرز ۵۰ میلیون گوشی عبور کرده تا این شرکت به موفقیت بزرگی در سری گوشی‌های هوشمند اندرویدی‌اش دست یافته باشد.

نکته جالب در اینجا پرچمداران اصلی این فروش هستند که مدل Galaxy SII پس از ۱۳ ماه عرضه توانسته رکورد فوق‌‌العاده فروش ۲۸ میلیونی را رقم بزند. در جایگاه بعدی این آمار Galaxy S قرار دارد که پس از دو سال حضور در بازار، به رقم ۲۴ میلیون دستگاه دست یافته است. همچنین مدل غول پیکر این کمپانی یعنی Galaxy Note نیز توانسته تا از زمان حضورش در بازار یعنی اکتبر سال گذشته، از مرز ۷ میلیون فروش عبور کند تا مثلث قدرت سامسونگ را تکمیل کرده باشد.

البته سامسونگ آماری از فروش دو گوشی موفق خود در این سری یعنی Galaxy Y و Galaxy Ace ارایه نداده است، وگرنه به طور حتم آمار میزان فروش کهکشانی‌ها از این نیز بیشتر می‌شد.

در حال حاضر همه نگاه‌ها به سمت گوشی جدید این کمپانی یعنی Galaxy SIII دوخته شده است، مدلی که با پیش فروش ۹ میلیونی‌اش، خبر از یک رکورد شکنی تازه برای سامسونگ دارد.

منبع: 

https://itresan.com/609/%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%81%d9%88%d9%82%e2%80%8c%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%a7%d8%af%d9%87-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%db%8c-%db%b2%db%b8-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86-galaxy-sii-%d8%aa%d8%a7/



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

غم‌انگیزه ولی حقیقت داره که رابطه‌ای عکس بین وفور با محبوبیت یک چیز برقرار است. به قول معروف هرچه به دست آوردن چیزی سخت‌تر باشه با ارزش‌تر میشه چون نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود. متاسفانه یا شاید خوشبختانه این اتفاق برای سوگلی اپل یعنی آی‌فون ۴ افتاده است.

این رو هم بخون:

تصمیم شرکت اپـل برای عرضه آی‌فون چهار و ۴ اِس به اپراتور یا همان کرییر (Carrier) شرکت سرویس دهنده ارتباطات بی‌سیم کریکت (Cricket) درجه مقیاس محبوبیت این محصول سیب خوش‌نام را پایین آورده است. برخی این اقدام را در مورد آی‌فون به گجتی تشبیه کرده‌اند که سابق باارزش و باکلاس بود ولی حال به دستگاهی بدل شده که افراد به عنوان کادو برای مادر خود نیز آن را می‌خرند!

در ابتدا اپراتورهای معروفی نظیر AT&T و ورایزون (Verizon) و سپس Sprint و Nextel نیز وظیفه توزیع آی‌فون قراردادی به بازار را برعهده داشتند ولی چندی پیش با اضافه شدن شرکت‌هایی از قبیل nTelos ،C-Spire ،Alaska Communications و حال نیز Cricket به حلقه فروشندگان آی‌فون ۴ عرصه برای عاشقان سینه‌چاک این محصول کمی تنگ‌تر شده زیرا همه روزه بر تعداد کسانی که این گوشی خاص (البته این نظر علاقه‌مندانش است) را می‌خرند افزایش پیدا کرده است. از این رو با این شرایط این سوال که “آیا آی‌فون همان گوشی خاص و محبوب سابق است؟” رفته رفته در ذهن کاربران و دوست‌دارانش پررنگ‌تر می‌شود؛ ولی پر واضح است که چندان این شرایط برای سازنده فرقی ندارد بلکه سود هم دارد زیرا فروش این محصول روز به روز در حال افزایش نیز است. البته منطقی هم به نظر می‌رسد زیرا با تولید گوشی‌های شاخصی از تولیدکنندگان دیگر همچون گلکسی اس سوم سامسونگ (که بیشترین میزان سفارش را تا به حال در دنیای موبایل داشته است) و همچنین One X اچ‌تی‌سی و لومیا ۹۰۰ نوکیا اپل باید به فکر جایگاهش باشد. حال شما چه نظری دارید، آیا همچنان آی‌فون‌تان برایتان بهترین گوشی است؟

منبع: 

https://itresan.com/626/%d8%a2%db%8c%e2%80%8c%d9%81%d9%88%d9%86-%d9%85%d8%ad%d8%a8%d9%88%d8%a8%db%8c%d8%aa%e2%80%8c%d8%a7%d8%b4-%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بدون شک یکتا از مهم‌ترین مقوله‌ها در بحث طراحی یک سایت بهینه، تنظیمات سئو است. با لیداوب همراه باشید الی با مفهوم کامل سئو آشنا شوید. در طراحی یک سایت، عوامل گوناگونی دخیل هستند. با این وجو

بدون شک یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها در بحث طراحی یک سایت بهینه، تنظیمات سئو است. با لیداوب به اتفاق باشید لغایت با مفهوم کامل سئو آشنا شوید.

در طراحی یک سایت، عوامل گوناگونی دخیل هستند. با این هستی احد از فاکتورهایی که اهمیتی ما فوق دیگر بخش‌ها دارد، سئو (SEO) است. حال در پیوستگی به معرفی کامل سئو می‌پردازیم.

برای آغاز به معنی واژه‌ی سئو می‌پردازیم. SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که به معنی «بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو» است. به راستی سئو روشی است برای بهینه‌سازی و رشد یک سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو. به طبع این شغل روش‌های خاص خویش را دارد که به مایه آن، از رتبه‌ی یک سایت لغایت میزان شدامد آن، درمان سئو داخل سئو خارج سئو کلاه سفید به کارگیری معرفی سئو تقسیم عوامل و تنظیمات متعددی، همانند کاربرد واژه ها کلیدی و میزان لینک‌دهی سایر سایت‌ها، تاثیرگذار هستند؛ الی جایی که سئو به انفرادی می‌تواند عاملی کارساز برای موتورهای جستجو باشد. از طرفی سئو فقط برای جستجوگرها نیست و می‌تواند به کاربرپسند بودن سایت نیز کمک کند.

بیشتر بخوانید:
تفاوت SEO و SEM چیست و چه کاربردی دارند؟
در مقالات پیشین سیر تکاملی سئو را بررسی کردیم. اما حال هدف داریم همگی قسمت‌های سئو را به طور کامل شرح دهیم. آغاز ببینم هدف از سئو چیست و پس به جزئیات اکثریت خواهیم پرداخت.

اهداف سئو چیست؟
سئو

هدف اصلی و نهایی سئو کمک به وبسایت‌ها برای رسیدن به رتبه بالاتر در موتورهای جستجو است. این شغل باعث افزایش ارتباط بین صفحات و واژه ها کلیدی در سایت است. هر چقدر افزایش نرخ کلیک بیشتر باشد، مطابق الگوریتم‌های موتورهای جستجو حرکت می‌کند و مایه رسیدن به جایگاه و رتبه بالاتری در میانی نتایج جستجو خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
روش های کپی رایتینگ حرفه‌ ای که بازدید تارنما تان را بالا می برد
زمان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن یک سایت است. اینکه چگونه کلمات کلیدی در بهینه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند و اصلاحا سئو بهتری پیدا می‌کنند، نیازمند سررسید است. شاید هفته‌ها یا ماه‌ها، زمان احتیاج باشد تا به نتیجه مطلوب برسد. اگر چه ممکن است نتایج بهینه‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود اما در دراز مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای کل وبسایت‌ها بسیار اهمیت دارد که در صفحه نخست نتایج جستجوی گوگل به خصوص نتایج طبیعی یک الی سه گوگل باشند که ۵۸/۴ درصد کلیک‌ها را شامل می‌شود، قرار بگیرند.

به طور کلی سئو کمک می کند تا یک سایت:

بازدید بسیار بهتری داشته باشد
با برند سایت مطرح شود
افزایش شدامد داشته باشد
در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شود
افزایش فروش محصولات داشته باشد
در دنیای تبلیغات مطرح شود
سئو داخل صفحه چیست؟ (On Page SEO)
سئو درون صفحه

سئو داخل صفحه به کنترل مستقیم کدها یا درونمایه وبسایت شما شامل متن، تصویر، پیوند و ... مرتبط می‌شود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت خویش بارگذاری می‌کنید مربوط به سئو داخل صفحه می‌شود. این روش پایه تمام تلاش‌های بهینه‌سازی است زیرا جایی است که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید. هر نوع تغییری را که شما در محتویات سایت خویش ایجاد می‌کنید در نتایج جستجو تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین، خیلی مهم است که شیوه سئو درون صفحه به راستی قبل از سئو بیرون صفحه، انجام شود. زیرا کاربران واقعی و ترافیک زیادی را برای سایت به ارمغان می‌آورد.

سئو بیرون صفحه چیست؟ (Off Page SEO)
سئو برون صفحه

بر خلاف طریق سئو تو صفحه که توسعه وبسایت با کنترل مستقیم بالایی سپریدن می‌شد، طریق بهینه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است که در خارج از وبسایت شما انجام می‌شود؛ این دربرگیرنده تمام چیزهایی است که می‌تواند در به دست آوردن رتبه‌بندی بالای سایت شما کمک کند. سئو خارج صفحه در درجه نخست در به دست آوردن پیوند دهندگان (پیوندهایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند) متمرکز می‌شود سپس با استفاده از روش‌هایی که در بیرون از وبسایت انجام می‌شود به بهینه‌سازی موتور جستجو می‌پردازد.

سئو خارج صفحه یک فرآیند نامحدود است که توسط مهندسین سئو در جهت به دست آوردن پیوند دهندگان، گردانیدن می‌شود.

سئو کلاه سفید چیست؟ (White Hat SEO)
سئو کلاه سفید

در واژگان فنی این حوزه، سئو کلاه سفید به گردآور تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌های که از قوانین و راهنمایی‌های موتورهای جستجو پیروی می‌کنند، اشاره دارد. در این طریق SEO، کارشناسان بهینه سازی از روش های استاندارد و پایه سئو بهره‌گیری می‌کنند که منجر به افزایش رتبه سایت در طویل مدت می‌شود. در این روش از هیچ تکنیک غیر قانونی بهره‌گیری نمی‌شود. به این شیوه از سئو، سئو اخلاقی هم گفته می‌شود.

سئو کلاه سیاه چیست؟ (Black Hat SEO)
سئو کلاه سیاه

به عبارتی دیگر اصطلاح سئو کلاه سیاه اشاره به مجموعه‌ای از دستوراتی دارد که به قصد فریب، بازی و دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو با منظور به دست آوردن رتبه‌بندی بالا، به کار می‌رود. این مهم است که بدانید این‌ روش‌ها غیر اخلاقی بوده و بدست هیچ موتور جستجویی تایید نمی‌شود و استفاده از این روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پایگاه داده را برای همش در بر دارد.

انجام تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه شدنی است که مایه افزایش رشد ناگهانی در نتایج جستجو شود ولی می‌تواند منجر به پرداخت جریمه یا حذف کامل از لیست پایگاه دیتا موتور جستجو شود. در واقع، با فهمیدن گوگل سایت پنالتی شده و از نتایج حذف می‌شود که به صفحات پایان گوگل می‌رود. بهتر است الی همین حال که صفحات پایان گوگل را رسیدگی کنید تا به این جستار پی ببرید.

سئو کلاه خاکستری چیست؟ (Gray hat SEO)
سئو کلاه خاکستری

شاید خویش متخصصین سئو این مطلب را ندانند اما طیف وسیعی از افرادی که به طور حرفه‌ای در گستره سئو سایت تکاپو می‌کنند، به راستی از طریق کلاه خاکستری بهره‌گیری می‌کنند. برای نمونه خرید بک لینک یکی از روش‌های سئو کلاه سیاه است که گوگل شدیدا با آن برخورد می‌کند. حال بسیاری کسان با درج لینک‌های مجانی در سایت‌ها و تبادل لینک و امور مشابه اقدام به ساخت بک‌لینک‌های مصنوعی می‌کنند. این روش، سئو کلاه خاکستری است.
علاوه بر این، به کاربرد ترکیبی از روش‌های سئو کلاه سیاه و کلاه سفید در بالا بردن سئو سایت نیز سئو کلاه خاکستری گفته می‌شود.
آنچه مسلم است، مفهوم سئو سایت با لینک سازی گره خورده و لینک سازی یک عمل دستی است و کاری که با دخالت سر راست انسان انجام گیرد امکان خطا هم دارد. بنابراین، تبدیل شدن ناخواسته سئو کلاه سفید به سئو کلاه خاکستری تا حدی قابل توجیه خواهد بود.

چرا یک سایت به سئو بیچارگی دارد؟
سئو

با تعدد سایت‌های گوناگون جستجوگرهایی مشابه گوگل، بینگ و یاهو به گرد از مهم‌ترین ابزارهای هدایتی برای کاربران تبدیل شده‌اند. امروزه این موتورها اساسی‌ترین شیوه برای بررسی و آدرس‌دهی درست محتوای هر سایت به کاربران به احصاییه می‌روند. به راستی کاربران از راه این جستجوگرها به سایت و مطلب مورد نظر خویش می‌رسند. حال اگر این موتورها نتوانند سایت و محتوای شما را در پایگاه‌های خود پیدا کنند، در نتیجه علاقه‌مندان و کاربران نیز به سایت شما هدایت نخواهند شد.

بیشتر بخوانید:
برترین سایت‌ های آنالیز سئو کدامند؟
با مجموع موارد اشاره شده می‌توان دریافت که عبارتی که در کادر جستجوگرها تایپ و جستجو می‌شود لغایت چه کران دارای اهمیت است. بر پای بست، آمارها، موتورهای جستجو فی نفسه می‌توانند عامل کامیابی یک سایت باشند. به همین علت سئو به عنوان یکتا از روش‌های تبلیغاتی و جذب مخاطب رایگان و البته تاثیرگذار محسوب می‌شود.

چرا موتورهای جستجو سایت بدون سئو را معرفی نمی‌کنند؟
سئو

با هستی پیشرفت‌های روزافزون و همچنین هوشمندتر شدن موتورهای جستجو، این افزارها همچنان به کمک نیاز دارند تا بتوانند نتایج جستجوی مطلوب‌تر و درست‌تری به کاربران ارائه دهند. سئو بهینه می‌تواند این جستجوگرها و وانگهی کاربران را از وسط هزاران سایت به سایت دلخواه ارشاد کند. برعکس، یک سایت بدون داشتن سئو مناسب هیچ‌گاه نمایش داده نمی‌شود.

از ویژگی‌های سئو بهینه علاوه‌بر معرفی توسط موتورهای جستجو می‌توان به بالا بردن رتبه و در ضمن بازدیدهای بیشتر محتوای آن اشاره کرد. پر روشن است که با به روی شغل آمدن روزانه‌ی هزاران سایت، اینترنت به فضایی رقابتی و پیچیده تبدیل شده است و از این حیث است که سئو می‌تواند یک سایت را برگزیده و ممتاز کند.

آیا هر کسی می‌تواند تنظیمات سئو سایت خویش را انجام دهد؟

سئو

برای دریافت مشاوره رایگان با آژانس دیجیتال مارکتینگ آوش تک در ارتباط باشید.

دنیای سئو هر چند پیچیدگی‌های خویش را دارد اما همگی می‌توانند حداقل مسائل ابتدایی و مقدمه‌ای آن را یاد بگیرند. حتی با دانشی اندک نیز می‌توان با سئو پسندیده پیشرفت‌های ابهت را در سایت ایجاد کرد. به هر حال از تنظیمات ابتدایی الی پیشرفته برای سئو، کارایی چشم‌گیری در بهینه‌سازی سایت چهره خواهد گرفت.

حالا که با مفهوم سئو آشنا شده‌اید، می‌توایند محتوای با کیفیت و بهتری تولید کنید. کتابخانه آنلاین لیداوب در سری مقالات سئو ، هر‌ آنچه که لازم باشد در این پهنه بدانید را به شما تعلیم می‌دهد. ما کوشش می‌کنیم، جدیدترین روش‌ها برای قرار دریافت در صفحه نخست نتایج جستجوی گوگل را در برگزیدن شما پیمان دهیم.



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

هوآوی یکی از کمپانی‌های بزرگ حوزه موبایل در سال 2014 بود که توانست نام محصولات چینی را بالا ببرد. این شرکت با تولید محصولاتی نظیر اسند P7 و اسند میت 7 رقیبان قدری را به رقابت دعوت کرد. در حال حاضر محصولات هوآوی از سخت افزار قدرتمند در کنار رابط کاربری خوب استفاده می‌کنند که این دو با همراه هم یک برند صاحب نام را به وجود می‌آورند.

Huawei-Logo-1.5

اکنون بعد از موفقیت اسند P7، هوآوی در حال کار بر روی نسل بعدی پرچم‌داران خود است که اسند P8 نامیده خواهد شد. البته باید بگوییم هوآوی P8، زیرا که ظاهرا هوآوی از این پس از برند اسند استفاده نخواهد کرد.

حال گزارش‌ها حاکی از آن هستند که هوآوی تصمیم دارد P8 را به عنوان یک محصول زیبا و باریک روانه بازار کند که از یک صفحه نمایش 5.2 اینچی با وضوح تصویر 1080p بهره می‌برد. 3 گیگابایت حافظه رم نیز وظیفه ذخیره سازی اطلاعات موقت این محصول را برعهده خواهد داشت.

هوآوی بر روی P8 یک پردازنده هشت هسته‌ای از نوع Kirin 930 قرار خواهد داد که انتظار می‌رود شاهد سنسور اثر انگشت نیز بر روی این محصول باشیم. احتمال دارد که P8 در اسفند ماه امسال که زمان برگزاری کنفرانس جهانی موبایل است به عنوان جایگزینی مناسب برای P7 معرفی شود.

با این اوصاف هوآوی P8 اولین محصول بالا رده این شرکت در سال 2015 خواهد بود که انتظار می‌رود شاهد محصولات بیشتر و بهتری در طول سال جاری از هوآوی باشیم.

منبع: 

https://itresan.com/58645/huawei-p8-become-available-april-2/



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

باید قبول کنیم که مایکروسافت و ویندوزفون در زمینه موبایل‌ها نتوانسته‌اند موفق باشند و دلیل اصلی نیز به اپلیکیشن‌ها باز می‌گردد، زیرا که سیستم عامل‌های اندروید و iOS هر دو تعداد بسیار زیادی اپلیکیشن دارند اما مایکروسافت در اغلب موارد از آن‌ها بی‌بهره است.

windroid_windows_mobile_android_phone

گویا مایکروسافت تصمیم دارد یک سر و سامانی به سیستم عامل خود دهد و اصلی‌ترین راه را نیز قابلیت پشتیبانی ویندوزفون از اپلیکیشن‌های اندروید می‌داند و حتی تصمیم دارد تا برنامه‌های اختصاصی ویندوزفون را نیز برای سیستم عامل اندروید آماده کند.

اگر مایکروسافت چنین اقدامی را انجام دهد، بدون شک کاربران زیادی از اندروید به سوی سیستم عامل ویندوزفون مهاجرت می‌کنند و به‌راحتی می‌توانند برنامه‌هایی را که در گوشی قبلی خود داشتند، در ویندوزفون نیز اجرا نمایند. البته سلیقه کاربران در این زمینه مطرح است که آیا در صورت چنین امکانی ویندوزفون را ترجیح می‌دهند یا اندروید.

در واقع روش مایکروسافت این است که برای افزایش میزان کاربران سیستم عامل اختصاصی خود، ابتدا برنامه‌های کاربردی را به سوی آن می‌کشاند و در مقابل کاربران به ویندو فون روی می‌آورند. فردا مایکروسافت یک کنفرانس خبری در خصوص ویندوز 10 خواهد داشت که انتظار می‌رود اخباری در این خصوص نیز شنیده شود.

اگر امکان استفاده از برنامه‌های اندروید بر روی سیستم عامل ویندوزفون وجود داشته باشد، آیا به سوی ویندوزفون مهاجرت خواهید کرد؟

منبع: 

https://itresan.com/58652/microsoft-announce-plans-supporting-android-apps-windows-phone/



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل
چرا باید برای شبکه های اجتماعی خود محتوا با کیفیت تولید کنیم؟


محتوا تقسیم بزرگی از حیات روزمره شما است. اجتناب متعلق به دشوار بوده؛ اما چرا به پیگیری آن هستید؟ درونمایه ما را مستحضر می‌کند، به سؤالاتمان استجابت می‌دهد، سرگرممان می‌کند، باعث می‌شود لبخند بزنیم، در تصمیم گیری راهنماییمان می‌کند و….

محتوا به شما کمک می‌کند، مشتری‌ها را به سمت خویش جذب کنید الی مخاطبان درگیرتان شوند و لذت ببرند، در ضمن می‌توانید بازدید کنندگان جدیدی به سایت خود بیاورید و درنهایت، درآمدی برای شرکتتان داشته باشید. بهتر است بگویم اگر شما محتوایی تولید نکنید، از کاروان عقب خواهید ماند.

باید به طور روشن به یک سوال استجابت دهید. بیننده می‌خواهید یا خیر؟ اگر می‌خواهید بعد سایر حرفی نمی‌ماند، دست به پیشه شوید و خود را برای فرآوری یک محتوای باکیفیت نیرومند کنید. نمی‌دانم یا شاید هم خیلی مهم نباشد که بدانم منظور شما از جذب مخاطب چیست، این که می‌خواهید خدمات و کالای خود را تبلیغ کنید یا اندیشه خویش را نشر دهید، فرقی ندارد در هر صورت شما باید بیننده را به سایت خویش کشانده و کاری کنید لغایت با اکراه آن را ترک کند، آن وقت است که منظور شما پژوهنده خواهد شد. این دقیقا همان کاری است که بزرگترین کسب و کارهای گیتی برایش نقشه کشیده‌اند و همواره در مسیرش حرکت می‌کنند. اگر می‌خواهید از غافله عقب نمانید، وقت آن دریافتی با قدمی پایدار سنه ۲۰۱۹ را پیش درآمد کنید و درونمایه باکیفیت اکثریت به نسبت رقبای خود داشته باشید.

تولید محتوا، عمل پایانی بازاریابی است. اثناء تولید محتوا، اطلاعات مجانی و مفیدی را در برگزیدن مخاطبان خود قرار می‌دهید، می‌توانید مشتریان خفته را به وب سایت خویش جذب کرده و مشتریان موجود را از طریق تعامل با کیفیت، حفظ کنید.

شما همچنین ROI اصلی برای شرکتتان ایجاد می‌نمایید؛ زیرا این آمار، بازاریابی محتوا را نشانه می‌دهد که:

بازاریابی محتوا منجر به X3 بازاریابی سنتی می‌شود و ۶۲٪ هزینه کمتری را به همراه دارد.
SMB هایی که از بازاریابی محتوا بهره‌گیری می‌نمایند، ۱۲۶٪ فالور اکثریت آنها را پیگیری می‌کند نسبت به آنهایی که از بازاریابی درونمایه کاربرد نمی‌کنند.
۶۱٪ از خریدهای آنلاین، نتیجه مستقیم مشتری است که یک تارنگار را می‌خواند.
شرکت‌هایی که بیش از ۱۶ پست تارنگار در هر ماه منتشر می‌کنند، ۳٫۵ برابر ترافیک بیشتری نسبت به شرکت‌هایی که چهار (یا کمتر) پست در هر ماه ارسال کرده‌اند، دارند.
محتوا مساوی با رشد تجارتتان است. بنابراین بیایید با استراتژی درونمایه شروع کنید.

۲. برنامه ریزی و راهبرد محتوا
شما شروع به برپایی خانه بدون طرح، مجسمه‌ای بدون طرح یا شرکتی بدون بیانیه مأموریت، نمی‌کنید. فلذا بدون برپایی برنامه، نباید به تولید محتوا بپردازید. در غیر این صورت امکان دارد از هدف خویش منحرف شوید.

یک راهبرد درونمایه شامل همه چیز است، از نام بازرگانی و لحن گرفته الی اینکه چگونه محتوای خود را تبلیغ کرده و در نهایت مورد بهره‌گیری مجدد قرار بگیرد. بیایید قدم به قدم به روش برپایی برنامه محتوا خود بپردازیم.

انتخاب اهداف محتوا
برای تعلیم تولید درونمایه باید همانند یک کمپین بازاریابی سنتی، راهبرد محتوا شما در جهت اهداف بازاریابیتان باشد (که باید از اهداف شرکت شما محسوب شود). تا زمانی که اهدافتان SMART باشند، می‌تواند به جذب بازدید کننده اغلب به سایتتان تا فرآوری اغلب منجر شود؛ نمونه‌ای از این گونه هدف، افزایش شدامد ارگانیک به وبلاگ در سه ماهه بعدی به اندازه ۲۵٪ است.

پس از مشخص کردن این موضوع، هر یک از مطالب ایجاد شده، باید با هدفتان مطابقت داشته و در کسب نتیجه دلخواهتان، مشارکت داشته باشد. درمجموع، بهتر است از اهداف خود آغاز کنید سپس محتوایتان را فرآوری نمایید.

پرسونای خریدار (Buyer Persona)
ساختن یک راهبرد محتوا، بیشتر متعلق به است که تنها به این فکر کنید، می‌خواهید چه نوع محتوایی برپایی نمایید. پیش درآمد باید بدانید با چه کسی گفتگو می‌کنید، چگونه می‌خواهید با آنها حرف بزنید و کجا آنها را پیدا خواهید کرد. نکته کلیدی در آغاز یک فرآوری درونمایه کامیابی آمیز، این است که هر خواننده‌ای دانستن کند که به طور مستقیم و شخصی با آنها گفتگو می‌کنید.

تنها مسیر برای سپریدن این کار، خودمانی بودن با بازدید کنندگان و مشتریان است. شما باید آنها را مثل برادر کهن خویش بشناسید. باید از موانع، نقاط درد، چالش‌ها و خوف های آن‌ها مستحضر باشید. به همین ترتیب، می‌توانید بهترین نتیجه ممکن، مسیر حل رؤیایی و بزرگترین خیالات آنها را درک کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که شما در حال بازاریابی با انسانهایی هستید که می‌خواهند دریافتن بستگی داشته باشند. در حالت ایده آل، می دانید و می‌توانید مستقیماً با هر فردی که از تارنما شما بازدید می‌کند، صحبت نمایید اما نمی‌توانید این کار را عملی کنید. به نظرتان مسیر حل چیست؟ باید یک پرسونای خریدار ایجاد کنید.

در آموزش تولید درونمایه آنچه اهمیت دارد این است که پرسونای خریدار شما، شخصی است که می‌خواهید با محتوایتان به آن برسید. این شخصیت نیمه داستانی به عنوان نماینده مخاطب هدفتان، یعنی افرادی که به بردباری زیاد از پیامتان فایده می‌برند و مشتری می‌شوند، خدمت می‌کند.

ایجاد یک شخصیت خریدار دربایستن به کمی تحقیق، برخی از حدس‌ها و ترفندها دارد. اما نتیجه نهایی، یک تصویر واضح از شخصی است که می‌خواهید به بازار عرضه کنید و کسی که با خوشحالی محتوای شما را استفاده کند.

برنامه ریزی و راهبرد محتوا

تکیه کردن به سفر خریدار (Buyer’s Journey)
اگر لغایت به حال سردرد داشته‌اید، نخستین کاری که چه بسا سپریدن داده‌اید تلاش برای کشف علت آن بوده است. شاید شما مبتلا کمبود آب بدن یا کمبود کافئین شده‌اید یا احتمالاً بیمار بوده‌اید. پس از تشخیص مشکل، به سمت گذرگاه حل‌ها جنبش خواهید کرد، مثلاً اندکی آب بنوشید، یک اسپرسو بگیرید یا یک دارو مصرف کنید.

سرانجام شما بین راه حل‌ها تصمیم می‌گیرید: اویان (یک مارک سرشناس آب معدنی) یا شیر آب؟ استارباکس یا قهوه Peet؟ Aleve یا Tylenol؟ امیدوارم سردرد شما فروکش کند و بتوانید روز خود را طی کنید.

این نمایشی از سفر خریدار در آموزش فرآوری درونمایه است. هر یک از چشم اندازهای شما، مسیری را برای رسیدن به راه حل تعقیب می‌کند، آن گذرگاه دربرگیرنده مراحل آگاهی، پروا و تصمیم گیری است. ولی هر یک از چشم اندازهایتان در بخش‌های مجزا از این سفر پیمان می‌گیرد، پس مهم است که از مطالبتان برای جذابیت در هر مرحله بهره‌گیری کنید.

با فرآوری محتوا برای هر مرحله از سفر خریدار، شما مطمئن می‌شوید که هیچ بازدید کننده‌ای شکاف‌ها را نمی‌بیند و هر شخصی که به سایتتان می‌آید، این احساس را دارد که اطلاعات مرتبط و مفیدی را اخذ می‌کند.

نقش مخاطب
بهتر است یک فرمت برای محتوای خود گزینش کنید تا متناسب با هر مرحله از سفر خریدار باشد. یک بازدید کننده جدید در مرحله آگاهی، نمایشی زنده از فرآورده شما را نمی‌خواهد ولی آنها یک چک لیست سریع یا پست وبلاگ را که به آنها کمک کند تا مشکلشان را بهتر بشناسند، می‌خوانند.

در مرحله تصمیم گیری، احتیاج به پرماسیدن کل گذرگاه حل‌های ممکن نیست، آن‌ها به مشاوره یا نمایشی احتیاج دارند که نشان می‌دهد فرآورده شما راه حل مناسبی برای آنها است. کوشش کنید همیشه مخاطب خویش را در این مرحله قرار دهید. در اینجا راهنمای بهترین قالب‌های درونمایه برای هر مرحله از سفر خریدار وجود دارد:

آگاهی: Whitepaper، ارسال بلاگ، چک لیست، فهرست برنامه‌ها، اینفوگرافیک، کتاب الکترونیکی، بازی، مسابقه
ملاحظات: پادکست، وبینار، کاربرگ، ماتریس مقایسه، الگو
تصمیم گیری: نسخه نمایشی، تست رایگان، راهنما محصول، مشاوره، کوپن
ممیزی کردن محتوا
این که آیا شما برای مدتی بدون هیچ جهت مشخصی درونمایه فرآوری کرده یا اینکه یک راهبرد را دنبال کرده‌اید، هر بخش بازاریابی می‌تواند از یک ممیزی محتوا بهره مند شود. تنها به این انگیزه که شما با یک راهبرد کاملاً مشخص آغاز نکردید، به این معنی نیست که محتوای شما قبلاً در یک متن قرار نگرفته باشد.

ممیزی محتوا در آموزش تولید درونمایه صرفاً کارهایی را که قبلاً انجام داده‌اید، موجود می‌کند سپس آن را مرتب کرده الی بتوانید در برنامه درونمایه جدیدتان، مورد کاربرد قرار دهید. این روند ممکن است شامل نوشتن دوباره نوشتار شود یا امکان دارد شکاف‌هایی را که باید پر از درونمایه باشند که برای پرسونای شما و مرحله سفر مخاطبانتان جذاب است را اثر دهد. در اینجا شیوه سپریدن ممیزی درونمایه آورده شده است:

تمام مطالب خود را در صفحه گسترده‌ای جمع کنید.
ستون‌هایی را برای کلمات کلیدی باره نظر، پرسونای خریدار، مرحله سفر خریدار، قالب و سوژه اصلی ایجاد نمایید سپس این موارد را برای هر قطعه درونمایه پر کنید.
ستون‌ها را برای اندازه گیری های کلیدی خود، مشابه نمایش صفحه، اشتراک گذاری‌ها، ستیز مخاطبان و غیره اضافه کنید.
سرانجام هر پست (با به کارگیری نکات برجسته یا ستون دیگر) را توسط آن دسته از مواردی که به نکویی سپریدن می‌دهند یا بیچارگی به ترقی دارند، باید بازنویسی کنید یا می‌توانید با یک پست دیگر یکپارچه کردن نمایید.
در حالی که شدنی است یک ممیزی محتوا، خسته کننده به نظر برسد ولی تمام کارهای دستی ارزش افزایش شدامد و هدایت را دارند. به علاوه، می‌توانید یک طرح تأیید شده را قبل ببرید.

انتخاب فرمت مناسب
آن پرسونای خریدار را که برپایی کردید به خاطر دارید؟ شما برای آنها درونمایه فرآوری می‌کنید. این بدان معنا است که شما باید مطالب را در قالبی جاسازی نمایید که بتواند به راحتی و با لذت از چشم انداز شما استفاده شود.

فرمی که انتخاب می‌کنید، شدنی است یک پست وبلاگ، ویدئو، نمایش به چهره اسلاید، گرافیک، کتاب الکترونیکی، whitepaper، پادکست یا مواردی باشد که ذهن خلاقتان می‌تواند آنها را تصور کند. لغایت زمانی که به پرسونای شما خدمت کنند، از نظرتان خوب خواهد بود.

همچنین لازم نیست برای هر قطعه از محتوایی که فرآوری می‌کنید، به یک قالب بچسبید اما باید بتوانید محتوا – به هر شکلی که باشد – را بر روی یک کادر مقاوم فرآوری کنید. هدف من این است که یک سری پادکست‌ها می‌توانند یک تاکتیک عالی در بازاریابی باشند اما اگر منابع خویش را حفظ کنید (صبر کنید) و به آن بچسبید، ممکن است برای وبلاگتان گذرگاه بهتری باشد. اثناء برگزیدن قالب محتوای خود از این سؤالات به عنوان راهنما کاربرد کنید:

سفر این خریدار برای چه مرحله‌ای است؟
استفاده این محتوا برای مخاطبان شما چقدر آسان است؟
پرسونای شما کجا وقت خود را بصورت آنلاین می‌گذراند؟
چه قالبی را می‌توانید بطور مداوم برپایی کنید؟
آیا می‌توانید این محتوا را در سطح باکیفیت که رقابتی است فرآوری کنید؟
پروموت کردن محتوا
چه فایده‌ای دارد، اگر کسی نبیند که این کل محتوای عالی برپایی می‌کنید؟ در دنیای واقعی، هر زمان که یک پست جدید منتشر می‌کردید، گروه زیادی از ملت به سایت شما مراجعه می‌کردند. در حقیقت – به اخص هنگامی که پسین پیشه را آغاز کرده‌اید- لازم است افراد را به به کارگیری مطالبتان و حتی ارسال آنها در فضای آنلاین خودشان جلب کنید.

از این رو، در آموزش تولید محتوا، تبلیغ محتوا به همان اندازه که محتوایی را تولید می‌کنید برای استراتژی شما مهم است. برنامه تبلیغاتیتان باید توسط پرسونای شما هدایت شود؛ وقتشان را آنلاین می‌گذرانند؟ در چه ساعات روز از یک بستر خاص بهره‌گیری می‌کنند؟ چند بار می‌خواهند محتوای شما را ببینند؟ چگونه اخ دارند محتوایی را بهره‌گیری کنند؟ بالارفتن درونمایه به میزان متوسط متفاوت است و برای هر کدام قوانین خاصی وجود دارد.

پروموت کردن محتوا

شبکه‌های اجتماعی
در حالی که رسانه‌های اجتماعی، ابزاری برای ایجاد روابط هستند، می‌توان از آنها برای تبلیغ درونمایه نیز کاربرد کرد. کل چیز به یافتن ترازمندی پسندیده بین خود تبلیغ، به اشتراک گذاری اطلاعات مفید و سرگرمی ارتباط دارد. فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و Snapchat همه رسانه‌های نکویی برای تولید و به اشتراک گذاری مطالب مرتبط هستند. نکته کلیدی در تغییر آن محتوا برای متناسب سازی با هر پلتفرم است.

ایمیل مارکتینگ
ایمیل گرد از بهترین راه‌ها برای رسیدن به مخاطبان است، به خصوص در تبلیغ محتوا؛ به دلیل این که هرکسی در لیست ایمیلتان باشد، شنیدن مطالب شما را گزینش کرده و وانگهی شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که پیام‌هایتان را اخذ می‌کنند.

با این وجود، بهتر است با ارسال درونمایه مرتبط به لیست‌های تقسیم شده، نرخ بازده خویش را شفا بخشید؛ به این معنی که مخاطبانتان، مشتاق خواندن کل چیزهایی هستند که شما با راه‌های مختلفی برای آنها ارسال می‌کنید.

پروموت کردن به طریق تبیلغات کلیکی
پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) به شما کمک می‌کند الی مطالب خود را در مقابل مخاطبان جدید از راه تبلیغات هدفمند و پولی گرفتن کنید. این تبلیغات می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو یا وب سایت‌های سایر اجرا شوند.

هنگامی که پرسونای خریدار خویش را تعیین می‌کنید، می‌خواهید مسیر پولی را طی نمایید تا در جهت منظور قرار دادن کسان بی علاقه، هدر نرود. وقتی مخاطبان خود را پایین بیاورید، ارتقاء هزینه می‌تواند یک ROI عالی به بار آورد.

هم نشری محتوا (Syndication)
تبلیغ محتوای شما از طریق کانال‌های معتبر شخص ثالث، عازم عالی برای برپایی بیننده است. هم نشری درونمایه آموزش تولید محتوا، می‌تواند مخاطب اکثریت برای شما فراهم کند که در غیر این صورت فقط با کوشش خودتان نمی‌توانید به آن مخاطبان دست یابید.

تکرار محتوا
هنگامی که محتوا را مجدداً مورد استفاده پیمان می‌دهید، دوباره از چیزی بهره‌گیری می‌کنید که مدت موعد زیادی را صرف تولید و تبدیل آن در قالب‌های مختلف کرده‌اید تا بتوانید استفاده بیشتری از آن داشته باشید.

به عنوان بازیافت به آن نگاه کنید. شما می‌خواهید برای فرآوری درونمایه خود در مقابل مخاطبانتان سررسید اقلیت را صرف نمایید. به عنوان مثال، آن پست وبلاگ که شما در باره آمار بازاریابی نوشتید نیز می‌تواند به عنوان یک اینفوگرافیک عالی یا حتی یک ویدیو مورد استفاده قرار بگیرد. اگر چیزی را با یک قالب ایجاد کرده‌اید، کوشش کنید با تمام روش‌های دیگری که می‌توانید آن اطلاعات را به همان اندازه مؤثر نمایید، استفاده کنید.

۳. گونه ها محتوا را بشناسید
اول از همه باید بدانید بیننده شما کیست و چه گونه محتوایی را جذاب می‌داند و برای مطالعه آن سررسید می‌گذارد. این کار می‌تواند به شما کمک کند در وسط چندین نوع محتوا، کدام یک را انتخاب کرده و به مخاطبان ارائه دهید. برخی از محبوب‌ترین گونه ها درونمایه عبارتند از:

وبلاگ
مطالب وبلاگ‌ها به راحتی قابل هضم و فریبنده هستند و برای این تولید می‌شوند که مخاطبان را از آنچه در کسب و کارتان می‌گذرد، آگاه کنند. اگر رستوران دارید ممکن است بخواهید چندین مطلب اختصار در تارنگار خویش منتشر کنید. این مطالب می‌توانند در مورد هر چیزی از آنگونه منو، نحوه پختن غذاها، تفاوت با دیگر رقبا و حتی سابقهٔ کاری رستورانتان باشد. تولید درونمایه باکیفیت می‌تواند مایه جذب بیننده شده و افراد بیشتری را به رستوران شما دعوت کند از همین رو وضعیت تولید محتوای باکیفیت برای کسب و کارتان را به یک اولویت تبدیل کنید.

نکته مهم سایر در مورد ثبت محتوا در وبلاگ این است که نباید آن را به چهره طولانی تعبيه کنید زیرا از حوصله مخاطب بیرون بوده و جذابیتی برای او نخواهد داشت. بهترین مطالب در گستره وبلاگ چیزی نزدیک ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ واژه هستند.

محتوای دسته بندی شده
اگر یک وب سایت در باره بازرگانی الکترونیک دارید باید به اندیشه تقسیم بندی مطالب خویش باشید. در تارنما خود نمی‌توانید از همهٔ کلمات دنیای واقعی کاربرد کنید یعنی به راستی استفادهٔ شما از واژه ها پیوستگی به این دارد که بخواهید محصولات خود را چگونه شناسایی کنید. قانون کلی این است که بیشینه لغایت ۲۰۰ واژه در هر دسته بندی محتوای بهره بگیرید.

نوشته‌های طولانی
نوشته‌های طولانی معمولاً برای آموزش و اطلاع رسانی به پیشه می‌روند. در باره وضعیت بیان این آموزش‌ها فکر کرده و از ایده‌های مناسب کاربرد کنید. برای این نوع درونمایه هیچ محدودیتی از لحاظ تعداد کلمات هستی ندارد زیرا این مطالب باید آموزنده باشند و تمام اطلاعاتی که باره احتیاج کاربر است را به او ارائه دهند.

پست مهمان
نمی‌دانم ایمان می‌کنید یا نه اما بهتر است بدانید بسیاری از شرکت‌ها از پست مهمان در سایت خود بهره‌گیری می‌کنند. با اینکار آن‌ها می‌توانند امکان دسترسی به سایت خویش و تعامل با خوانندگان خود را افزایش دهند. البته باید همیشه به شمار واژه ها توجه داشته باشید چون تعداد کلمات می‌تواند شما را در نوع نوشتن اندک سازد.

چرا باید برای شبکه های اجتماعی خود محتوا با کیفیت تولید کنیم؟

انواع درونمایه را بشناسید

احساس می‌کنید هنگام خواندن متن یک وبلاگ، مهم‌ترین اصل چیست؟

طنز:دوست دارم پست‌هایی را بخوانم که مایه خندهٔ من شود.
تصاویر: احضار متن‌هایی که در میان نوشته‌های آن تصاویر قرار گرفته‌اند، آسانتر است.
اینفوگرافیک: اگر تمام اطلاعات در قالب در یک اینوگرافیک پیمان گیرد می‌تواند اهمیت مطالب را برجسته کند.
مقالات حقوقی و حرفه‌ای: مقالات آموزشی باید به لحاظ لحن و واقعیات ارائه شده در آن، حرفه‌ای باشند.
تنوع: در صورتی که در وبلاگ از طنز مناسبی کاربرد شود، من از طنز در تارنگار لذت می‌برم اما این زیاد اهمیت دارد که برای مقالات از لحن جدی کاربرد شود.
۴. پروسه فرآوری محتوای با کیفیت
شاید شما اطلاعات منحصر به فردی در مورد کسب و کارتان داشته باشید اما آیا می‌دانید چگونه آن را ارائه دهید؟ آیا با گونه ها نگارش آشنا هستید؟ دسته‌بندی متون را چطور، می‌شناسید؟ اگر تاکنون با مواردی از این دست تصادف نکرده‌اید و نمی‌دانید چگونه به واسطه تولید محتوای با کیفیت بیننده را جذب خود کنید، بهتر است در پیش درآمد با اصول تولید محتوا آشنا شده و پس در این گذرگاه قدم بگذارید. به راستی شما باید تکلیف را با خودتان روشن کنید که چه محتوایی می‌خواهید، برای چه مخاطبانی می‌نویسید و در چه فضایی منتشر می‌کنید. در این چهره می‌توانید تصمیمات حقیقت هنگام فرآوری محتوای خود بگیرید.

ما بازاریابان مشغول شغل هستیم. وقتمان را برای سیستم‌های اسقاطی هدر نمی‌دهیم. به همین علت برای هر کاری که منظور انجام آن را داریم، فرآیندی ایجاد می‌نماییم. ما در تولید محتوا، سیستمی را ابداع می‌کنیم، آن را تا زمانی که شغل کند، بیرون می‌کشیم؛ سپس سیستم برپایی شده را بارها و بارها تکرار می‌کنیم تا نتیجه باره نظرمان را توسط آوریم.

در مورد هر کمپین بازاریابی که تا به حال برپایی کرده‌اید، اندیشه کنید مانند وبینار، پاسخگوی autos، بررسی‌ها. هر کدام از آنها یک فرایند داشتند. تولید درونمایه هیچ تفاوتی ندارد. این مراحل را برای فرآوری محتوا، حذف کارهای گمان زده و برپایی فضای ذهنی خلاقانه تعقیب کنید.

سرچ سئو
ایجاد پرسونای خریدار، به گمان کردن زیاد به شما ایده‌هایی می‌دهد الی بدانید درباره چه موضوعاتی بنویسید و بفهمید مخاطبانتان چه سؤالاتی دارند که این یک شروع عالی محسوب می‌شود. حال باید اطمینان حاصل کنید که آیا این ایده‌ها می‌توانند در مقیاس ارشد برای مخاطبان بیشتر اعمال شوند. بی گمان نگارش یک پست تارنگار برای یک فرد مجزا بسیار عالی خواهد بود اما این به نوعی هدر دادن انرژی است.

تحقیقات سئو در آموزش فرآوری محتوا – تحقیقات واژه ها کلیدی a.k.a – حجم جستجوی یک عبارت خاص از کلمات کلیدی را به شما اثر می‌دهد و آیا ارزش ایجاد سرمایه گذاری در ایجاد بخشی از مطالب پیرامون آن را دارد یا خیر.

یک مسیر خوب برای تحقیق در باره کلید واژه‌ها، نگارش سؤالاتی است که شکیبیدن دارد پرسونای خریدار شما بر بنیاد آن موانع و اهداف باشد. سپس در باره کلمات کلیدی پیوسته با سؤال‌ها پژوهش کنید تا ببینید افراد به اندازه کافی، آن‌ها را جستجو می‌کنند یا نه.

یک قانون حقیر این است که کلمات کلیدی دست یافتنی را هدفتان پیمان دهید، به این معنی که حجم جستجوی ماهانه (MSV) داشته باشید و واژه ها کلیدی مشکلی که در دامنه گستره درونمایه شما پیمان می‌گیرند را شناسایی کنید. اگر تارنگار نویسی را اخیرا شروع کرده‌اید، هدف قرار دادن واژه ها کلیدی رقابتی برای شما پسندیده نیست.

چگونه در صفحه نخست گوگل قرار بگیریم؟
قبل از اینکه جلوتر برویم، بهتر است یک روشنگری سریع و نامناسب سئو را حذف کنیم:

یکی از عوامل مهمی که به شما کمک می‌کند در موتورهای جستجوگر (سئو) رتبه یابید، توان پهنه است. شما با شمار سایت‌های خارجی که به محتوای شما پیوند دارند، اختیارات دامنه را به دست می‌آورید. برای این که این رویداد بیفتد، باید یک کتابخانه زیاد کبیر از درونمایه داشته باشید که به اندازه کافی با استناد به آن باشد.

این بدان معنا است که هر چه مدت زمان نگارش مطالب با کیفیت بالا، طولانی‌تر باشد، توان دامنه شما بالاتر است و رتبه بندی آن برای واژه ها کلیدی بسیار رقابتی که مایه می‌شود شما را در صفحه نخست Google پیمان دهد، آسان‌تر است.



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بعد از اینکه مدتی از نصب ویندوز گذشت حالتی برای شما پیش می‌آید که ویندوز شما کند شده و در برخی موارد با کاهش سرعت و حتی مکث چند ثانیه‌ای مواجه شوید. بنابراین به دنبال راه‌هایی برای افزایش سرعت ویندوز هستید تا بتوانید سرعت ویندوز را بالا برده و اقدام به افزایش سرعت ویندوز 10 ، 8 یا حتی 7 بکنید.

در ادامه شما را با چند ترفند کاربردی برای افزایش سرعت ویندوز آشنا میکنیم:

 

پاکسازی فایل های موقت :

مرور در اینترنت با استفاده از مرورگرهای وب باعث ایجاد فایل های موقت بسیار زیادی در هارد دیسک می شود که می تواند فضای بسیار زیاد از هارد را اشغال کند و در نتیجه باعث کند شدن هارد دیسک شود. شما می توانید با پاک کردن این فایل های موقت بلافاصله سرعت هارد دیسک خود را افزایش دهید.

 

برای حذف فایل های موقت دو روش وجود دارد یکی استفاده از ابزار خود ویندوز و دیگری استفاده از نرم افزارهای جانبی است. برای حذف فایل های موقت از طریق ابزار ویندوز که Disk Cleanup نامیده می شود به این صورت عمل کنید: روی دکمه ویندوز کلیک کنید و وارد پوشه Computer شوید. بعد درایو هارد دیسک خود را انتخاب کنید و روی آن کلیک راست کنید. در منوی ظاهر شده Properties را انتخاب کنید. بعد دکمه Disk Cleanup را انتخاب کنید. حالا گزینه Files را انتخاب کنید و فایل هایی که می خواهید پاک کنید را انتخاب کنید و روی دکمه OK کلیک کنید.

 

نرم افزارهای جانبی زیادی وجود دارند که به کمک آنها می توانید فایل های موقت را پاک کنید و سرعت هارد دیسک خود را افزایش دهید. یکی از این برنامه ها Wise Disk Cleaner می باشد که یکی از بهترین برنامه هایی است که ما را به هدف بهبود عملکرد کلی هارد دیسک نزدیک می کند. در مرحله اول شما می توانید نوع فایل هایی که می خواهید حذف کنید را انتخاب کنید. سعی کنید از حالت پیش فرض نرم افزار استفاده کنید تا فایل های لاگ که بسیار مهم هستند پاک نشوند.

حالا روی دکمه قرمز ضربدر کلیک کنید تا تمام فایل های ناخواسته شما پاک شوند.

 

افزایش سرعت ویندوز 8, افزایش سرعت ویندوز 10

ترفندهای کاربردی برای افزایش سرعت ویندوز

 

غیر فعال کردن حالت شفافیت

نوار وظیفه یا Task bar در ویندوز ۱۰ به طور پیش‌فرض در حالت شفاف قرار دارد که می تواند سرعت ویندوز ۱۰ شما را کاهش دهد. برای افزایس سرعت windows 10 شما باید این حالت شفافیت را غیر فعال کنید برای این کار به منوی Start بروید و بر روی Setting کلیک کنید و در پنجره بعدی گزینه Personalization را انتخاب کنید.

 

حال در منوی سمت چپ بر روی Colors کلیک کنید و در سمت راست صفحه و در قسمت پایین گزینه Make Start, taskbar, and action center transparent را پیدا کرده و آن را غیر فعال کنید.

 

شناسایی و بستن برنامه‌های پر مصرف : 

برنامه‌های سنگین و پر مصرف را شناسایی کرده و ببندید. در اکثر مواقع استفاده از برنامه‌ های پر مصرف که تا میزان 99 درصد از CPU را به خود اختصاص می‌دهند باعث کندی ویندوز شده و یکباره ویندوز شما برای دقایقی قفل خواهد شد. البته این موضوع بیشتر به صورت تقریبی رخ می‌دهد و ممکن است برخی برنامه‌ها واقعا اینطور باشند.

برای شناسایی برنامه‌های سنگین در ویندوز به کمک دکمه‌های Ctrl+Shift+Escape ابتدا Task Manager را باز کنید. در این صورت برنامه‌هایی که مصرف بالایی داشته باشند به صورت رنگی نمایش داده می‌شوند که رنگ پر نشانه مصرف بالا است. حالا برای بستن هر برنامه که درصد بالایی از CPU، حافظه، رم و شبکه را به خود اختصاص داده است، کافی است که روی برنامه مورد نظر یک بار کلیک کرده و سپس روی دکمه End Task کلیک کنید.

 

هارد دیسک خود را یکپارچه سازی (Defrag) نمایید:

یکپارچه سازی (Defragmentation) سرعت خواندن فایل‌ها توسط کامپیوتر شما را، بوسیله مرتب کردن ساختار داده‌های روی هارد دیسک، بالا می‌برد. حتی هارد دیسک های امروزی نیز در طول زمان، بخاطر نحوه ذخیره سازی فایل‌ها، سرعت خود را از دست می‌دهند.

 

هنگامی که هارد دیسک فایل‌های جدید را می‌نویسد یا فایل‌های قدیمی را پاک می‌کند، آن‌ها قطعه قطعه شده و در بخش‌های مختلف هارد دیسک ذخیره می‌شوند، به جای اینکه همه داده‌ها یک جا و در کنار هم ذخیره شود. این موضوع از بهره وری در هنگام دسترسی به فایل‌ها می‌کاهد. شما احتمالاً فایل‌های زیادی دارید که هیچ وقت آن‌ها را باز نمی‌کنید، ولی فضای ارزشمند هارد دیسک شما را اشغال کرده‌اند.

 

بنابراین با مرتب کردن قطعه‌های اطلاعات پراکنده روی هارد دیسک، شما نه تنها فضای موجود بعنوان حافظه را افزایش می‌دهید، بلکه دسترسی به این اطلاعات را نیز راحت‌تر می‌کنید.انجام آن نیز سخت نیست. برنامه‌های مخصوص این کار وجود دارد، مانند Smart Defrag 3  برای Windows8.1 و (iDefrag) برای سیستم عامل OSX اپل. 

برنامه‌های سنگین و پر مصرف را شناسایی کرده و ببندید

 

High Performance را فعال کنید

ویندوز به‌صورت پیش‌فرض فکر می‌کند که شما یک دستگاه با مصرف انرژی بهینه می‌خواهید. اما برای به دست آوردن سرعت بیشتر می‌توان الکتریسیته بیشتری مصرف کرد. هر موقع که خواستید پول برق بیشتری بدهید و شارژ باتری را سریع‌تر تمام کنید، به سراغ فعال کردن گزینه High Performance بروید. برای فعال‌سازی این گزینه، به بخش Power Options ویندوز 10 رفته و روی Show additional plans option کلیک کنید تا منوی زیر آن باز شود. سپس High Performance را انتخاب کنید.

برخی از دستگاه‌های رده پایین ممکن است از چنین قابلیتی بی‌بهره باشند.

 

آزاد کردن فضای دیسک :

فضای ذخیره سازی شما ممکن است در طول زمان پر از فایل‌های بی‌استفاده شده و باعث کندی سرعت ویندوز شود. خوشبختانه ویندوزها ابزاری دارند که این فایل‌ها را به راحتی حذف می‌کند. این ابزار قادر است فایل‌های موقتی مانند کوکی‌ها و فایل‌های نصبی را حذف، کش مرورگرها و سطل بازیافت را خالی و فایل‌های سیستمی غیر ضروری را دور بریزد. برای استفاده از این ویژگی از راهکار زیر استفاده کنید:

 

روی دکمه Start کلیک و در قسمت جستجو، عبارت Disk Cleanup را تایپ کرده و در لیست بالا، گزینه Disk Cleanup را انتخاب کنید.

در صورت مشاهده پنجره‌ای با عنوان Disk Cleanup: Drive Selection درایوی که می‌خواهید را انتخاب کرده و گزینه OK را بزنید.

ویندوز 8 و 10: گزینه Free up disk space by deleting unnecessary files را انتخاب کنید.

 

در صورت مشاهده پنجره‌ای با عنوان Disk Cleanup: Drive Selection درایوی که می‌خواهید را انتخاب کرده و گزینه OK را بزنید.

اگر می‌خواهید فایل‌های سیستمی قابل حذف را مشاهده کنید، می‌توانید دکمه Cleanup System Files را نیز بزنید.

در تب Disk Cleanup می‌توانید فایل‌های مورد نظر جهت حذف را انتخاب و سپس OK کنید.

در پنجره بعدی دکمه Delete Files را بزنید.

 به‌صورت پیش‌فرض فکر می‌کند که شما یک دستگاه با مصرف انرژی بهینه می‌خواهید

 

آپشن‌های ظاهری را غیرفعال کنید :

ویندوز برای اینکه تجربه بصری خوبی را به کاربرش ارائه دهد سخت تلاش می‌کند. اگر سرعت دستگاه شما کاهش یافته است، شاید مجبور باشید برخی از زیبایی‌های بصری را برای به دست آوردن سرعت بیشتر قربانی کنید. برای افزایش سرعت سیستم، در ابتدا مسیر Control Panel\System and Security\System را دنبال کنید. در پنجره ظاهر شده و از قسمت چپ، روی گزینه Advanced system settings کلیک کنید.

 

به تب Advanced بروید و روی دکمه Settings از باکس Performance کلیک کنید. اکنون می‌توانید برای افزایش سرعت دستگاه، برخی از قابلیت‌های بصری آن را غیرفعال کرده و یا گزینه دیگر پیش رو این است که Adjust for best performance را انتخاب کنید.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/windows-speed2-boosts.html



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

به زبان ساده یک فایل فشرده یا فایلی است که در آن attribute مربوط به فشرده سازی فایل در آن فعال باشد. با استفاده از compressed attribute میتوان فایل هایی با حجم بزرگتر را به فایل هایی با حجم کوچکتر تبدیل کرد و به همین ترتیب در فضای هارد دیسک صرفه جویی کرد.

 

اکثر کامپیوتر های ویندوزی به صورت پیشفرض برای نشان دادن فایل های فشرده از رنگ آبی روی آیکون فایل و فولدر استفاده میکنند. فعال کردن attribute مربوط به فشرده سازی فایل درست است که حجم فایل را کاهش میدهد اما از آن فایل نیز میتوان همانند فایل های دیگر بدون هیچ مشکلی استفاده کرد. فرآیند compression و decompression شدن فایل ها بدون هیچ سر و صدایی در ویندوز انجام میشود.

 

مثلا شما وقتی یک فایل فشرده شده را باز میکنید فرآیند decompression بطور خودکار توسط ویندوز انجام میشود و هنگامی که از فایل خارج میشوید فرآیند compression انجام میشود. من روی یک فایل با حجم 25 مگابایت attribute مربوط به فشرده سازی را فعال کردم را فشرده سازی کردم و حجم آن از 25 مگابایت به 5MB کاهش یافت. 

 

انتخاب صحیح یک نرم‌افزار فشرده‌سازی فایل می‌تواند اشتراک‌گذاری و آرشیو کردن فایل‌های حجیم را بسیار آسان‌تر کند. شاید بگویید با افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی هارد‌دیسک‌ها دیگر نیازی به کاهش حجم فایل‌ها نیست؛ اما وقتی می‌خواهید از سرعت بالای حافظه‌های SSD استفاده کنید و نمی‌توانید برای چند گیگابایت اضافه‌تر پول زیادی هزینه کنید، راهی به‌غیر از فشرده‌ کردن فایل‌ها ندارید؛ یا زمانی که مجبورید چند فایل پرحجم را از طریق ایمیل ارسال یا در فضای ابری ذخیره کنید و به اشتراک بگذارید.

 

نرم‌افزارهای فشرده‌سازی به کمک شما می‌آیند. این نرم‌افزارها علاوه بر کاهش حجم فایل، امکانات دیگری نیز دارند؛ برای مثال وقتی می‌خواهید با قراردادن پسورد روی تعدادی از اسناد مهم از آن‌ها محافظت کنید و به اصطلاح آن‌ها را «رمزگذاری» کنید یا وقتی یک فایل فشرده با فرمتی غیر از ZIP را دانلود می‌کنید و ویندوز نمی‌تواند آن را از حالت فشرده خارج کند. این ابزارهای فشرده‌سازی هستند که تمام این کارها را برای شما انجام می‌دهند.

فایل فشرده فایلی است که در آن attribute مربوط به فشرده سازی فایل در آن فعال باشد

 

نرم افزار WinRAR:

WinRAR یکی از بهترین نرم افزار های مدیریت فایل های فشرده می باشد که می تواند فایل های مختلف را تا 10 درصد بیشتر از فایل های ZIP با فرمت RAR فشرده سازد.

WinRAR می تواند فایل های RAR and ZIP files, unpacks 7Z, ACE, ARJ, BZ2, CAB, GZ, ISO, JAR, LZH, TAR, UUE, Z را از حالت فشرده خارج کند.

 

از مهمترین قابلیت های این نرم افزار می توان به قابلیت Self-Extract ذکر نمود که بوسیله آن شما می توانید فایل فشرده شده را به صورت یک فایل اجرایی با پسوند exe در آورید تا در کامپیوتر هایی که نرم افزار WinRAR نصب نیست نیز بتوانید آنها را از حالت فشرده خارج کنید.

WinZip یکی از مشهورترین نام‌های دنیای نرم‌افزارهای کاربردی است

 

نرم افزار WinZip :

ابزار اصلی فشرده‌سازی که هنوز یکی از بهترین‌ها است. WinZip یکی از مشهورترین نام‌های دنیای نرم‌افزارهای کاربردی است. شاید شگفت‌زده شوید وقتی که بدانید این نرم‌افزار فشرده‌سازی معتبر اکنون به نسخه ۲۲ رسیده‌ است.

 

این نرم‌افزار رایگان نیست و حدود ۳۵ دلار آمریکا قیمت دارد؛ اما در ازای وجه پرداخت‌شده امکانات زیادی به‌ دست خواهید آورد، از جمله پشتیبانی از فرمت‌های مختلف (ZIP، ZIPX، RAR، 7z، TAR، GZIP، VHD، XZ) و تعامل با نرم‌افزارهای مختلف مثل آفیس، امکان تقسیم فایل‌های فشرده بزرگ و حجیم به چند فایل کوچک‌تر، قابلیت اشتراک‌گذاری فایل‌های فشرده و پشتیبانی از فضای ابری، مدیریت پیشرفته فایل‌های ZIP و امکان پشتیبان‌گیری و وجود گزینه‌های امنیتی برای محافظت از فایل‌ها، رابط کاربری سازگار با دستگاه‌های لمسی و قابل‌نصب روی Windows و macOS.

 

 

ابزارهای فشرده سازی فایل ها

 

نرم‌افزار Hamster Zip Archiver :

شاید در میان نرم‌افزارهای فشرده‌سازی Hamster Zip Archiver انتخاب اول نباشد اما کارایی بسیار بالایی دارد. این نرم‌افزار از فرمت‌های بسیاری پشتیبانی می‌کند، طراحی بسیار خوبی دارد و از همه مهم‌تر رایگان است. ویژگی دیگر آن کاربری بسیار آسان است که حتی برخی از افراد مبتدی نیز می‌توانند از آن به سادگی استفاده کنند. شما می‌توانید برای فشرده‌سازی فایل‌ها یا باز کردن فایل فشرده‌شده، آن‌ها را انتخاب و در نرم‌افزار قرار دهید (Drag and Drop).

 

در واقع شما می‌توانید یک فایل فشرده‌شده را ایجاد کنید و در دراپ باکس به اشتراک بگذارید. فشرده‌سازی فایل‌ها برای به اشتراک گذاری آن‌ها یک ایده بسیار مهم است. اگر مایل به استفاده از کشیدن فایل و رها کردن آن نیستید به جای آن می‌توانید از منوی نرم‌افزار استفاده کنید. تنها عیب نرم‌افزار این است که فقط مخصوص ویندوز است.

 7-Zip فشرده سازی بهتری را نسبت به سایر رقبای خود ارائه می‌کند

 

نرم افزار 7-Zip : 

7-Zip یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای فشرده سازی فایل است که شما می‌توانید روی کامپیوتر ویندوز خود از آن استفاده کنید. بهترین مزيت استفاده از 7-Zip منبع باز بودن آن است و قابلیت‌های فراوانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر این 7-Zip فشرده سازی بهتری را نسبت به سایر رقبای خود ارائه می‌کند. بنابراین 7-Zip یکی از بهترین جایگزین‌های حال حاضر برای WinRAR محسوب می‌شود.

 

فشرده سازی فایل ها با PeaZip 

 

PeaZip :

ابزار رایگان فشرده‌سازی که هم به‌تنهایی و هم با WinRAR کار می‌کند. PeaZip می‌تواند عملیات فشرده‌سازی را به‌صورت کامل در فرمت RAR انجام دهد؛ به شرطی که نرم‌افزار WinRAR هم روی سیستم نصب باشد (نسخه کامل یا آزمایشی). البته پس از پایان دوره آزمایشی، برنامه از کار می‌افتد. این برنامه رایگان را می‌توان روی Windows و Linux نصب کرد و با استفاده از آن فایل‌های فشرده را از فرمتی به فرمت دیگر تبدیل و از خاصیت رمزگذاری برپایه‌ی AES256 و سیستم احراز هویت دومرحله‌ای استفاده کرد و از ابزار تعمیر آرشیوهای خراب بهره‌ برد.

مزيت اصلی B1 Free Archiver پشتیبانی از اکثر فرمت‌های فشرده سازی است

 

نرم افزار B1 Free Archiver :

B1 Free Archiver یکی از ابزارهای قدرتمند و پیشرفته برای فشرده سازی فایل‌های شما است. مزيت اصلی B1 Free Archiver پشتیبانی از اکثر فرمت‌های فشرده سازی است. این ابزار فشرده سازی به نسبت ساير ابزارهای معرفی شده در این فهرست از نرخ فشرده سازی بهتر و سرعت بیشتری برخوردار است. B1 Free Archiver همچنین یک ابزار بایگانی آنلاین را نیز برای فشرده سازی و باز کردن فایل‌ها ارائه می‌کند.

امکان کدگذاری فایل‌های فشرده شده نیز توسط BandiZip وجود دارد

 

نرم افزار BandiZip :

BandiZip یکی دیگر از ابزارهای فشرده سازی فایل در فهرست ما است که در زمان نصب هیچ ابزار اضافی و تبلیغاتی را روی سیستم شما نصب نمی‌کند. رابط کاربری BandiZip مرتب و سازمان یافته است. قابلیت بزرگ این ابزار این است که می‌تواند فایل‌های شما را به فرمت‌های مختلف فشرده سازی کند. امکان کدگذاری فایل‌های فشرده شده نیز توسط BandiZip وجود دارد.

نرم افزار PKZIP : 

PKZIP یک ابزار فشرده سازی فایل ویندوز است که کار فشرده سازی و باز کردن فایل‌های فشرده را برای شما راحت می‌کند. مزيت اصلی PKZIP این است که ادعا می‌کند می‌تواند داده‌ها را تا 98 درصد فشرده کند که می‌تواند به میزان زیادی در فضای ذخيره سازی شما صرفه جویی کند. PKZIP همچنین امکان کدگذاری فایل‌های فشرده سازی شده را نیز فراهم می‌کند. این ابزار در ترکیب با Microsoft Outlook امکان کدگذاری ایمیل‌ها و ضمايم آنها را نیز فراهم می‌کند

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/file-compression2-tools.html



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()