نوشته شده توسط : ساحل

به شکیبیدن زیاد در سنه های اخیر مفاهیم جدیدی در گستره بازاریابی از قبیل بازاریابی چریکی به گوشتان خورده است. این تکنیک از دانش بازاریابی اخیرا در ایران هم رشد کرده و پیروان زیادی پیدا کرده است.

ابتدا باید اشاره کرد که این مفهوم توسط جی کنراد لوینسون مطرح شد. ایشان در سنه 1984 کتابی با نام بازاریابی پارتیزانی را منتشر کرد که در آن در خلال شناسایی این تکنیک، بر این موضوع تمرکز کرد که یک کمپانی حقیر چگونه می‌تواند با بودجه کم، با شرکت‌های بزرگ‌تر چشم وهمچشمی کند.

بازاریابی چیست و بازاریاب کیست؟

در واقع می توان گفت که بازاریابی هنر تغییر دادن عقاید مردم و یا حفاظت از عقاید آنها است. البته به شرط این که آنها میل به همکاری با شما را داشته باشند. شما باید برای موفقیت در بازاریابی چریکی، کاری کنید که مردم نوع و سخیف فرآورده مصرفی خود را تغییر دهند و یا نوعی از محصولات و خدمات جدید را بپذیرند که پیشتر وجود نداشته است. البته که چنین تغییری در یک لحظه یا یک ماه و یک سال میسر نمی شود و صحیح به همین خاطر است که بازاریابی را یک فرآیند می نامند نه یک رویدادی که در لحظه اتفاق می افتد.

گاهی رویداد می افتد که فرایند بازاریابی شما از چندین رخداد تشکیل می شود و یک بازاریاب چریکی به روشنی می داند که بازاریابی او از مراحل پیش درآمد و میانه ساختن شده است ولی نمی تواند پایانی برای آن متصور شود. در واقع در دنیای تجارت امروز، طریق بازاریابی چریکی بسیار پرکاربرد بوده و سرشار از خلاقیت و نواوری می باشد.

بازاریابی چریکی تقسیم زیادی از برنامه ها و استراتژی ها را برای توسعه و حفظ یک سوداگری به شغل می گیرد. بازاریابی چریکی اهداف متعددی را دنبال می کند. این تکنیک به شما راهکارهای جدید برای پرهیز از بروز تکرار و دنباله روی بی منظور ارائه می دهد که مانع از دلزدگی بیننده و افزایش بی نتیجه خرج ها می شود.

به بیان دیگر در این شیوه، فعالیت های تبلیغاتی برمبنای تفریق هزینه ها و در عین حال افزایش جاذبه، ماندگاری و تاثیرگذاری پیام های تبلیغاتی در ذهن خریداران و مصرف کنندگان شکل گرفته است.

مهمترین برتری بازاریابی چریکی
بازاریابی چریکی در نظریه های مدیریت بازاریابی، به عنوان بازاریابی بدون خرج نیز شناخته می شود. به راستی بازاریابی چریکی روش ای از برنامه های بازاریابی است که در آن کوشش بر استفاده از ترویج کننده هایی بر پایه ابتکار و خلاقیت و برخلاف شرایط روتین سپریدن شود که حائز حداکثر بازدهی ممکن باشد.

بازاریابی پارتیزانی یا چریکی یک روش نا به سامان و نامتعارف در اتمام فعالیت های تبلیغاتی بر پایه یک بودجه زیاد مختصر است. چنین تبلیغاتی گاه به روش ای اجرا می شود که مخاطب حتی از وجود آنها بی اطلاع است و شاید بتوان گفت این گونه بازاریابی گرد از گونه ها بازاریابی های غیر مستقیم یا بازاریابی مبتنی بر هیاهو است.



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

چند ترفند جهت انتخاب یک دوربین فیلمبرداری دیجیتال

 

اگر تنها می‌خواهید از یک حیوان بامزه کلیپی برای خود تهیه نمایید هر دوربین فیلمبرداری این کار را برایتان انجام می‌دهد، ما اگر از اولین قدم های کودک خود یا مراسم عروسی دخترتان فیلم گرفته‌اید، مطمئنا می‌خواهید که این فیلم به مدت 20 تا 30 سال ماندگاری داشته باشد و برایتان قابل رؤیت بوده و هر بار از دیدن آن لذت ببرید! در نتیجه بایستی اندکی دوراندیش باشید. فرمت‌های تصویر دیجیتال امروزی بدون شک بعد از یک مدت قدیمی و از رده خارج می‌شوند، شما می‌توانید با پیروی از چندین ترفند کاربردی، دوربین فیلمبرداری مناسبی را انتخاب کنید که ساده و همیشه روی بورس باشد. هم اکنون به معرفی این ترفندها جهت انتخاب یک دوربین فیلمبرداری دیجیتال عمری میپردازیم.

همانطور که ذکر شد فرمت‌های تصویر دیجیتال امروزی به زودی از دور خارج میشوند، شما می‌توانید با پیروی از سه روش مهم دوربین فیلمبرداری مناسبی را انتخاب کنید که همواره ماندگار باشد:
- خرید دوربینی با بهترین کیفیت تصویر در حد توان خود
- گرفتن تصویر در یک فرمت پشتیبانی شده وسیع
- استفاده از یک رسانه ذخیره سازی وسیع و طولانی مدت برای تصاویر خود

جهت دستیابی به بالاترین کیفیت تصویر (و پخش HDTV با کیفیت بالا)، باید به فکر HD باشید. دوربین‌های فیلمبرداری محصوص مصرف کننده دارای دو فرمت اصلی کیفیت و وضوح تصویر بالا هستند: یکی HDV که در همان کاست‌های مشابه فرمت استاندارد DV اصلی استفاده می‌کند و دیگری Advanced Video Codec High Definition یا AVCHD که فرمت جدیدتری است که می‌تواند روی DVD، هارددیسک و فلش مموری ضبط شود.

AVCHD دارای چندین مزیت بیشتر از HDV می‌باشد: فشرده‌سازی بهتر که از فضای کمتری استفاده می‌کند، انتقال فایل به روش کشیدن و قراردادن از دوربین به کامپیوتر (Drag & Drop) و نهایتأ دسترسی تصادفی راحت و آسان به فایل تصویری. همچنین چون AVCHD از فشرده‌سازی MPEG-4 استفاده می‌کند لذا می‌توانید دیسک‌های AVCHD خود را بدون نیاز به کدگذاری مجدد آنها روی پخش‌کننده‌های Blu-ray به اجرا درآورید.

 

ولی HDV همچنان به سه دلیل بهترین گزینه می‌باشد:

اول اینکه بهترین دوربین‌های فیلمبرداری HDV مخصوص مصرف کننده هنوز بهترین کیفیت تصویر را در مقایسه با بهترین مدل‌های AVCHD مصرف کننده، ارائه می‌دهند.


دوم اینکه نوار HDV یک رسانه ذخیره‌سازی وسیع منحصر به فرد آن است در حالی که در AVCHD شما باید خودتان اطلاعات را روی دیسک نوری منتقل و ذخیره نمایید یا از مقدار فضای هارد درایو کافی برخوردار باشید.


دلیل سوم اینکه هنوز AVCHD کامل نبوده و امتحان خود را پس نداده است. اکنون نرم‌افزار ویرایش تصویر بجای پشتیبانی از تمام ویژگی‌های موجود در آخرین محصول دوربین‌های فیلمبرداری بیشتر در حال کنترل AVCHD می‌باشد.
بنابراین، حتی اگر AVCHD بهترین گزینه انتخابی برای یکی دو سال باشد ولی باز هم خرید HDV عاقلانه‌تر و هوشیارانه‌تر است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/eteleat-digita-video-cameras.html



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

 

10 قابليت عجيب فلش USB

 

اگر تا به حال از حافظه‌هاي فلش تنها براي ذخيره سازي اطلاعات و به عنوان يك انبار ديجيتال استفاده مي كرديد، سخت در اشتباهيد. اين ابزار بندانگشتي كاركردهاي مفيد ديگري هم دارند كه نبايد از آنها غفلت كنيد.

اين ابزار، امكانات و توانمندي هاي جالبي دارد كه به برخي از آنها اشاره مي‌كنيم.

 

** اجراي نسخه‌هاي پرتابل برنامه هاي مختلف

حافظه هاي فلش در كنار ذخيره سازي انواع اطلاعات براي اجراي نسخه هاي پرتابل يا قابل حمل برنامه هاي مختلف هم قابل استفاده هستند. برنامه هايي كه نياز به نصب ندارند و تنها با يك كليك از روي حافظه هاي فلش اجرا مي شوند.

يكي از انواع اين برنامه ها كه بسيار كاربردي است اوپن آفيس نام دارد. اين برنامه تمامي امكانات برنامه آفيس مايكروسافت را در خود دارد.همچنين نبايد از نسخه هاي پرتابل مرورگرهايي مانند فايرفاكس و تاندربرد غفلت كرد كه به ترتيب براي مرور وب و تبادل ايميل به كار مي روند. وقتي امكانات مجموعه آفيس با اين دو برنامه تركيب شود، بخش اعظم نيازهاي اداري و تجاري هم رفع مي گردد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد برنامه هاي پرتابل قابل نصب بر روي حافظه هاي فلش مي توانيد به آدرس PortableApps.com مراجعه كنيد.

 

** راه‌اندازي سيستم عامل

از حافظه هاي فلش براي راه اندازي يك سيستم عامل كامل با تمامي امكاناتش هم مي توان استفاده كرد. اين كار در مورد سيستم عامل هاي ويندوز و لينوكس بدون مشكل خاصي ممكن است. هر چند امكانات نسخه هاي پرتابل اين سيستم عامل ها تفاوت هايي با نسخه هاي عاديشان دارد. اطلاعات بيشتر در اين زمينه در سايت هاي تخصصي فناوري و با انجام يك جستجوي ساده در دسترس است.

 

** اتصال به شبكه‌هاي بي‌سيم

اگر يك شبكه بي سيم داريد مي توانيد با استفاده از تنظيمات مربوط به شبكه بي سيم در ويندوز پيكربندي مناسب را براي اتصال حافظه فلش خود به اين شبكه انجام دهيد. با اين كار مي توان حافظه فلش را براي اتصال رايانه ها، چاپگرها و ديگر وسايل جانبي به يك شبكه بي سيم مورد استفاده قرار داد.

 

** تنظيم مجدد كلمه عبور

اگر كلمه عبور خود در ويندوز را فراموش كنيد حتما به مشكل برمي خوريد. راه حل اين مساله آن است كه اطلاعات ضروري در اين زمينه را ذخيره كنيد تا در صورت فراموشي يا هر مشكل ديگري به سرعت به اطلاعات مورد نظر دسترسي داشته باشيد.
در گذشته اين اطلاعات بر روي فلاپي ديسك ها ذخيره مي شد، اما امروزه با استفاده از حافظه هاي فلش هم مي توان اين اطلاعات را ذخيره كرده و در صورت لزوم آنها را اجرا كرد.

 

** ارتقاء عملكرد سيستم

با استفاده از حافظه فلش مي توان عملكرد ويندوزهاي ويستا و 7 را ارتقا داد. فناوري ReadyBoost به منظور افزايش سرعت ويندوز از طريق حافظه هاي فلش ابداع شده است.
اين فناوري از فضاي خالي موجود در حافظه فلش به عنوان حافظه اضافي كمكي براي افزايش ظرفيت حافظه Cache هارد ديسك رايانه استفاده مي كند. از آنجايي كه سرعت حافظه هاي فلش از حافظه هاي سنتي مغناطيسي بيشتر است، استفاده از آنها در اين زمينه سرعت سيستم و عملكرد آن را ارتقا مي دهد.
دستور العمل هاي مربوط به اين كاركرد حافظه هاي فلش از طريق بخش كمك يا Help ويندوز در دسترس است.

 

** مديريت انتقال اطلاعات

اگر از ويندوز XP استفاده مي كنيد مي توانيد براي بهبود و مديريت بهينه انتقال اطلاعات از USB Flash Drive Manager مايكروسافت استفاده كنيد. بعد از نصب اين برنامه كپي كردن فايل، تهيه نسخه پشتيبان از اطلاعات كل حافظه فلش يا هارد ديسك، تغيير برچسب درايو و حتي ايجاد فايل Autorun راحت تر مي شود.

 

** تبديل به mp3 player

حافظه هاي فلش را با اعمال اندكي تغييرات مي توان به عنوان ابزاري براي گوش كردن به فايل هاي mp3 به كار برد. با اين كار در وقت و هزينه كاربر نيز صرفه جويي مي شود. براي اين كار كافيست فايل هاي موسيقي خود را بر روي حافظه فلش كپي كنيد و آن را به رايانه متصل كنيد. سپس نرم افزار Windows Media Player را اجرا كرده و فهرستي از قطعات موسيقي مورد علاقه تان را با استفاده از امكانات اين نرم افزار ايجاد كنيد.

 

** حفاظت از اطلاعات حساس با رمزگذاري

اگر از حافظه فلش خود براي انتقال و نگهداري اطلاعات حساس و محرمانه استفاده مي كنيد، قادر خواهيد بود براي آن كلمه عبور تعيين كنيد تا هر كسي نتواند به محتواي آن دسترسي پيدا كند.
Rohos Mini Drive از جمله ابزار امنيتي است كه با استفاده از آن مي توانيد يك بخش يا پارتيشن حفاظت شده بر روي حافظه فلش ايجاد كرده و سپس براي آن كلمه عبور در نظر بگيريد. با اين كار امنيت خود را تضمين كرده ايد.

 

** مديريت وب سايت

با استفاده از حافظه هاي فلش حتي مي توان وب سايت هاي مورد نظر را مديريت كرد. اگر شما ادمين يك سايت هستيد مي توانيد با استفاده از برنامه Server2Go، انواع وب سرورهايي كه از Apache، PHP، MySQL، Perl پشتيباني مي كنند را مديريت كنيد.
نسخه پرتابل اين برنامه به راحتي و با يك كليك بر روي حافظه هاي فلش قابل استفاده است. اين برنامه كه با همه نسخه هاي ويندوز سازگار است، از اكثر مرورگرهاي اينترنتي هم پشتيباني مي كند.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/strange-ability-arrow-usb.html



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

دسته‌بندی‌ها: مقالات وردپرس۳۰ شهریور ۱۳۹۸31,240 بار داغ شده
2 رای
ساخت سایت با وردپرس
ساخت سایت با وردپرس
این ایام داشتن یک سوداگری بدون وبسایت تقریبا بی معناست. هر کسب و کاری یا حتی هر فردی به تعقیب داشتن یک وبسایت با نما قشنگ و البته کارایی بالاست. برای اینکه یک وبسایت داشته باشید می‌توانید کل چیز را به یک طراح و برنامه نویس بسپارید. ولی بدون شک این پیشه هزینه زیادی هم برایتان به به اتفاق دارد. چنانچه منظور دارید همه چیز شخصی‌سازی شده باشد و هویت تجاری مشخصی داشته باشید بعد بهتر است شغل را به کاردان بسپارید. اما اگر به پیگیری این هستید که خودتان دست به شغل شوید پس باید به سراغ یک سایت‌ساز بروید. گرد از سیستم‌های مدیریت محتوای محبوب، سیستم وردپرس است. ساخت سایت با وردپرس نیاز به آن‌چنان فرهنگ کدنویسی ندارد و خودتان هم می‌توانید اقدام به طراحی سایت وردپرس کنید. البته اگر دانش کدنویسی هم به این CMS اضافه شود سایر هیچ چیز کم نخواهد داشت. جالب‌تر از همه اینکه وردپرس یک پلتفرم کاملا رایگان و متن باز است. به این معنی که برای استفاده از آن هیچ هزینه‌ای نباید پرداخت کنید.

طراحی سایت وردپرس
در وبسایت رسمی وردپرس، شمار زیادی افزونه و قالب مجانی در گزین کردن کاربران قرار گرفته‌اند. اگر قصد دارید که از افزونه‌ها یا قالب‌های پولی استفاده کنید، بس است خرج مورد عقیده را پرداخت کنید. مانند هر چیز دیگری ایجاد وبسایت وردپرسی هم ملزوماتی دارد. در این مطلب از همیار وردپرس منظور داریم ببینیم که چطور می‌توان با به کارگیری این CMS قدرتمند، طراحی سایت وردپرس سپریدن داد. به اتفاق ما باشید.

ساخت سایت با وردپرس
برای ساخت سایت با وردپرس باید چند مورد اولیه را از قبل جاسازی کنید:

هاست: همان طور که می‌دانید هاست فضایی است که محتوای وبسایتتان را میزبانی می‌کند. تنها بس است واژه خرید هاست را در گوگل جستجو کنید لغایت لیستی از سرویس دهندگان برایتان نمایش داده شود. ما کار را برایتان راحت کردیم و درباره هاست وردپرس توضیحات کافی را در اختیارتان پیمان دادیم.
زمانی که در حال خرید هاست هستید رسیدگی کنید که سرویسی که برگزیدن کرده‌اید از نسخه 7.3 یا بالاتر PHP و MySQL نسخه 5.6 یا بالاتر و وانگهی HTTPS حمایت می‌کند.
دامنه: پهنه یا دامین اسم و نشانی وبسایتتان است. این اسم عموما اسم شخص و یا پیوسته با کسب و کار باره نظر است.
بعد از خریداری این دو باره باید به سراغ نصب و راه اندازی وردپرس بروید.

دانلود وردپرس
ما برای طراحی سایت وردپرس بی گمان باید وردپرس را دانلود و نصب کنیم. برای دانلود فایل نصب وردپرس به وبسایت رسمی وردپرس بروید. در اینجا می‌توانید واپسین نسخه از این CMS را به صورت رایگان دانلود کنید. بعد از دانلود این فایل آن را از حالت فشرده سازی بیرون کنید. حال باید این فایل را نصب و راه‌اندازی نماییم الی بتوانیم آن را تکمیل کرده و تبدیل به یک سایت کنیم. ولی برای این موضوع روش‌های مختلفی هستی دارد که باید آن‌ها را در نظر داشته باشیم.

نصب وردپرس به چهره دستی
زمانی که نوبت به نصب و سپس طراحی سایت وردپرس می‌رسد کاربران دو گزینه قبل رو دارند. اینکه وردپرس را به صورت لوکال نصب کنند یا آن را بر روی سرور پرکار کنند. در اینجا نصب وردپرس به چهره لوکال هاست را اول از کل بررسی می‌کنیم. زیرا همش همه ما نیازمند نصب سایت روی پیرامون تستی و مجازی می‌شوید. پس بهتر است گذرگاه آن را بصورت کامل بلد باشیم.

نصب وردپرس بر روی لوکال هاست
لوکال هاست به معنی کامپیوتری است که برنامه‌ای بر روی آن اجرا می‌شود. به بیان ساده‌تر می‌توان گفت که لوکال هاست فضای سرور را در کامپیوترتان شبیه سازی می‌کند. بدون اینکه نیاز باشد به یک سرور واقعی و گران‌قیمت دسترسی داشته باشید. در شیوه نصب وردپرس بر روی لوکال هاست حتی در ابتدا احتیاج به خرید دامنه و هاست هم نیست. می‌توانید این دو را بعد از طریق اندازی وبسایت و انتقال آن به سرور خریداری کنید. با اینکه پیشتر تعلیم کار با این تقدیر را ارائه کردیم، ولی در اینجا باز هم می‌خواهیم بار دیگر این موارد را صریح کنیم.

قدم اول: دانلود و نصب XAMPP
قدم نخست نصب نرم اسباب XAMPP است. پس از دانلود فایل آن را مفتوح کنید تا برنامه در حالت نصب پیمان بگیرد. اگر که بر روی رایانه خود از آنتی ویروس استفاده می‌کنید پیغامی مثل به تصویر پایین دریافت می‌کنید.

question- طراحی سایت وردپرس
در صورت به کارگیری آنتی ویروس این پیام را می‌بینیم
در جواب این پیغام بر روی گزینه Yes کلیک کنید. پس از کلیک کردن بر روی Yes با تصویر ذیل روبرو می‌شوید. با دید این تصویر در ابتدای مسیر نصب XAMPP قرار دارید.

xampp setup- آغاز پروسه نصب
شروع فرآیند نصب زمپ
برای ادامه فقط بس است بر روی Next کلیک کنید. در مرحله بعدی باید اجزاء برنامه برای نصب را انتخاب کنید. برای نصب وردپرس روی لوکال هاست تنها به دو گزینه MySQL و phpMyAdmin دربایستن دارید – تیک این دو گزینه را پرکار کنید.

DB- طراحی سایت وردپرس
علامت زدن mysql و phpmyadmin
از آن جایی که به اجزای دیگر برنامه نیازی نیست پس تیک گزینه‌های باقی باقیمانده را غیرفعال کنید. در پایان بر روی Next کلیک کنید. در مرحله بعدی می‌توانید پوشه‌ نصب نرم انگیزه ها را انتخاب کنید. رهنمود می‌کنیم از پوشه پیش فرض کاربرد کنید و بدون تغییر به مرحله بعدی بروید – بر روی Next کلیک کنید.

choose folder- ایجاد وبسایت وردپرسی
انتخاب پوشه نصب نرم افزار
بعد از این مرحله با این سوال روبرو می‌شوید که آیا قصد دارید Bitnami را هم نصب کنید؟ برای برپایی وبسایت وردپرسی روی لوکال هیچ نیازی به این برنامه نیست. بعد فقط تیک این گزینه را غیرفعال کنید و به مرحله بعدی بروید.

next session- قدم بعدی
تایید و رفتن به مرحله بعدی
با کلیک بر روی Next نرم اسباب برای ساخت سایت با وردپرس حاضر است.

ready to install- آماده نصب
زمپ شما آماده نصب شد
بسته به توان کامپیوترتان نصب نرم افزار چند دقیقه‌ای درازا می‌کشد.

loading to install- حاضر نصب
صرف مدت زمانی برای نصب
بعد از واپسین،انجام نصب نرم اسباب می‌توانید با بسط دادن Control Panel برنامه را اجرا کنید.

finish install- سپریدن مراحل نصب
اتمام مراحل نصب
تا به اینجای کار فقط XAMPP را نصب کرده‌اید.

قدم دوم: شروع XAMPP و تست سرور
قدم دوم آغاز پیشه XAMPP و تست سرور است. برای نصب XAMPP و وردپرس به دو گزینه اصلی دربایستن دارید:

ApaMySQL
Apache
برای شروع کار این دو گزینه باید از مهار پنل XAMPP روی گزینه Start کلیک کنید.

play- ساخت سایت با وردپرس
فعال کردن دو گزینه mysql و phpmyadmin
بعد از شروع کار این دو گزینه، می‌توانید ببینید که رنگ آن‌ها به سبز تغییر کرده است. این به معنی پرکار بودن هردوی این ماژول‌ها است.
حال وقت آن است که ببینید لوکال هاست‌تان به درستی پیشه می‌کند یا نه. برای این کار کافی است با به کارگیری مرورگر به آدرس http://localhost/ بروید. اگر تا به اینجای پیشه همه چیز را بر اساس تعلیم پیش رفته باشید، حتما وارد پیشخوان زمپ شده‌اید. حال بستر طراحی سایت وردپرس برایتان محیاست. این گوی و این میدان!

قدم سوم: افزودن فایل‌های وردپرس
در ساخت سایت با وردپرس روی لوکال هاست با به کارگیری XAMPP قدم بعدی اضافه کردن فایل‌های وردپرس است. برای این کار، پیش درآمد باید پسینیان نسخه وردپرس را از wordpress.org آن دانلود کنید.
بعد از دانلود فایل‌های وردپرس در پیرامون ویندوز به مسیر نصب XAMPP بروید. متعلق به جایی که ما گذرگاه پیش‌فرض نصب را تغییر نداده‌ایم بعد باید به C://xampp بروید. در این پوشه به دنبال htdocs بگردید.

htdocs- محل نصب زمپ
محل نصب و راه‌اندازی
در این پوشه یک پوشه جدید برای سایت خود برپایی کنید. اسم این پوشه در لینک لوکال هاست‌تان نما می‌شود. برای مثال اگر نام پوشه را testsite برگزیدن کنید با به کارگیری لینک http://localhost/testsite به سایت خویش دسترسی دارید. پس از برپایی این پوشه باید فایل ZIP نصب وردپرس را در آن از حالت فشرده سازی بیرون کنید.

ساخت کامل یک وبسایت خبری با کمک افزونه‌های وردپرس
قدم چهارم: ایجاد دیتابیس وردپرس
قدم چهارم برپایی یک دیتابیس برای وردپرس است. چه وردپرس را بر روی سرور نصب کنید و یا از لوکال هاست استفاده کنید فرقی نمی‌کند. به هر حال به دیتابیس بیچارگی دارید. برای ایجاد یک دیتابیس جدید از کنترل پنل XAMPP، روبروی MySQL بر روی Admin کلیک کنید الی به محیط phpMyAdmin هدایت شوید.

phpmyadmin- طراحی سایت وردپرس
دسترسی به phpmyadmin
سپس از بالای صفحه بر روی Databases کلیک کنید.

database- برپایی پایگاه داده
ایجاد پایگاه داده
در مرحله بعدی باید یک اسم برای دیتابیس وبسایتتان برگزیدن کنید. این نام می‌تواند هرچیزی باشد. تنها اسمی انتخاب کنید که به راحتی به یادتان بماند. زیرا در مرحله بعدی ساخت سایت با وردپرس به آن بیچارگی دارید. سپس بر روی Create کلیک کنید.

create DB- ساخت دیتابیس
دیتابیس بصورت کامل برپایی شد
برخلاف نصب وردپرس بر روی سرور، در نصب وردپرس روی لوکال هاست پس از برپایی دیتابیس نیازی به ایجاد User برای دیتابیس ایجاد شده نیست.

قدم پنجم: نصب وردپرس
آخرین مرحله نصب وردپرس است. زمانی که به آدرس لوکال وبسایتتان می‌روید مراحل معمولی نصب وردپرس را می‌بینید. فقط فرقی که بین این دو نصب هستی دارد، اطلاعات مربوط به دیتابیس است. زمانی که به مرحله وارد کردن اطلاعات دیتابیس رسیدید این اطلاعات را وارد کنید:

نام دیتابیس: نام دیتابیسی که در phpMyAdmin ایجاد کرده‌ بودید.
Username: برای نام کاربری root را وارد کنید.
Password: این کادر را خالی بگذارید.
بقیه مراحل هم شبیه به نصب ابدیت وردپرس به چهره معمولی است. پس از واپسین،انجام مراحل نصب وبسایتتان بر روی لوکال هاست راه اندازی می‌شود.

قالب وردپرس
ظاهر یک وبسایت یگانه از فاکتورهای تاثیرگذار آن است. بعد از نصب وردپرس وقت آن است قالب مناسبی برای ساخت سایت با وردپرس برگزیدن کنید. همانگونه که گفتیم در وبسایت رسمی این CMS آرشیوی از قالب‌ها و افزونه‌هایی که توسط وردپرس حمایت می‌شوند پیمان گرفته است. بعضی از آن‌ها مجانی و بعضی پولی هستند.
برای نصب یک قالب جدید کافی است که پیش درآمد به وردپرس لاگین کنید. سپس از داشبورد وردپرس به مسیر Appearance – Themes بروید. در این جا با کلیک بر روی Add New می‌توانید قالبی جدید به وردپرس اضافه کنید.
فراموش نکنید که ظاهر یک وبسایت معرف سوداگری و شخص است. پس اگر به دنبال طراحی قالب‌های اختصاصی برای طراحی سایت وردپرس هستید به وبسایت ژاکت راز بزنید. اگر هم به دنبال قالب‌های فارسی سازی شده هستید در همیار وردپرس می‌توانید قالب های رایگان وردپرس را بصورت کاملا پارسی شده گرفتن کنید.

اقدامات لازم پس از نصب وردپرس
بعد از اینکه وردپرس را نصب کردید باید به سراغ نصب یک‌سری افزونه کاربردی و واجب بروید. این افزونه‌ها عملکرد وبسایت را بهتر می‌کنند. در پیوسته به تعدادی از این افزونه‌ها اشاره می‌کنیم.

Akismet
اولین افزونه‌ای که پس از نصب و فعالسازی وردپرس باید دانلود کنید پلاگین Akismet است. این افزونه برای معرفی محتوا و دیدگاه‌های اسپم مورد بهره‌گیری پیمان می‌گیرد. شغل این افزونه این است که دیدگاه‌های راستین و جعلی را از هم تشخیص دهد.

Yoast SEO
افزونه Yoast SEO یکتا از برترین افزونه‌های سئوی وردپرس است. با به کارگیری این افزونه می‌توانید وبسایتتان را کاملا بهینه کنید. چه از نظر محتوایی و چه از عقیده ساختاری.
ساخت سایت با وردپرس تنها به نصب و راه اندازی آن خلاصه نمی‌شود. پیشه اصلی زمانی آغاز می‌شود که منظور دارید در وبسایت خود درونمایه بارگذاری کنید. اگر به تعقیب این هستید که محتوای ارزشمند تولید کنید و در رنکینگ گوگل رتبه فوقانی داشته باشید یواست بهترین گزینه است.

W3 Total cache
به عنوان یک افزونه برای بهینه سازی عملکرد وبسایت پلاگین W3 total cache برای بهبود عملکرد وبسایت، بالا بردن سرعت بارگذاری و فعالیت‌هایی از این قبیل طراحی و گسترش دیتا شده است.

UpDraftPlus
افزونه UpDraftPlus یکتا از محبوب‌ترین افزونه‌های برای تهیه نسخه بکاپ از وبسایت وردپرسی است. با به کارگیری این افزونه می‌توانید به راحتی از تمامی محتوای وبسایت نسخه حامی تعبيه کنید و آن را بر روی دراپ باکس، گوگل درایو و … آپلود کنید.
حال که افزونه‌های مورد دربایستن و قالب مناسب را بر روی وردپرس نصب کرده‌اید، سررسید آن است تا اولین پست خود را در وردپرس ایجاد کنید.
برای این پیشه به داشبورد وردپرس لاگین کنید. سپس به راه نوشته‌ها>> اضافه کردن نوشته جدید بروید. تا در ویرایشگر یک پست جدید برایتان باز شود. در این می‌توانید عنوان، محتوا، تصاویر و … را به پست اضافه کنید. سپس از بلوک‌های کنار ادیتور آن را منتشر کنید.

سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید
یکی سایر از اقداماتی که بعد از نصب باید سپریدن دهید پیوست وبسایت به سرویس گوگل آنالیتیکس است. چرا گوگل آنالیتیکس دست موزه مهمی برای وبمستران است؟ فرمان دهید با اشاره به جزئیات به این پرسش پاسخ دهیم. زمانی که شما یک وبسایت را تاسیس می‌کنید هدفتان اشاعه کسب و کارتان است. لازمه حضور در دنیای اینترنت جلب توجه کاربران اینترنتی و تبدیل آن‌ها به مشتریان بالقوه است. تمام این‌ها در راستای داشتن شدامد بالای وبسایت میسر می‌شود. یعنی هرچقدر که ترافیک وبساییتان اغلب باشد بخت شما برای بدست آوردن مخاطبین دائمی بیشتر و بیشتر می‌شود.

از طرفی برای اینکه به تکاپو و حضور کاربران در وبسایت خود نظارت داشته باشید به یک ابزار پسندیده احتیاج دارید. این آلت گوگل آنالیتیکس است. گوگل آنالیتیکس تک تک جزئیات مربوط به وبسایت شما را در اختیارتان قرار می‌دهد. این دیتاها به شما کمک می‌کنند بتوانید رویکرد مناسب‌تری را تعقیب کنید و زودتر به اهداف خویش برسید.

آموزش ثبت اسم در گوگل آنالیتیکس
برای استفاده از این سرویس گوگل نخست باید در آن ثبت اسم کنید. چطور در گوگل آنالیتیکس ثبت نام کنیم؟ همان طور که به آن اشاره کردیم گوگل آنالیتیکس یک سرویس و آلت کاملا رایگان است. برای به کارگیری این ابزار کافی است یک حساب گوگل داشته باشید. چندی پیش شیوه ثبت‌نام در گوگل آنالیتیکس و ثبت سایت را برایتان بصورت کامل توضیح دادیم.

نصب وردپرس روی هاست
هر سررسید تصمیم گرفتید از پیرامون تستی بیرون شده و برای طراحی سایت وردپرس به محیط راستین کوچ کنید، می‌توانید هاست و پهنه خریداری کرده و مراحل نصب را بر اساس آموزش نصب وردپرس روی هاست پیش بروید. نصب آن دقیقا همانند نصب روی لوکال هاست است حتی به مراتب راحت‌تر و بهتر.
برای اینکه وقت شما را نگیریم و بیش از این خسته نشوید، مطالعه آن را در همیار وردپرس بر دوش خودتان می‌گذاریم.

طراحی سایت شرکتی با وردپرس

نتیجه گیری
اگر معاش تصمیم گرفتید سایتی داشته باشید باید دو شیوه را برای خویش انتخاب کنید. احد اینکه می‌توانید به تعقیب فرد متخصصی باشید که برایتان سایت راه‌اندازی کند و هزینه‌ای را در قبال آن دریافت کند یا اینکه خودتان یاد بگیرید و سایتی راه‌اندازی کنید. اگر تصمیم گرفتید خودتان کار کنید، حتما طریق ساخت سایت با وردپرس را امتحان کنید. طراحی سایت وردپرس اصلا کار سختی نیست و باید فقط کمی خلاق و با ذوق باشید الی مراحل آن را به واقعیت یاد گرفته و اجرایی کنید. تمامی امکانات نیز برایتان محیاست، کافیست دست به پیشه شوید. اگر به پیگیری تعلیم کامل هستید، رهنمود می‌کنم حتما تعلیم وردپرس و آموزش ووکامرس را بخوانید.
اگر نظر و پیشنهادی دارید، ما پذیرای آن هستیم.



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل


مهتاب جهاندار، گروه فناوری الف،  ۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۱۰  3980906142

شرکت سامسونگ تقریبا اوایل هر سال نسل جدیدی از گوشی های هوشمند سری گلکسی اس خود را معرفی می کند. برای سال ۲۰۱۹ نیز سری گلکسی اس ۱۰ را در بیش از ۴ مدل متفاوت معرفی کرد.

جزئیات و مشخصات گلکسی اس۱۱ سامسونگ + تصاویر

به گزارش الف، البته این خانواده طراحی شبیه به هم داشته اما در بحث مشخصات کمی متفاوت هستند. در این میان انتظار داریم نسل بعدی گلکسی اس سامسونگ با عنوان گلکسی اس 11 معرفی شود. گوشی های هوشمندی که بی شک طراحی بهبودیافته و مشخصه سخت افزاری بروزرسانی شده دارند.

تا به حال نیز شایعات بسیاری درباره سری گلکسی اس منتشر شد و در این میان قصد داریم هر آنچه از گلکسی اس 11 سامسونگ می دانیم را مطرح کنیم. اگر از طرفداران پروپا قرص این برند کره ای باشید، بدون شک این مطلب می تواند برای شما جذاب باشد.

تاریخ عرضه، معرفی و قیمت گلکسی اس 11 سامسونگ

سامسونگ یکی از شرکت های مطرح تولیدکننده تلفن هوشمند به شمار می رود. این شرکت کره ای باتوجه به آنچه گزارش ها اشاره داشتند، در رویداد فوریه خود از سری گلکسی اس 11 رونمایی به عمل می آورد. این در حالی بوده که نسل فعلی یعنی سری گلکسی اس 10 نیز در اواخر فوریه 2019 رونمایی و مارس همین سال نیز به بازار ورود پیدا کردند.

بعید به نظر می رسد در برنامه معرفی و عرضه نسل جدید پرچمداران سامسونگ شاهد تغییری باشیم و این برند مطرح درصدد است تا همانند سال گذشته رونمایی را در فوریه و عرضه را در مارس انجام دهد. البته برخی منابع نزدیک سامسونگ می گویند این شرکت می خواهد در نمایشگاه MWC 2020 به رونماییی سری گلکسی اس 11 بپردازد و نمی خواهد رویداد اختصاصی برای معرفی محصول داشته باشد.

این موضوع بسیار اهمیت داشته که سامسونگ سه مدل گلکسی اس 10، اس10پلاس، اس10e را در 19 فوریه معرفی کرد، بنابراین اگر گلکسی اس 11 نیز در فوریه معرفی شود، به نظر برنامه خوبی برای سامسونگ خواهد بود.

در بحث قیمت نیز گلکسی اس 10 با قیمت 899 دلار، اس 10e با قیمت 749 دلار، گلکسی اس 10 پلاس با قیمت 999 دلار راهی بازار شدند. بعید به نظر می رسد سری گلکسی اس 11 اختلاف قیمت بسیاری با نسل فعلی داشته باشد. با این تفاسیر قیمت گلکسی اس 11 چندان با نسل فعلی اختلاف نخواهد داشت و بسیار نزدیک است.

طراحی سامسونگ گلکسی اس 11

سری گوشی های هوشمند گلکسی اس سامسونگ همیشه از کیفیت ساخت بالایی برخوردار بوده و مدل های معمولی نیستند. زیرا برند کره ای با استفاده از بدنه شیشه و فلزی، فرم شیک برای آنها در نظر گرفته و انتظار داریم در نسل بعدی یعنی گلکسی اس 11 نیز چنین ویژگی ظاهری را شاهد باشیم. تاکنون درباره طراحی گلکسی اس 11 شایعات مختلفی منتشر شد اما تا زمانی که سامسونگ این گزارش ها را تایید نکند نباید به گزارش بی اساس توجه کرد.

در سال 2019 گلکسی اس 10e با صفحه نمایش 5.8 اینچی، گلکسی اس 10 با صفحه نمایش 6.1 اینچی و گلکسی اس 10 پلاس با صفحه نمایش 6.4 اینچی راهی بازار شد. حال به نظر می رسد گلکسی اس 11 هم در سه مدل عرضه می شود که البته در زمینه سایز صفحه نمایش آن جزئیات کافی موجود نیست. اما انتظار داریم کره ای ها به ابعاد متفاوتی نسبت به نسل فعلی اکتفا کنند.

یکی از بخش های مهم هر گوشی هوشمندی، طراحی آن است. بنابراین نباید هر اسمارتفونی را زیبا و فوق العاده دانست. نسل فعلی گلکسی اس که به عنوان سری گلکسی اس 10 شناخته می شود، شامل چهار مدل شده که سه مدل از صفحه نمایش اج برخوردار هستند و یک مدل از نمایشگر تخ بهره می برد. در بحث طراحی نمایشگر نیز همگی از دوربین حفره ای روی صفحه نمایش برخوردار هستند.

انتظار داریم سری گلکسی اس 11 نیز چنین باشند و از نمایشگر ناچ بهره نخواهند برد. نسل گوشی های هوشمند با صفحه نمایش ناچ رو به پایان است و بسیاری از کمپانی ها ترجیح می‌دهند تا صفحه نمایش غیرناچ با حفره را به کار گیرند. سامسونگ در سال 2019 چنین پرچمدارانی را عرضه کرد و حتی برخی کمپانی ها نیز تمایلی به وجود هرگونه سنسور روی نمایشگر ندارند.

بنابراین بسیاری از شرکت ها همچون سامسونگ، به دنبال صفحه نمایش کم حاشیه غیرناچ هستند تا کاربر زاویه دید گسترده داشته و تجربه کاربری بی نظیری کسب کند. بنابراین پیش بینی می کنیم، سری گلکسی اس 11 از طراحی بهبودیافته تر نسبت به نسل فعلی برخوردار باشند اما دوربین حفره ای حذف نخواهد شد.

بنابراین قرار است باری دیگر طراحی کلیشه ای گلکسی اس 10 را با کمی بهبود در ظاهر این گوشی هوشمند مشاهده کنیم. از این رو بعید به نظر می رسد سامسونگ بخواهد تغییرات گسترده ای را روی این دیوایس اعمال کند. تاکنون تصاویر رندر شده مختلفی توسط وب سایت های مطرح فناوری منتشر شده که در آن طراحی شبیه به مدل فعلی قابل مشاهده بوده و گویی سامسونگ می خواهد بر تعداد دوربین ها و نوع آنها بیافزاید.

ساختار کلی همانند قبل خواهد بود و قرار نیست با یک فرم جدیدی از گوشی هوشمند در سری گلکسی اس 11 رو به رو شویم. سامسونگ اسم رمز گلکسی اس 11 را پیکاسو گذاشته و این معنای دقیقی ندارد تا به آن اشاره کرد. انتظار می رود سامسونگ از طراحی گلکسی نوت 10 نیز در نسل جدید پرچمداران سری گلکسی اس 11 بهره گیرد. با این تفاسیر می توان گوشی هوشمند را مدلی ارتقایافته در طراحی به حساب آورد.

این روزها شایعات بسیاری درباره گلکسی اس 11 منتشر می شود که نمی توان به هر یک اکتفا کرد. در هر گزارش به ویژگی خاص این اسمارتفون اشاره می شود و هیچ یک نیز توسط سامسونگ تایید یا تکذیب هم نشدند. در مجموع بخش طراحی گلکسی اس 11 مشخص نشده نیست و نمی توان به آسانی پیش بینی داشت اما آنچه که می دانیم این است که شرکت کره‌ای مدل نامناسب ارائه نخواهد داد.

مشخصات و ویژگی های گلکسی اس 11

شرکت سامسونگ همچون نسل های قبل سعی کرده مشخصات سخت افزاری قابل توجهی را در پرچمداران خود تعبیه کند. بدون شک گلکسی اس 11 و مدل های مختلف آن هر یک به مشخصه های قابل توجهی مجهز هستند و در مقایسه با نسل فعلی مدل های ارتقایافته و جذاب به شمار می روند. سابقه درخشان سامسونگ در توسعه پرچمدار اثبات کرده که هر سال باید شاهد رونمایی مدل هایی بهتر از قبل باشیم.

گفته شده گلکسی اس 11 در سه مدل e، استاندارد و پلاس عرضه می شود. مدل e به صفحه نمایش 6.2 اینچی، مدل استاندارد به صفحه نمایش 6.5 اینچی و مدل پلاس به نمایشگر 6.8 اینچی مجهز است. همیشه از پنل تازه به ثبت رسیده S-AMOLED سامسونگ بهره می برند که نه تنها کیفیت تصویر بهتری دارند، بلکه رنگ ها نیز با جزئیات بیشتری به نمایش درمی آیند.

اگر صفحه نمایش سه مدل گلکسی اس 11 چنین مشخصه ای داشته باشد، بدون شک در نسل بعدی اسمارتفون های ارزنده و قابل توجهی توسط کره ای ها دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. گلکسی اس 11 یک مدل معمولی نیست و سامسونگ قصد دارد با نمایشگر کم حاشیه و بزرگتر نسبت به نسل فعلی، نظر مخاطبان را جلب کند.

همچنین دوربین سلفی به صورت حفره ای درون صفحه نمایش آنها جای می گیرد و قرار نیست به صورت ناچ باشد. تلفن هوشمند سری گلکسی اس سامسونگ همیشه با مشخصات رده بالا رونمایی می شوند و سامسونگ هیچ گاه مشخصه نامناسبی برای این سری در نظر نگرفت. برای نسل بعدی انتظار می رود از پردازنده اسنپدراگون 865 نسل جدید کوالکام استفاده شود. این چیپ هشت هسته ای تحت لیتوگرافی 7 نانومتری به تولید می رسد و پردازنده بسیار قدرتمند در مقایسه با چیپ های نسل قبلی این شرکت است.

با تراشه گرافیکی آدرنو 650 نیز می توان توانایی پردازش گرافیکی فوق العاده ای را مشاهده کرد که در نوع خود کم نظیر محسوب می شود. برند کره ای سعی دارد با سری جدید گلکسی اس مدل های ارزنده و فوق العاده را در بازار عرضه کند. انتظار داریم گلکسی اس 11 به پردازنده 7نانومتری اگزینوس 9830 یا اسنپدراگون 865 مجهز گردد. در بحث حافظه رم نیز پایین‎ترین نسخه دارای حافظه 8 گیگابایتی و بالاترین مدل حافظه 12 گیگابایتی LDDR5 خواهد داشت.

در زمینه حافظه داخلی نیز 128/256/512/1024 گیگابایت می تواند انتخاب کامل برای پیکربندی یک مدل از گلکسی اس 11 باشد. در بخش دوربین گفته شده حسگر 108 مگاپیکسلی نسل دومی سامسونگ در سری گلکسی اس 11 تعبیه می شود. حسگر نسل اول 108 مگاپیکسلی سامسونگ نخستین بار در می نوت 10 شیائومی تعبیه شد و بنابراین عجیب نیست نسل دوم با مشخصه های بهتر و عملکرد سطح بالاتر، نخستین بار در گلکسی اس 11 به کار گرفته شود.

احتمالا کره ای ها می خواهند تغییر بخش دوربین را بسیار بزرگ کرده تا در مقایسه با نسل فعلی حسگرهایی برجسته تر را مشاهده کنیم. البته چنین مواردی دور از انتظار نیست، بدون شک سامسونگ بهترین دوربین را به کار می گیرد. گلکسی اس 11 که در سه مدل متنوع با طراحی شبیه به هم از راه می رسد، مدلی خیره کننده بوده که قرار است با مشخصه سخت افزاری ایده آل از راه برسد.

سامسونگ که هرسال بهبود طراحی برای نسل جدید پرچمدار خود در نظر می گیرد، قصد دارد سری گلکسی اس 11 را با سخت افزار در خور توجه معرفی و عرضه کند. این برند کره ای در نظر دارد تا همیشه بهترین ها را به مخاطب خود ارائه دهد و گلکسی اس 11 نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هر سه مدل Galaxy S11 گزینه‌های معمولی نیستند و باید احتمال داد این شرکت برای آنها مشخصه بزرگ در نظر گیرد.

گلکسی اس 11 که قرار است در چند مدل مختلف معرفی و عرضه شود، پرچمداری بهبودیافته در بخش سخت افزاری نسبت به نسل پیشین است. بنابراین می توان انتظارات بیشتری هم داشت. این گوشی هوشمند دارای حافظه ذخیره سازی بزرگ، حافظه رم فوق العاده، پردازنده قدرتمند و برخی موارد دیگر است.

در بخش دوربین تحول بزرگی خواهد داشت که بدون شک نظر هر فردی را جلب می کند. زیرا سامسونگ نه تنها سنسور 108 مگاپیکسلی بی نظیر خود را به کار می گیرد، سه حسگر 12 و 16 مگاپیکسلی هم در کار است. چنین پیکربندی دوربین می تواند علاقمندان به عکاسی با موبایل را به سمت خود جلب کند.

در بخش باتری نیز انتظار داریم مدل اقتصادی کمتر از 3900 میلی آمپر باشد و سایر مدل ها نیز همگی با باتری بیش از 4000 میلی آمپر روانه بازار شوند. در زمینه فناوری شارژ سریع نیز احتمالا مدل پلاس دارای فناوری 45 واتی مشابه گلکسی نوت 10 است اما سایر مدل ها به فناوری شارژ سریع 30 یا 25 واتی مجهز می شوند. به هر حال جزئیات کافی نیست و نمی توان به شایعات بی اساس هم اشاره داشت.

سامسونگ تغییرات کلیدی و جالبی روی گلکسی اس 11 و مدل های متنوع آن اعمال می کند. با این حساب پیش بینی می شود سری گلکسی اس 11 پرچمداران بی چون و چرا کره‌ای‌ها باشند که از ویژگی های ارزنده و نوآورانه ای برخوردار هستند.

اطلاعات پیرامون این خانواده جدید سامسونگ محدود است و نمی توان به گزارش بی اساس نیز اشاره کرد. بنابراین باید منتظر ماند تا برند مورد اشاره در موعد مقرر از نسل جدید پرچمداران سری گلکسی اس خود رونمایی به عمل آورده و مدل‌های حرفه ای را معرفی کنند. دیوایس هایی که هر یک از مشخصات برجسته و بی نظیر بهره می برند و معمولی نیستند.

هر آنچه از سری گلکسی اس 11 انتظار داریم

انتظارات همیشه پیرامون سری گلکسی اس سامسونگ بالاست. ما پیش بینی می کنیم سامسونگ در نسل بعدی گلکسی اس از صفحه نمایش بهبودیافته و پروضوح، پردازنده قدرتمند، طراحی بهبودیافته، نسخه جدید سیستم عامل اندروید و برخی ویژگی دیگر بهره گیرد.

البته انتظار می رود بیشتر ویژگی های سری گلکسی اس 11 به سری گلکسی نوت 10 شبیه باشد. در هر صورت بدون وجود مشخصات و جزئیات کافی نمی توان به شایعات بی اساس اشاره کرد. گلکسی اس 11 در فوریه سال 2020 طی MWC 2020 رونمایی می شود و احتمالا تا اواخر فوریه یا اوایل مارس راهی بازار شود.

منبع:

https://www.alef.ir/news/3980906142.html



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل


گروه فناوری الف،  ۹ آذر ۱۳۹۸، ۰۲:۰۰  3980908011

یکی از قطعات مهم برقی خودرو کوئل است که نقش مهمی را در جرقه زنی و تولید انرژی در خودرو بازی می‌کند.

کوئل خودرو چیست و چگونه عمل می‌کند؟

به گزارش  تسنیم، موتور برای روشن شدن نیاز به چهار عمل دارد. مکش هوا – متراکم کردن مخلوط سوخت وهوا – احتراق سوخت و هوای متراکم شده و تخلیه ی مواد حاصل از احتراق که همان دود اگزوز می‌باشد.

در مرحله ی احتراق بعد از این که پیستون از پایین به بالا حرکت می‌کند مخلوط سوخت و هوایی که در مرحله مکش به داخل سیلندر آمده را متراکم می‌کند و بعد با یک جرقه شمع این مخلوط منفجر شده و پیستون را به پایین هل می‌دهد که باعث حرکت میل لنگ و ایجاد قدرت در موتور می‌شود.

اما این جرقه چه ویژگی‌هایی دارد؟

این جرقه موتور به صورت لحظه‌ای می‌باشد و باید حداکثر قدرت را برای احتراق داشته باشد. ولتاژ این جرقه به بیش از بیست هزار ولت می‌رسد. اما چگونه؟ در صورتی که باتری فقط میتواند 12 ولت برق تولید کند.

کویل دارای سیم پیچ تقویت کننده است . ولتاژی که از باتری به کویل میرسد توسط کویل تقویت شده و با توجه به تصمیمات ECU توسط وایرها به شمعی که زمان احتراقش فرا رسیده می‌رسد.

ساختار کویل

بین سیم پیچ ها و داخل آن تشکیل شده از واد عایق پوکسی است. این عایق از نفوذ آب و هر گونه گرد و خاک و آلودگی به محفظه سیم پیچ ها جلوگیری می‌کند. کویل علاوه بر 4 عدد پایه برای جرقه شمع ها ، 4 عدد پایه برای دیگر عملیات لازم برای جرقه دارد. قابل ذکر است تعداد پایه های جرقه کویل به تعداد سیلندر ها بستگی دارد به طور مثال خودروی شش سیلندر شش پایه جرقه شمع دارد. البته نوعی دیگر از کویل وجود دارد که برای هر شمع یک کویل است که سر هر کدام از آن ها نصب میشود و نیازی به وایر ندارد.

انواع کوئل های جرقه زنی :

کوئلهای بدون وایر 

این کوئل ها به دلیل داشتن مزیت فراوان نسبت به کویل های با وایر از جمله :

حذف وایرها – مقاومت و افت ولتاژ کمتر و … در خودروهای انژکتوری جدید به کار رفته است.

کویلهای بدون وایر به دو نوع تقسیم بندی می‌شود:

نوع اول : کویل های دوبل بدون وایر کتابی هستند که در خودروهای مانند . پژو 206 – زانتیا و … به کار رفته است.

نوع دوم : کویل های بدون وایر تکی هستند که به نام کویل های قلمی یا مدادی معروف هستند و در اکثر خودروهای انژکتوری پیشرفته به کار رفته است و دارای ولتاژ تولیدی بسیار بالایی نسبت به کویل های دیگر می باشد (حدود 50 کیلو ولت ) مانند خودروهای جدید بنز ، پژو 407 ، 607 ، ال نود و …

کوئل های با وایر :

کوئل های با وایر در حقیقت به دو گروه تقسیم بندی می‌شود:

گروه اول : به نام کویل های معمولی که در خودروهای کاربراتوری و در خودروهای انژکتوری که دارای سیستم دلکو بوده به کار رفته است (مانند: پراید انژکتوری مدل کیا (زیمنس قدیم) و در خودروهای مختلف صورت : خشک ( پراید و پژو کاربراتوری ) و روغنی ( پیکان و نیسان کاربراتوری ) به کار رفته است.

گروه دوم : کوئلهای دوبل هستند که در اکثر خودروهای انژکتوری ( مدل ساژم و زیمنس ) به کار رفته و جرقه زنی به طور همزمان به صورت دو به دو در سیلندر های یک و چهار – دو و سه صورت می‌گیرد. این نوع کویل ها ( دوبل ) در سیستم های انژکتوری در دو شکل مورد استفاده قرار گرفته است.

کوئل دوبل : سیستم جرقه زنی اکثر خودروهای انژکتوری از نوع بدون دلکو ( بدون مقسم برق : Distributer less ignition ) بوده و کویل های سیستم جرقه زنی انژکتوری با اندکی تفاوت از نظر شکل ظاهری ، همانند کویل های معمولی ( کاربراتوری ) به عنوان افزاینده ولتاژ عمل می‌کنند .با این تفاوت که ولتاژ تولیدی کویل های سیستم جرقه زنی انژکتوری بسیار بالاتر از کویل های معمولی بوده ( حدود 30 کیلو ولت و بالاتر ) و در اکثر خودروهای انژکتوری جرقه به صورت دو به دو ارسال می‌شود ( 4 و یک – دو و سه ) البته در خودروهای جدید انژکتوری به ازای هر سیلندر یک کویل بدون وایر استفاده شده است و جرقه زنی به صورت تکی انجام می‌گیرد.

اثرات خرابی کوئل دوبل :

در صورتی که کویل دوبل کامل بسوزد جرقه به سر شمع ها ارسال نمی شود بنابراین موتور روشن نمی شود ولی در صورتی که کویل دوبل نیم سوز شده باشد ، ولتاژ تولیدی ( خروجی ) کاهش یافته و جرقه ایجاد شده توسط شمع ضعیف خواهد شد و بنابراین باعث ناقص سوزی و عیوب دیگر در موتور می‌گردد.

نحوه عیب یابی کوئل دوبل :

با استفاده از دستگاه عیب یاب ( دیاگ ) :

در صورت سوختن کویل دوبل ، لامپ عیب یاب روشن شده و خطای کویل دوبل ثبت می‌گردد . در قسمت پارامترها زمان شارژ کویل نشان داده میشود که توجه داشته باشید زمان شارژ تابع دور موتور نمی‌باشد یعنی ثابت می باشد حدود 3 – 4 میلی ثانیه و همچنین در قسمت تست عملکرد ها نیز می‌توان با تست جرقه شمع به سالم بودن کویل اطمینان حاصل کرد ( قبلاً باید از سالم بودن وایر ها اطمینان حاصل کرد.

آزمایش جرقه شمع در کویل های با وایر ، سر وایرها را به صورت مستقیم به بدنه نگیرید و وایر را به سر شمع گرفته و با جلو و عقب کردن وایر صدای جرقه شمع را بشنوید و یا یک شمع سالم دیگر را به سر وایر زده و سپس به بدنه بگیرید تا جرقه شمع را مشاهده نمایید در صورت گرفتن سر وایر به بدنه به طور مستقیم، امکان سوختن و یا نیم سوز شدن کویل و ECU وجود دارد.

با استفاده از دستگاه مولتی مولتی متر ( قسمت اهم متر ):

ابتدا کلید یا سلکتور دستگاه مولتی متر را روی اهم متر قرار داده و سپس سیمهای مشکی و قرمز را در قسمت مربوطه در دستگاه مولتی متر وصل کرده و دو سر سیم های مشکی و قرمز را  به پایه های مدار اولیه و ثانویه وصل کرده و مقدار مقاومت اولیه و ثانویه را اندازه بگیرید. در صورتی که مقدار مقاومت اندازه گیری شده با مقدار استاندارد خیلی اختلاف داشته باشد، معیوب بوده و باید تعویض گردد.

نکته : مقاومت مدار اولیه ( فشار ضعیف ) در همه مدلهای کویل دوبل ( ساژم – زیمنس _ بوش ) تقریباً یکسان بوده و زیر 1 اهم می‌باشد ( حدود 6/0 یا 7/0 ) ولی مقاومت مقدار ثانویه ( فشار قوی ) در مدلهای مختلف یکسان نمی‌باشد.

منبع : 

https://www.alef.ir/news/3980908011.html



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بازاریابی چیست؟ جمله بسیار معروفی از ام سی کِنا در گویه بازاریابی یا مارکتینگ (marketing) هستی دارد: بازاریابی همه‌چیز است و همه‌چیز بازاریابی است. آیا این جمله کمی اغراق‌آمیز نیست؟

بازاریابی چیست؟ ام سی کنا

واقعیت آن است که بازاریابی و مدیریت بازاریابی، دنیای خاص خودش را دارد. همین دنیای ویژه و گسترده، بسیاری را دچار سردرگمی می‌کند. گویا تعریف هرکس از بازاریابی بادیگران متفاوت است.

در این نوشتار منظور داریم به یگانه از مهیج‌ترین مباحث افتصادی-جامعه شناسانه در سده ۲۱ بپردازیم و مفاهیم اولیه آن را بازبینی کنیم. در این نوشتار شما متوجه خواهید شد که بازاریابی چیست، مفاهیم اولیه آن کدم‌اند، سیر تکاملی بازاریابی چگونه است، چه عواملی مایه تغییر در بازاریابی می‌شوند، روش‌های جدید بازاریابی چیس و درنهایت جنبه‌های منفی بازاریابی کدام‌‌اند. شکل زیر نمودار مطالب مطرح‌شده در این مقاله را نشانه می‌دهد.

بازاریابی چیست؟ نمودار

کلیات و تعاریف بازاریابی
برای آنکه یک فرد به بازاریاب موفقی تبدیل شود باید با مفاهیم اولیه بازاریابی آشنایی داشته باشد. اوباید بداند بازاریابی چیست. . همچنین لازم است تعریف‌های تباه ارائه شده در گویه بازاریابی را تشخیص دهد و فهم کند بازاریابی در چه مواردی مصداق دارد.

بازاریابی چیست؟
به عقیده می‌رسدکاتلر بهترین تعریف از بازاریابی را ارائه داده است:

«فرایندی که به‌وسیله آن شرکت‌ها مشتری را درگیر می‌کنند و به ساخت روابط مستحکم با مشتری و ابداع ارزش برای اودر مقابل کسب ارزش از او می‌پردازند».

حدود پنجاه سال پیش،پیتر دراکر، گرد از بزرگ‌ترین اندیشمندان مدیریت در جهان، که بعضی او را والد مدیریت مدرن عالم می‌دانند، مراحلی را برای تعریف مارکتینگ امروزین ایجاد کرده است. او می‌گوید:

«اگر بخواهیم از چیستی کسب‌وکار مطلع شویم، ناچار باید از هدف آغاز کنیم. تنها یک قصد ارزشمند برای کسب‌وکار قابل‌تصور است و آن خلق مشتری است. این مشتری است که چیستی یک کسب‌وکار را معین می‌کند و هم اوست که مایل به پرداخت پول برای کالا و خدمات شماست. کالا و خدماتی که برآمده از دل طبیعت و حاصل تبدیل منابع طبیعی به کالاها و ثروت است. آنچه یک کسب‌وکار تولید می‌کند، چندان اهمیتی ندارد و بعدها موفقیت کسب‌وکار تعیین‌کننده نیست؛ بلکه آنچه مشتری اندیشه می‌کند، می‌خرد و به‌عنوان “ارزش” در نظر می‌گیرد، تعیین‌کننده است. به همین سبب هدف کسب‌وکار، خلق مشتری است. یک کسب‌وکار، تنها و فقط دو کارکرد بازرگانی مهم دارد: بازاریابی و نوآوری».

قدرت جملات گفته‌شده در بالا را در نظر بگیرید؛ یک کسب‌وکار برای مشتریان و با تبدیل منابع طبیعی‌یا انسانی به رهنمود ارزشی حداکثری ساخته می‌شود. برمبنای این رویکرد، دراکر، بازاریابی را فقط به یک دپارتمان یا بخش مشخصی از یک سازمان مربوط نمی‌داند، بلکه به عقیده او مارکتینگ باید کل سازمان را در‌برگیرد؛ یعنی تک‌تک کارکنان یک سازمان، بازاریابان آن سازمان به آمار می‌روند. دراکر می‌گوید: «بازاریابی آن‌قدر پایه‌ای است که نمی‌توان آن را یک کارکرد مجزا دانست.» بی‌شک فرزانش کسب‌وکار پیتر دراکر زیاد جلوتر از سررسید خودش بود.

انجمن علمی بازاریابی آمریکا، تعریفی رسمی از بازاریابی ارائه دیتا است:

«بازاریابی مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، نهادها و فرایندهایی است که برای خلق، ارتباط، تحویل و مبادله پیشنهاداتی به کار می‌رود که برای مشتریان، شرکا، مراجع و جامعه ارزشمند است».

این تعریف بسیار احسان است؛ زیرا:

• بر جنبه‌های استراتژیک‌تر بازاریابی تمرکز دارد و بازاریابی را در جایگاه مرکز به‌عنوان عامل کامیابی سازمان پیمان می‌دهد.
• بازاریابی را «مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، نهادها و فرایندها » می‌داند؛ به عبارتی، بازاریابی را فقط به یک دپارتمان سازمانی اندک نمی‌کند.
• تمرکز اصلی بازاریابی را به‌سوی خلق ارزش معطوف می‌دارد: خلق، ارتباط، تحویل و مبادله ارزش به ذینفعان مختلف.

چه چیزی بازاریابی نیست؟
وقتی به مفهوم بازاریابی فکر می‌کنید، چه عکس ها و ایده‌هایی به ذهنتان می‌آید؟ اصولاً تعاریف و ذهنیات هرکس به‌شدت به تجارب ماضی و سن و پیشینه حرفه‌ای وی و متغیرهای دیگری وابسته است؛ بنابراین، پیش از گزاردن به تعریف بازاریابی، بهتراست بدانیم چه چیزهایی بازاریابی نیست؟

اگر برداشت شما از بازاریابی مطابق یکی از گزاره‌های ذیل است، پس یک جای شغل می‌لنگد و شاید این استحصال اشتباه مایه زیان شما در کسب‌وکار یا فضای آکادمیک خواهد شد:

• بازاریابی، تبلیغات سرگرم‌کننده و اغواگر یا برعکس، تبلیغات تکراری بی‌وقفه و ملال‌آور نیست (مثل تیزر تبلیغاتی مدرسان شریف: کتاب چی بخونم؟ …. کلاس کجا برم؟…).

• بازاریابی، فروشندگان سمج که از شما می‌خواهند کالایشان را همین‌ اکنون بخرید، نیست (مثل همین حالا، با ارسال پیامک، کالا را درب منزلتان تحویل بگیرید).

• بازاریابی، اسپم‌های فراوان در ایمیلتان یا پیامک‌ها و پیشنهادات ناخواسته‌ مکرر بر روی گوشی موبایلتان نیست (مثل کاشت مو یا برداشت مو تنها در یک دوره، تضمینی).

• بازاریابی، به کارگیری سلبریتی‌های معروف برای شناسایی یک برند نیست(مثل ورزشکارانی که از محصولات شرکتی خاص بهره‌گیری می‌کنند).

بازاریابی چیست؟ سلبریتی های معروف

• بازاریابی، ادعاهای غلو شده در‌باره کیفیت یک فرآورده که همواره بی‌اعتمادی نسبت به تولیدکننده و دیگر بازاریابان را درپی دارد، نیست(مثل: بالاترین میزان فروش در کشورهای اروپایی هم‌رده با محصولات جهانی).

• بازاریابی، دپارتمان بازاریابی در یک سازمان که مالک همه ایده‌های بازاریابی آن سازمان است؛ نیست. اینکه ماموریت دپارتمان بازاریابی چیست، به استراتژی‌های نبکوتر سازمان بازمی‌گردد، اما در هر صورت، بازاریابی به دپارتمان بازاریابی محدود نمی‌شود.

• بازاریابی، گونه برخورد ویزیتور یا نماینده‌ علمی و مسئول جذب مشتریان بالقوه، نیست. (مثل می‌توانم چند لحظه وقتتان را بگیرم؟ می‌توانم دلیل عدم درخواستتان را بدانم؟ فرآورده ما…). اگر قدری جلوتر برویم، مفهوم بازاریابی و فروش، اگرچه همواره بایکدیگر آمده‌اند و بین آن‌ها رابطه‌ای تنگاتنگ هستی دارد، اما دو مفهوم متفاوت‌اند.

بازاریابی چیست؟ ویزیتور

به این فهرست می‌توان موارد بی‌شمار دیگری را اضافه کرد. انگیزه ها گوناگونی به برپایی این سوءبرداشت‌ها از مفهوم بازاریابی می‌انجامد. در جدول پایین ۶ مورد از این سوءبرداشت‌ها آمده است:

بازاریابی چه نیست؟ بازاریابی چیست؟
بازاریابی فقط یک مرکز خرج دیگر برای سازمان است بازاریابی فقط یک مرکز هزینه دیگر برای سازمان است
این برداشت که بازاریابی صرفاً هزینه است و نه سرمایه‌گذاری، می‌تواند عامل مهلکی باشد. بعضی از مدیران و تصمیم‌گیرندگان در مواقع بحرانی، جهت مدیریت چالش کسب و کار و اثناء احتیاج به کاهش بودجه، نخستین واحدی که برای قلع‌وقمع نمودن به ذهنشان خطور می‌کند؛ یکتا بازاریابی است. بازاریابی فرایندی بلندمدت است و نباید در کوتاه‌مدت از آن انتظار معجزه داشت.
ادعای کلاسیکی وجود دارد که بیان می‌کند شرکت‌های کامیاب به‌صورت هم‌زمان در کوتاه‌مدت هزینه‌های مالی خویش را کنترل می‌کنند تا از عملکرد مالی خود اطمینان یابند؛ درحالی‌که برای موفقیت در بلندمدت و کسب مزیت رقابتی بر بازاریابی سرمایه‌گذاری می‌نمایند.
بازاریابی ذاتاً غیراخلاقی و برای جامعه مضر است اینکه اخلاق در بازاریابی چیست و چه معیارهایی دارد، مبحثی زیاد گسترده است اما بازاریابی ذاتاً از دیگر حوزه‌های کسب‌وکار غیراخلاقی‌تر نیست. رسوایی‌های مالی مربوط به حرفه حسابرسی و حسابداری هنوز در عالم از بحث نیافتاده است. برخی از جنبه‌های بازاریابی می‌تواند غیراخلاقی و یا غیرقانونی باشد همانند: تکنیک‌های فروش ابله زننده، ادعاهای تبلیغاتی نادرست و بسته‌بندی‌های مضر برای طبیعت. این موارد چون توسط عموم مردم قابل‌مشاهده و ملموس است ممکن است به‌عنوان کل بازاریابی در عقیده گرفته شود.درحالی‌که این‌ها فقط مثال‌های محدودی هستند که نباید به‌کل بازاریابی و مفهوم بازاریابی تسری داد.
بازاریابی تماماً در مورد سرگرمی است برخی از جنبه‌های بازاریابی ذاتاً سرگرم‌کننده و جالب هستند. مثلاً استفاده از یک گاو کارتونی توسط یک شرکت که دیالوگ‌هایی بامزه می‌گوید یا میمون موتورسوار در تبلیغات چی‌توز می‌تواند هم کودکان و هم بزرگ‌سالان را جذب کند. خرس استفاده‌شده بدست کمپانی ایران رادیاتور واقعاً خاطره‌انگیز است.اما در کناره همه‌ این‌ها، بازاریابی دربرگیرنده جنبه‌های پیچیده‌تر و لغایت حدودی دشوارتری همچون تحقیقات بازاریابی پیشرفته، تجزیه‌وتحلیل، تصمیم‌گیری و تدوین راهبرد و اهداف است.برای بسیاری از سازمان‌ها، بازاریابی به معنای صرف هزینه‌ای قابل توجه است و به همین خاطر بیشتر شرکت‌ها بدون پشتوانه‌های اطمینان‌بخش، حاضر به‌صرف خرج نیستند. از همین رو شرکت‌هایی که تنها به پیگیری جنبه‌های سرگرم‌کننده و لذت‌بخش بازاریابی می‌روند، احتمالاً با شکست مواجه می‌شوند.
بازاریابی تماماً در مورد تبلیغات است تبلیغات فقط یکی از روش‌هایی است که بازاریابی به‌وسیله آن با مشتریان بالقوه‌ خویش پیوستگی پایدار می‌کند. تبلیغات به‌شدت برای عموم قابل‌رؤیت است و به همین خاطر بسیاری از افراد زمانی که به بازاریابی فکر می‌کنند، تبلیغات در ذهنشان تداعی می‌شود.اصل معروف دراین‌باره : تبلیغات خوب، فرآورده بد را سریع‌تر از رده بیرون می‌کند.
بازاریابی تماماً در مورد فروش است عموم مردم به‌نوعی هرروز با فروش مواجه می‌شوند. از تماسی که برای فروش سیم‌کارت به شما گرفته می‌شود یا فروشنده‌ای که سر راست به دفتر شما مراجعه می‌کند، همگی جلوه‌های گوناگونی از فروش است که منجر به این سوءبرداشت نادرست از مفهوم بازاریابی می‌شود. فروش شخصی هم احد از روش‌های ارتباطی است که بازاریابی متعلق به بهره‌گیری می‌کند. بازاریابان باید در برابر شرکت به این سوال پاسخ دهند که درهم ارتباطات بازاریابی چیست و در مورد درهم ارتباطات بازاریابی تصمیم‌گیری کنند: اینکه از چه روش‌هایی برای نزدیک شدن و برقراری وابستگی با مخاطبان خفته و کنونی بهره‌گیری می‌شود. علاوه بر تبلیغات و فروش شخصی، روش‌های ارتباطی سایر همچون روابط عمومی، ترفیعات فروش و بازاریابی سر راست وجود دارد که در مقالات بعدی در باره اثربخشی هریک خواهیم نوشت. ولی آنچه مهم است این است که فروش را برابر بازاریابی و بازاریابی را مساوی فروش ندانیم.
تنها بازاریابان سازمان، وظیفه بازاریابی دارند همه‌ افراد یک سازمان بازاریاب هستند. کل کسان یک سازمان در موفقیت یا شکست بازاریابی نقش دارند.صرف‌نظر از پست یا جایگاه در سلسله‌مراتب سازمانی، همه افراد در بازاریابی نقش دارند. همه ی افراد سازمان باید بدانند که معیارها و استاندارد‌‌های شرکت در باره بازاریابی چیست؟ افراد با مهارت‌های بازاریابی موفق‌تر هستند. کافی است به خودتان به‌عنوان یک برند شخصی اندیشه کنید که می‌تواند تأثیرگذار و جذاب باشد.
بازاریابی شامل چه مواردی می‌شود؟
بازاریابان به‌طورکلی در ۱۰ زمینه اصلی فعالیت می‌کنند: کالا، خدمات، رویدادها، تجارب، افراد، مکان‌ها، اموال، سازمان‌ها، اطلاعات و ایده‌های خلاقانه.

محصول در بازاریابی چیست؟
کالا‌ها و محصولات فیزیکی، نقش پررنگی در اکثر محصولات دارند. از یک بسته چیپس گرفته لغایت ورق فولاد و لباسی که به تن می‌کنید، همگی جزو کالا و محصولات تلقی می‌شوند.

خدمت در بازاریابی چیست؟
خدمات، حالتی غیرملموس و غیر فیزیکی دارند و از این رو در مقابل محصولات قرار می‌گیرند. البته بسیاری از محصولات به همراه خدمات جانبی عرضه می‌شوند. خدمات را می‌توان شامل تکاپو مؤسسات آموزشی، شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ خدمات زیبایی و … در عقیده گرفت. خدمات این ویژگی‌ها را دارند: ناملموس، غیرقابل اندوخته اندو‌ نمی‌توان آن را از تولیدکننده متمایز کرد. در ضمن در کیفیت متغیرند. همین عوامل بازاریابی آخدمات را از بازاریابی محصولات متمایز کرده ‌است.

رویداد در بازاریابی چیست؟
بازاریابان رویدادهای مختلف را در زمان‌ها و مکان‌های گوناگون بازاریابی می‌کنند؛ از رویدادهایی نظیر المپیک و جام جهانی گرفته لغایت یک نمایشگاه هنری کوچک.

تجربه در بازاریابی چیست؟
بازاریابان تجارب مختلف را نیز بازاریابی می‌کنند. برای مثال وب‌سایت مدیر ماجراجو تجارب گوناگونی درباره پرش از هواپیما در بلندی ۲۵ هزار پایی لغایت صعود به سردترین نقطه کره زمین در اختیار مدیران قرار می‌دهد. هرچند به کارگیری تمامی محصولات و خدمات به‌نوعی برای مشتریان تجربه‌هایی به همراه دارند.

بازاریابی چیست؟ تجارت

برند شخصی در بازاریابی چیست؟
مبحث برندسازی شخصی یا personal branding به چهره ویژه در‌باره بازاریابی افراد کلام می‌گوید. سلبریتی‌ها و افراد کارشناس در زمینه‌های مختلف از بازاریابی کسان بهره‌گیری می‌کنند تا بتوانند جایگاه خود را در میان هم صنفان خویش درمان بخشند و مبالغ بالاتری دریافت کنند. در ساحل دریافتی بالاتر، شهرت بیشتر نیز یکی از دلایل بازاریابی افراد است. برای نمونه خانم میشل اوباما،‌ به یک ستاره راک در عالم نویسندگی تبدیل‌شده است.

بازاریابی در ایران به چه معناست؟

مکان در بازاریابی چیست؟
گردشگری، صنعتی زیاد بایسته برای رشد و توسعه استوار است. کشورهای گوناگون می‌کوشند لغایت جاذبه‌های گردشگری خویش را به اطلاع همگان برسانند و حتی خویش به خلق جاذبه‌های گردشگری بپردازند. مملکت دبی، نمونه‌ای کامل از ساخت جاذبه‌های توریسم و خلق ثروت از دل ریگ‌های بیابان است. ریگ‌هایی که بدون علم بازاریابی هرگز چنین جاذبه‌هایی‌ نداشتند.

بازاریابی چیست؟ مکان

دارایی مالی در بازاریابی چیست؟
دارایی‌های گوناگون نظیر مسکن یا اوراق سهام و … نیز به بازاریابی بیچارگی دارند. حتی شرکت‌های کارگزار بورس هم در مواجهه با رقبای خویش ناچارند از تکنیک‌های بازاریابی و در بلندمدت استراتژی‌های بازاریابی کاربرد کنند. برای نمونه شرکت کارگزاری مفید، به اجرای برنامه‌های بازاریابی دست زده که برای این صنعت تا حدودی تازگی دارد.

برند شرکتی در بازاریابی چیست؟
معمولاً بازاریابی در مورد محصولات و خدمات شرکت‌ها به پیشه می‌رود، ولی می‌توان بازاریابی را برای خویش سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز به پیشه برد. به‌بیان‌دیگر، افزون بر ساخت برند محصولات، می‌توان برند شرکتی یا corporate brand را هم ایجاد کرد. بازاریابی برای خویش سازمان زیاد دشوارتر از بازاریابی محصولات سازمان است. به همین انگیزه کمتر به آن پروا می‌شود. برای آشنایی اغلب می‌توانید به این نوشتار از نشریه هاروارد مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,شارژ باتری ماشین در ۵ دقیقه

یک شرکت فناوری بزرگ به نام BP به‌تازگی شروع به فعالیت در یک حوزه ویژه کرده و با سرمایه‌گذاری سنگین قصد دارد تا فناوری شارژ ۵ دقیقه‌ای برای خودروها را به ارمغان بیاورد.

خودروهای الکتریکی هنوز آن‌طور که باید رشد نداشته‌اند و مشکل اصلی در این زمینه این است که این خودروها فاقد امکان حرکت برای مسافت طولانی هستند. این مشکل به‌تنهایی دردسرساز هست و باید در طول مسیر در مقایسه با خودروهای سوخت فسیلی، دفعات توقف بیشتری برای تمدید انرژی خودرو را تجربه کرد.

مشکل وقتی چند برابر می‌شود که بدانیم می‌توان در مدت‌زمان تقریبی ۵ دقیقه، بنزین یا گازوئیل یا سایر سوخت‌های فسیلی را در مخزن مربوطه پر کرد ولی پر کردن باتری خودروهای الکتریکی به زمان بسیار بیشتری نیاز دارد. برای مثال تعدادی از بهترین باتری‌های خودروی جهان باری رسیدن به شارژ ۸۰ درصد به حداقل ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارند. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که این خودروها نیاز به یک فناوری مدرن برای رفع این مشکل بزرگ دارند.

در همین راستا نیز شرکت BP قصد دارد تا فناوری جدیدی را ابداع کند که می‌تواند مشکل یادشده را رفع کند. این شرکت با اختصاص دادن یک بودجه تحقیقاتی ویژه قصد دارد تا این فناوری را به نحوی اعمال کند که خودروهای الکتریکی بتوانند در مدت‌زمان ۵ دقیقه با شارژ کامل باتری روبرو شوند.

این طرح با بودجه تحقیقاتی 20 میلیون دلاری همراه بوده است و قرار است خروجی آن یک نوع جدید از باتری باشد که با نام باتری فلش شناخته می‌شود. این بارتی بر پایه فناوری لیتیوم یونی طراحی شده است و می‌تواند شارژ بسیار سریع را داشته باشد. البته در حال حاضر چنین باتری‌ای برای مدت‌زمان نسبتا زیادی در فاز تحقیقاتی قرار داشته است و بودجه یادشده تنها جهت تسریع فرایند تحقیقات به این بخش تزریق خواهد شد.

شایان‌ذکر است که BP تنها شرکت فعال در این زمینه نیست و شرکت پورشه نیز به سراغ فناوری مشابهی رفته است و سعی دارد تا خودروهای میشن E خود را به یک فناوری شارژ سریع مجهز کرده و آن را در پایان سال ۲۰۱۹ میلادی عرضه کند. بااین‌وجود این فناوری می‌تواند انرژی مورد نیاز برای طی مسافت ۴۰۰ کیلومتری را در ۲۰ دقیقه تامین کند که عملا بسیار با هدف BP اختلاف دارد.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews39772417.html



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل


تصاویری از آیفون 6.5 اینچی اولد اپل منتشرشده است که رنگ روشن آن جذابیت خاصی دارد. همچنین آیفون 9 نیز در سایز 6.1 اینچی قابل‌ذکر است. 

به گزارش خبرآنلاین، آیفون ایکس پلاس (10 پلاس) در ابعاد 157.5 در 77.4 در 7.7 میلی‌متر ساخته‌شده و کمی ظریف‌تر از آیفون ایکس و مانند 8 پلاس بزرگ به نظر می‌رسد. (8 پلاس با صفحه‌نمایش 5.5 اینچی در ابعاد 158.4 در 78.1 در 7.5 میلی‌متر است) 

 

تقریباً وجه اشتراک میان آیفون ایکس پلاس و آیفون ایکس زیاد بوده و می‌تواند گفت تنها سایز آن‌ها باهم فرق داشته و ممکن است تراشه داخل آن آپدیت شده باشد.

 

اما دیروز نیز تصویری از آیفون 6.1 اینچی توسط OnLeaks منتشر شد که گفته می‌شود آیفون 9 خواهد بود. سایز این گوشی 150.9 در 76.5 در 8.3 اینچ است. (آیفون ایکس 143.6 در 70.9 در 7.7 میلی‌متر است)

 

جزییات دیگری از آیفون 9 منتشرنشده، مگر اینکه ممکن است تراشه A12 را در خود جای دهد. 

 

آیفون ایکس پلاس/ 10 پلاس 

 

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews10182524.html



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

«نشان کارآفرینی امین الضرب» در چهارمین دوره اهدای این نشان، به «میلاد منشی‌پور»، مدیرعامل تپسی رسید. منشی‌پور این نشان را امروز در مراسم ۱۳۶ سالگی اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی تهران دریافت کرد.

منشی‌پور، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت تپ‌سی و فعال و کارآفرین حوزه فناوری است. او فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی مهندسی مکانیک دانشگاه تهران و دارای مدرک MBA‌ از یکی از دانشگاه‌های فرانسه است و پس از ده سال فعالیت در کشورهای اروپایی، در سال ۱۳۹۴ شرکت تپ‌سی را راه‌اندازی کرد.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی منشی‌پور، تپ‌سی در جاری رشدی ۳.۵ برابری را تجربه کرده و اکنون بیشتر از یک میلیون راننده در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که از طریق این سامانه حمل و نقل هوشمند آنلاین، برای خود کسب در آمد دارند.

 

 

 

میلاد منشی پور در این مراسم گفت: «این نشان تنها متعلق به من نیست بلکه به همه کسانی تعلق دارد که در ۳ سال و نیم گذشته در ساخت و توسعه تپسی کنار من بوده‌اند؛ از هم بنیانگذاران تپسی (هومن دمیرچی و حمید مهینی) تا تمام مدیران و همکارانم که جزو خلاق‌ترین، کارآمدترین و حرفه‌ای‌ترین‌های کشور هستند.»

او با اشاره به اینکه کسب و کارهای نو و اینترنت محور، سهم بزرگی در آینده اقتصاد کشور دارند و این کسب و کارها، ارزشمندترین برندهای کشور خواهند شد، ادامه داد: «در دو دهه گذشته، شرکت‌های اینترنت محور به ارزشمندترین شرکت‌های دنیا تبدیل شده‌اند و در سال ۲۰۱۸، ۱۵ شرکت برتر دنیا، از لحاظ ارزش برند، کسب و کارهای نوینی شامل اپل، گوگل، آمازون و مایکروسافت بوده‌اند.»

مدیرعامل تپ‌سی تاکید کرد: «راه گریز از تنگناهای اقتصادی موجود کشور، گذر از اقتصاد تولید محور به اقتصاد اینترنت محور است که باعث کارآفرینی و اشتغال‌زایی سریع و گسترده می‌شود. همانطور که تاکسی‌های آنلاین در کمتر از ۵ سال، ۳۶۰۰ اشتغال مستقیم و ۲ میلیون اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده‌اند. علاوه بر این با توجه به کمبود منابع، این اقتصاد اینترنت محور است که می‌تواند با منابع مالی بسیار کمتری نسبت به شرکت‌های تولیدی، کار خود را شروع و ارزش خلق کند.»

منشی‌پور افزود: «باید توجه کنیم که امروز، کشورهای بزرگ و قدرتمند، به علت اهمیت زیاد اقتصاد اینترنت محور در سطح ملی برای این حوزه برنامه‌ریزی می‌کنند و حتی کشوری مانند عربستان، ۴۵ میلیارد دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده است چون می‌دانند، آینده متعلق به این شرکت‌هاست. از سوی دیگر توجه به این نکته ضروری است که نظر به ضریب نفوذ بالای اینترنت و تلفن همراه هوشمند در ایران، ما فرصت‌ها و مزیت رقابتی مهمی در این حوزه داریم که می‌تواند زمینه رشد سریع‌تر این بخش را در اقتصاد فراهم کند. همچنین ما در کشور، منابع انسانی توانمندی برای توسعه اقتصاد اینترنت محور داریم و آمارها نشان می‌دهد که ایران، رتبه اول سرانه فارغ التحصیلان در رشته‌های علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات را در دنیا دارد.»

 منبع:

https://digiato.com/article/2020/01/13/%d9%85%d9%86%d8%b4%db%8c%e2%80%8c-%d9%be%d9%88%d8%b1-%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%86-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a2%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%84%d8%b6%d8%b1%d8%a8/



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

دولت آمریکا از بیم جاسوسی چینی ها تصمیم به بازنشسته کردن ناوگانی از ۱۰۰۰ پهپاد گرفته که در موارد متعددی از آنها استفاده می کرد.

وزارت کشور آمریکا حدود ۱۰۰۰ پهپاد غیر نظامی در اختیار دارد که برای نقشه برداری از زمین، رهگیری منابع، نظارت بر مراتع حفاظت شده و گونه های در حال انقراض، شناسایی و مقابله با آتش سوری مراتع و مواردی از این دست از آنها استفاده می کرد اما نگرانی مقامات از سرقت داده های جمع آوری شده توسط چین باعث کنار گذاشتن آنها به صورت موقت شد.

هرچند گمان می رفت زمین گیر شدن پهپادهای دولتی موقت باشد اما فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه مدعی شده که وزارت کشور به خاطر ریسک بالای جاسوسی برای همیشه قید استفاده از آنها را زده است. هرچند این گزارش تایید نشده اما «دیوید برنهارد»، وزیر کشور ایالات متحده بکارگیری آنها را به موارد اضطراری محدود کرده است.

پهپادهای چینی

تعطیلی برنامه پهپادها صدای کارکنان این وزارتخانه را هم درآورده چرا که این گجت ها مزایای بسیاری مثل پیش بینی وقوع سیل و سرشماری گونه های در خطر انقراض را به ارمغان آورده بودند.

۱۲۱ پهپاد این ناوگان توسط کمپانی چینی DJI تولید شده است. این شرکت در کنار ابراز علاقه برای همکاری با وزارت کشور آمریکا مدعی شده شواهد مستدلی در رابطه با جاسوسی پهپادهای چینی وجود ندارد.

علی رغم این ادعا ارتش آمریکا از سال ۲۰۱۷ بکارگیری پهپادهای چینی را متوقف کرده و «سازمان امنیت ملی» هم تقریبا در جاسوسی کمپانی DJI برای دولت پکن تردیدی ندارد. آژانس امنیت سایبری این وزارتخانه (CISA) از شرکت های داخلی خواسته در استفاده از پهپادهای چینی محتاط باشند چرا که احتمال ارسال اطلاعات این گجت ها به سرورهای متفرقه و به شکل مخفیانه وجود دارد.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/01/13/هراس-آمریکا-از-جاسوسی-پهپادهای-چینی/



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

آموزش بازاریابی تلفنی، سوژه پادکست سه قسمتی این پست است. فروش تلفنی یکتا از طریق های متداول فروش محصولات در این روزهاست. در این گردآور پادکست به تکنیک های فروش تلفنی و بازاریابی تلفنی کامیاب می پردازیم. این که در بازاریابی تلفنی چه بگوییم الی مهار مکالمه را در دست بگیریم. بازاریابی تلفنی موفق می تواند منجر به افزایش فروش محصولات می شود. برای یادگیری فنون بازاریابی تلفنی این سه پادکست از مجموعه رادیو فروش می تواند به شما کمک کند.

موضوعات تقدیر نخست فایل صوتی تعلیم بازاریابی تلفنی:

بازاریابی تلفنی
بخش های کلیدی گفت و گو در فروش تلفنی
تعریف فروش
روانشناسی خرید
کمک به مشتری برای تصمیم گیری برای خرید محصول
انواع تیپ فروشنده. سفارش گیرنده – ارائه کننده – تمام کننده
اهمیت چیرگی روی محصول، ارائه ارزش و فروش آن به عنوان برتری به مشتری
شناخت مشتری
شنیدن تقدیر اول از شنوتو

زمان: 18:21 حجم فایل: 13.7 مگابایت

 

موضوعات سرنوشت دوم فایل صوتی آموزش بازاریابی تلفنی:

فرق فروشنده حرفه ای با آماتور و مروری بر ویژگی های یک فروشنده تلفنی موفق
نحوه برحورد با مشتری
اهمیت نوشتن تجربیات مثبت و منفی
انگیزه ها و نیازهای مشتری برای خرید
فرآیند خرید در ذهن مشتری
شنیدن سرنوشت دوم از شنونو

زمان: 21:59 حجم فایل: 16.2 مگابایت

 

آموزش بازاریابی و فروش تلفنی

موضوعات قسمت سوم فایل صوتی تعلیم بازاریابی تلفنی:

نکات مربوط به ابتدا مکالمه، متوسط مکالمه و سرانجام مکالمه
استفاده از تکنیک های آرام سازی پیش از شروع مکالمه
تکنیک های بستن داد و ستدها در انتهای مکالمه
تکنیک دعوت
تکنیک جایگزینی
تکنیک دستور دارم
تکنیک نهایی کردن فروش به طریق بله بله
شنیدن قسمت سوم از شنوتو

زمان: 20:42 حجم فایل: 15.5 مگابایت

 

رادیو فروش را می توانید با سرچ کردن اسم “رادیو فروش”، در نرم افزارهای پادگیر تعقیب کنید.

نرم افزارهای پیشنهادی برای گوشی های اندروید:

CastBox – Podcast Go – Podcast Player

نرم افزارهای پیشنهادی برای گوشی آیفون:



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, گوشی گلکسی اس ۱۰
سامسونگ بعد از عرضه برخی گوشی های سری گلکسی اس ۱۰ در اسفند گذشته، به زودی از مدلی جدید از این گوشی به نام اس ۱۰ لایت رونمایی خواهد کرد.

به گزارش مهر به نقل از جی اس ام آرنا، منابع مطلع برخی ویژگی های این تلفن همراه تازه را اعلام کرده اند که از جمله آنها می توان به پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵، هشت گیگابایت رم و سیستم عامل اندروید ۱۰ اشاره کرد.

 

یکی از مزایای این گوشی نصب باتری کم و بیش پر ظرفیت ۴۳۷۰ میلی آمپری بر روی آن است که باعث می شود استفاده از گوشی یادشده در طول روز بدون نیاز به شارژ مجدد ممکن باشد. گوشی یادشده از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند.

 

زمان عرضه رسمی گوشی یادشده هنوز اعلام نشده ولی گلکسی اس ۱۰ لایت در سه رنگ سفید، سیاه و آبی در دسترس قرار می گیرد. نمایشگر ۶.۷ اینچی این گوشی از نوع تمام اچ دی پلاس و Super AMOLED خواهد بود. در پشت این گوشی از دوربین سه گانه ۴۸، ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی و در جلوی آن از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می شود.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11039920.html



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, گوشی گلکسی اس ۱۰
سامسونگ بعد از عرضه برخی گوشی های سری گلکسی اس ۱۰ در اسفند گذشته، به زودی از مدلی جدید از این گوشی به نام اس ۱۰ لایت رونمایی خواهد کرد.

به گزارش مهر به نقل از جی اس ام آرنا، منابع مطلع برخی ویژگی های این تلفن همراه تازه را اعلام کرده اند که از جمله آنها می توان به پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵، هشت گیگابایت رم و سیستم عامل اندروید ۱۰ اشاره کرد.

 

یکی از مزایای این گوشی نصب باتری کم و بیش پر ظرفیت ۴۳۷۰ میلی آمپری بر روی آن است که باعث می شود استفاده از گوشی یادشده در طول روز بدون نیاز به شارژ مجدد ممکن باشد. گوشی یادشده از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند.

 

زمان عرضه رسمی گوشی یادشده هنوز اعلام نشده ولی گلکسی اس ۱۰ لایت در سه رنگ سفید، سیاه و آبی در دسترس قرار می گیرد. نمایشگر ۶.۷ اینچی این گوشی از نوع تمام اچ دی پلاس و Super AMOLED خواهد بود. در پشت این گوشی از دوربین سه گانه ۴۸، ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی و در جلوی آن از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می شود.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11039920.html



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, گوشی گلکسی اس ۱۰
سامسونگ بعد از عرضه برخی گوشی های سری گلکسی اس ۱۰ در اسفند گذشته، به زودی از مدلی جدید از این گوشی به نام اس ۱۰ لایت رونمایی خواهد کرد.

به گزارش مهر به نقل از جی اس ام آرنا، منابع مطلع برخی ویژگی های این تلفن همراه تازه را اعلام کرده اند که از جمله آنها می توان به پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵، هشت گیگابایت رم و سیستم عامل اندروید ۱۰ اشاره کرد.

 

یکی از مزایای این گوشی نصب باتری کم و بیش پر ظرفیت ۴۳۷۰ میلی آمپری بر روی آن است که باعث می شود استفاده از گوشی یادشده در طول روز بدون نیاز به شارژ مجدد ممکن باشد. گوشی یادشده از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند.

 

زمان عرضه رسمی گوشی یادشده هنوز اعلام نشده ولی گلکسی اس ۱۰ لایت در سه رنگ سفید، سیاه و آبی در دسترس قرار می گیرد. نمایشگر ۶.۷ اینچی این گوشی از نوع تمام اچ دی پلاس و Super AMOLED خواهد بود. در پشت این گوشی از دوربین سه گانه ۴۸، ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی و در جلوی آن از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می شود.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11039920.html



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, گوشی گلکسی اس ۱۰
سامسونگ بعد از عرضه برخی گوشی های سری گلکسی اس ۱۰ در اسفند گذشته، به زودی از مدلی جدید از این گوشی به نام اس ۱۰ لایت رونمایی خواهد کرد.

به گزارش مهر به نقل از جی اس ام آرنا، منابع مطلع برخی ویژگی های این تلفن همراه تازه را اعلام کرده اند که از جمله آنها می توان به پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵، هشت گیگابایت رم و سیستم عامل اندروید ۱۰ اشاره کرد.

 

یکی از مزایای این گوشی نصب باتری کم و بیش پر ظرفیت ۴۳۷۰ میلی آمپری بر روی آن است که باعث می شود استفاده از گوشی یادشده در طول روز بدون نیاز به شارژ مجدد ممکن باشد. گوشی یادشده از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند.

 

زمان عرضه رسمی گوشی یادشده هنوز اعلام نشده ولی گلکسی اس ۱۰ لایت در سه رنگ سفید، سیاه و آبی در دسترس قرار می گیرد. نمایشگر ۶.۷ اینچی این گوشی از نوع تمام اچ دی پلاس و Super AMOLED خواهد بود. در پشت این گوشی از دوربین سه گانه ۴۸، ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی و در جلوی آن از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می شود.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11039920.html



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, قفل گوشی
هکرهای چینی به تازگی اعلام کرده‌اند که می‌توانند حسگر اثرانگشت گوشی‌های هوشمند را تنها در عرض مدت ۲۰ دقیقه از کار انداخته و قفل گوشی کاربران موردنظر را باز کنند. 

به گزارش ایسنا، بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند در یکی دو سال اخیر به منظور ارتقای امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی ذخیره شده در گوشی خود، از حسگر اثرانگشت ( fingerprint) و سیستم تشخیص چهره هوشمند استفاده می کنند.

 

اما حالا به نظر می رسد اخبار جدید و گزارش های منتشر شده در مجله فوربس، نگرانی کاربران گوشی های هوشمند را تشدید کرده است چراکه هکرهای چینی به تازگی اعلام کرده اند که قادرند قفل گوشی های مجهز به حسگر اثرانگشت (fingerprint scanner) را به راحتی تنها ظرف مدت ۲۰ دقیقه باز کرده و به اطلاعات شخصی قربانیان دسترسی یابند.

 

در ادامه این گزارش در مورد نام و نشان این هکرهای چینی نیز سخن گفته شده است که از اعضای تیم تحقیقاتی و امنیتی X-Lab شرکت چینی تنسنت هستند. آنها در مورذ روش دسترسی به اطلاعات از طریق حسگر اثرانگشت در جریان کنفرانس شانگهای ۲۰۱۹ نیز خبر داده و مقالاتی خوانده بودند.

 

چن یو، مدیر تیم تحقیقاتی و امنیتی X-Lab ضمن اینکه هیچ اشاره دقیقی به چند و چون و جزئیات روش مورد استفاده هکرهای چینی برای باز کردن قفل گوشی‌های مجهز به حسگر اثرانگشت نکرد، اما خاطرنشان کرده است که با بهره گیری از یک اپلیکیش، لمس یک شیشه توسط افراد و در نهایت یک چاپگر سه بعدی (۳D printer) این کار قابل اجراست.

 

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری بر این باورند از آنجایی که هیچ اشاره دقیقی به جزئیات این تکنیک نشده است، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که تا چه اندازه و در چه مقیاس قابلیت اجرا برای تمامی گوشی های هوشمند موجود در جهان را داراست.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11039946.html



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بنابر اعلام اینستاگرام، شما تنها هفته‌ای یک بار توانا به غیرفعال کردن و فعال کردن دوباره اکانت خود هستید. تجربه نشان دیتا بهره‌گیری مداوم و بی‌دلیل از این قابلیت این مدت را الی چند هفته نیز افزایش داده است.
با غیرفعال کردن اکانت و خارج شدن از اکانت لغایت زمانی که دوباره یوزرنیم و پسورد خود را ثبت کرده و مجدد وارد اینستاگرام شوید اکانت خویش را غیرفعال کرده‌اید و هیچ فردی قادر به نگریستن عکس ها و پروفایل شما نیست.
با غیرفعال کردن اکانت پیام‌های شخصی دایرکت، پست‌ها، فالورها و … دست نخورده باقی خواهند ماند. در همان سان تجربه نشانه دیتا گاهی اوقات برای افرادی که آنها را در عکس ها پیشین خویش تگ کرده‌اید با پرکار کردن مجدد اکانت برای آنها نوتیفیکیشن ارسال می‌شود.
در عقیده داشته باشید این روند از عقیده اینستاگرام کاملا بدون خرده اعلام شده است ولی در عین حال تجربه نشان دیتا بعضی اوقات با پرکار کردن مجدد اکانت بعضی کاربران دچار بعضی اشکالات موقتی می‌شود.
پس از غیرفعال کردن اکانت، نام کاربری شما موقتاً به instagrammer تغییر خواهد کرد و بعد از گذشت مدت زمانی (از چند دقیقه الی چند ساعت) اکانت به طور کلی به به اتفاق کامنت‌ها و لایک‌ها موقتاً محو خواهد شد.
اگر چه اینستاگرام هیچ محدودیتی برای ورود مجدد و پرکار کردن اکانت اعلام نکرده اما برای پرکار کردن و ورود مجدد معمولا باید چند روز صبر کنید و هیچ عازم برای پرکار کردن جز وارد شدن هستی ندارد.
برخی اوقات کاربران با سخت در غیرفعال کردن اکانت خویش روبرو هستند که مربوط به شبکه اینستاگرام است و راه‌حلی به جز صبر و اتمام مجدد پیشه برای این دشوار وجود ندارد. این سخت معمولا برای کاربرانی که بسیار سپریدن به این شغل می‌کنند بیشتر دیده می‌شود.
برای غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام هیچ رهسپار جز انجام این جستار از راه وب‌سایت اینستاگرام هستی ندارد و غیر پرکار کردن اکانت توسط خویش اپلیکیشن امکان ندارد. برای مراجعه به وب‌سایت اینستاگرام می‌توانید از طریق کامپیوتر و یا خود گوشی اقدام کنید.
اگر می‌خواهید اکانت خویش را پاک کنید و برای دائم از اینستاگرام خداحافظی کنید می‌توانید از تعلیم پاک کردن اینستاگرام در فارنت کاربرد کنید.
آموزش غیرفعال کردن / دی‌اکتیو کردن اکانت اینستاگرام:
قدم اول: به وب‌سایت اینستاگرام (https://www.instagram.com) مراجعه کرده که با تصویری مطابق تصویر ذیل (تصویر 1) روبرو خواهید شد. سپس بر روی Log in کلیک کنید. اکنون که می‌توانید با تایپ کردن نام کاربری (آی‌دی) و رمز عبور (پسورد)‌ وارد اکانت خویش شوید(تصویر 2). پس از ورود به اکانت به صفحه اصلی خودتان وارد می‌شوید (تصویر 3) که مانند به صفحه اصلی اینستاگرام در موبایل بوده و عکس ها خویش و کسانی که در اینستاگرام پیگیری می‌کنید را می‌توانید ببینید.

غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام

– در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید با کلیک بر روی Forgot? و پیوستگی مراحل آن را بازیابی کنید.
قدم دوم: در این صفحه با کلیک یا لمس بر روی علامت آدمک در گوشه سمت راست و پائین صفحه (تصویر 3 بالا) به صفحه پروفایل شخصی خود خواهید رفت.

 

قدم سوم:

پس از باز شدن صفحه پروفایل (تصویر 4)، کافیست بر روی Edit profile کلیک کنید لغایت به صفحه ویرایش پروفایل خویش (تصویر 5) بروید. سپس الی انتهای صفحه پائین بروید (تصویر 6) و در انتهای صفحه بر روی عبارت Temporarily disable my account کلیک کنید لغایت به صفحه غیرفعال کردن اکانت وارد شوید.

قدم چهارم:

در صفحه غیرفعال کردن اکانت (تصویر 7)، با صفحه‌ای همانند صفحه تصویر 7 روبرو می‌شوید. در این قسمت می‌توانید به اینستاگرام دلیل غیرفعال کردن اکانتتان را بگویید و این سرویس سعی می‌کند با ارائه راهکارهای احتمالی شما را از این کار منصرف کند! اگر فقط به غیرفعال اکانتتان فکر می‌کنید، چندان اهمیتی هم ندارد و می‌توانید همین انگیزه Just Need a break (تصویر 8) را برگزینید.

 

دیلیت موقت اکانت اینستاگرام

قدم آخر:

پس از انتخاب علت اینستاگرام برای اتمام پیشه وارد کردن دوباره رمز عبور را درخواست خواهد کرد. پس از وارد کردن مجدد رمز عبور در کادر باره نظر، بر روی دکمه قرمز رنگی که با عبارت Temporarily disable account در ذیل صفحه مشخص شده است (تصویر 8) کلیک کنید. اینستاگرام برای اتمام پیشه از شما مجددا تائید خواهد خواست (تصویر 9) پس از تائید کار تمام می‌شود.

 

در صورتی که با تصویری مطابق تصویر بالا ( تصویر عدد 10) روبرو شده‌اید موفق شده‌اید اکانت خویش را غیر پرکار کنید و همانطور که اینستاگرام اعلام کرده، صفحه اینستاگرام شما لغایت موعد مراجعه دوباره شما غیرفعال خواهد بود و کسی از شما اثری نخواهد دید.

پاسخ به سوالات رایج:
– شما تنها هفته‌ای یک بار قادر به غیرفعال کردن و پرکار کردن دوباره اکانت خویش هستید. تجربه نشانه داده استفاده مداوم و بی‌دلیل از این قابلیت این مدت را تا چند هفته نیز افزایش داده است.
– بدون داشتن اسم کاربری و رمز عبور رهسپار برای غیرفعال کردن اکانت هستی ندارد. اگر یوزرنیم و پسورد را ندارید بهتر است شیوه بازیابی اکانت با به کارگیری ایمیل یا عدد موبایل را تعقیب کنید. بدون داشتن یوزرنیم و پسورد هیچ رهسپار برای غیرفعال کردن اکانت شما وجود ندارد.
– حتی خویش اینستاگرام هم اکانت شما را بدون داشتن یوزرنیم و پسورد نمی‌تواند غیرفعال کند. ریپورت و گزارش کردن سایر کاربران هم در پایان اگر باره قبول اینستاگرام واقع شود تنها به بسته شدن ابدیت اکانت شما منجر می‌شود اما عکس ها و دیگر موارد پروفایل شما باقی می‌ماند.
– اگر می‌خواهید اکانت خود را پاک کنید و برای دائم از اینستاگرام خداحافظی کنید می‌توانید از آموزش منزه کردن اینستاگرام در فارنت کاربرد کنید.
برای پرکار کردن مجدد کافیست با همان یوزرنیم و پسورد کنونی خود مجدد وارد شوید (Login کنید.) اگر با پیام خطای The username you entered doesn’t belong to an account. Please check your username and try again روبرو شدید کوشش کنید در گوشی و همچنین در وبسایت (نسخه دسکتاپ) وارد شوید.



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,ساعتهای هوشمند
در آینده نزدیک ساخت محصولات الکترونیکی ممکن می شود که با قطر دست و شرایط پوست بدن انسان سازگار خواهند شد.

به گزارش مهر به نقل از تک اکسپلور، محققان چینی از ابداع پلتفرمی موسوم به سیستم های الکترونیکی متحول شونده یا تی ای اس خبر داده اند که با استفاده از آن پیکربندی و شخصی سازی محصولات الکترونیکی با کاربردهای مختلف تسهیل می شود.

 

به عنوان مثال، می توان با استفاده از این پلتفرم ساعت های هوشمندی تولید کرد که بعد از بسته شدن به دور دست انسان به طور خودکار اندازه بند ساعت و میزان تماس آن با پوست دست را تنظیم می کنند.

 

این پلتفرم علاوه بر تنظیم ابعاد، قادر به تغییر شکل، انعطاف و میزان کشش محصولات الکترونیک نیز هست.

 

برای تولید پلتفرم یادشده از ترکیبی خاص از فلز گالیم استفاده شده که با یک ماده سیلیکونی نرم نیز ترکیب شده و انعطاف پذیری و کشش قابل توجهی دارد. همچنین می توان شکل و ابعاد و اندازه پلتفرم مذکور را در صورت تغییر دما کم و زیاد کرد. برای تجاری سازی پلتفرم یادشده هنوز باید آزمایش های بیشتری صورت بگیرد تا کارآیی آن در حوزه های مختلف مشخص شود.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11039951.html



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون
اپل با تقلید از یکی از گوشی های جدید تولیدشده توسط شیائومی به دنبال ساخت گوشی هوشمند تازه ای است که نمایشگر آن کاملا فراگیر بوده و به دور گوشی کشیده شده است.

به گزارش مهر به نقل از آسین ایج، شیائومی در اوایل سال جاری میلادی گوشی Mi Mix Alpha را معرفی کرد که دارای نمایشگری فراگیر و پیچیده شده به دور کل بدنه گوشی است. این نوع طراحی که دنیای تلفن های همراه را متحول خواهد کرد، مورد توجه اپل قرار گرفته و این بار این شرکت آمریکایی به دنبال تقلید از یک شرکت چینی است.

 

بر اساس حق اختراعی که اپل به تازگی به ثبت رسانده، این شرکت به دنبال تولید گوشی هوشمند یا تبلت جدیدی است که نمایشگر آن به طور کامل به دور بدنه گوشی پیچیده باشد و از انعطاف کافی برخوردار باشد. این نمایشگر هم بخش جلویی و هم پشت گوشی را در برمی گیرد و مشاهده محتوای آن به سادگی ممکن است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون

 

در واقع این نوع نمایشگر، رقیبی برای نمایشگرهای تاشو و لوله شدنی محسوب می شود که در حال حاضر مورد توجه شرکت هایی مانند سامسونگ و هواوی قرار گرفته اند. در حق اختراع ثبت شده اپل تصریح شده که از این نمایشگر جدید برای ممکن کردن مشاهده محتوای بصری سه بعدی نیز استفاده خواهد شد. اپل در مورد اخبار منتشر شده در این زمینه اظهارنظری نداشته است.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040034.html



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

راهنمای جامع بازاریابی تلفنی

انواع بازاریابی تلفنی
بازاریابی تلفنی Telemarketing بهترین مسیر بازاریابی سر راست است که از طریق تلفن برای فروش محصولات و خدمات باره استفاده قرار می گیرد. در اینجا فروشنده به طور سر راست با مشتریان بالقوه و مشتریان بالفعل تماس می گیرد الی در بین مشتریان با ارائه پیشنهادات متفاوت برپایی علاقه نماید. بازاریاب تلفنی اطلاعات کامل در مورد محصولات را برای افزایش فروش شرکت به بازار ارائه می دهد. از سوی دیگر، بازاریابی تلفنی شدنی است به کارگیری توزیع اتوماتیک صدای فرآوری شده که با استفاده از شماره گیری خودکار انجام می شود نیز چهره پذیرد. هنگامی که در باره گونه ها بازاریابی تلفنی گفتگو می آید، معمولا از دو نوع بازاریابی تلفنی اسم دستگیر می شود : بازاریابی تلفنی B2B و بازاریابی تلفنی B2C. اما، متمایز از این دو طبقه بندی، برخی از ذیل شاخه های بازاریابی تلفنی یا گونه ها بازاریابی تلفنی نیز هستی دارد.

سایر پایین شاخه های بازاریابی تلفنی
اولین و مهمترین زیر شاخه در گونه ها بازاریابی تلفنی، برپایی علاقه مندی است. در اینجا سوداگری و یا بازاریاب تلفنی با مشتری بالقوه صحبت می کنند و درباره موارد موجود در فروش بحث می کنند. ایجاد علاقه مندی دربرگیرنده متقاعد کردن و ایجاد تاثیر بر فروش است. لازم نیست برپایی علاقه مندی به فروش تبدیل شود. برپایی علاقه مندی شامل جمع آوری اطلاعات است. به غیر از ایجاد علاقه مندی ، بیشتر زیرمجموعه های شناخته شده تله مار کتینگ ، باطنی و بیرونی هستند.

بازاریابی تلفنی بیرونی
در بازاریابی تلفنی بیرونی (outbound telemarketing)، شرکت با مشتریان بالقوه برای گسترش محصولات تماس می گیرد. این بازاریابی یک نوع بازاریابی فعالانه است که در آن با مشتریان و مشتریان بالقوه مستقیما وابستگی استوار می کنند تا در مورد محصولات گفتگو کنند.

بازاریابی تلفنی درونی
بازاریابی تلفنی درونی (Inbound telemarketing) متفاوت از بازاریابی تلفنی بیرونی است. این گونه بازاریابی تلفنی اغلب در باره برآوردن به سوالات مشتریان است که در آن مشتریان بوسیله تماس تلفنی با بازاریابان تلفنی برای یادگیری در باره محصولات وابستگی برپا می کنند. بازاریابی تلفنی باطنی شامل واکنش مشتریان یا بازخورد آنها در باره سفارشات قبلی است. آنها درباره کیفیت محصولات سوال می کنند و یا وضعیت بهبود محصول را رهنمود می دهند. مشتریان همچنین شدنی است اطلاعات مربوط به گونه محصولات را نیز درخواست کنند.

مقالات پیشنهادی
انواع شغلهاى فروشندگى بازارهاى صنعتى
فروش در بازارهاى مصرفى در روبرو بازارهاى صنعتى
چرا بازاریابی تلفنی B2B دارای اهمیت است ؟
این درستی به طور کلی تصدیق شده است که بازاریابی تلفنی B2B به عنوان راه عالی برای افزایش درآمد کمپانی است. با انواع بازاریابی تلفنی در آوش تک آشنا شویدرا بهترین تقسیم از بازاریابی تلفنی B2B این است که ممکن است در هر کسب و کار، در هر صنعت و یا هر محصولی بکار گرفته شود. بسیاری از کسب و کارها هزینه های زیادی برای بازاریابی و فروش در نظر می گیرند. در میانی گونه ها بازاریابی تلفنی، بازاریابی B2B ارزان ترین، موثرترین و سودآورترین است. اگر فروش تهویه مطبوع سپریدن می دهید، ممکن است از بازاریابی تلفنی B2B کاربرد کنید. خرج های بازاریابی تلفنی B2B زیاد مقرون به صرفه است، و سرمایه گذاری زیاد با ارزشی در هر کسب و کار است.

بازاریابی تلفنی B2C ابزاری برای توسعه کسب و کار
برای بقا هر کسب و کاری ، جریان بی وقفه فروش بسیار مهم و حیاتی است. فقط زمانی فروش بیشتر حاصل می گردد که داد و ستدها اکثریت در هر کسب و کاری صورت پذیرد. بازاریابی تلفنی B2C روشی بسیار پر استفاده برای رسیدن به اهداف فروش است. این گونه بازاریابی تلفنی رهسپار اعجاب انگیز در افزایش سهم بازار و افزایش فروش است. بسیاری از شرکت های دارای محصولات مصرفی مانند شرکت های آرایشی بهداشتی ، شرکت های مواد غذایی به جای استفاده از روشهای ویزیتوری فروش سنتی از این گونه بازاریابی تلفنی بهره‌گیری می کنند. در ضمن این گونه بازاریابی تلفنی ابزاری مناسب برای گسترش پایگاه داده مشتریان است.

بازاریابی تلفنی B2C مخاطبان وسیع تری برای کسب و کار ایجاد می کنند
با ترقی های تکنولوژیک عظیم در قرن معاصر ، مشتریان سایر به مرزهای جغرافیایی اندک نمی شوند. از آنجا مشتریان می توانند در هر نقطه ای هستی داشته باشند، اما دسترسی فیزیکی به بسیاری از آنها به راحتی میسر نیست. در همان سان بدون دستیابی به بازار هدف مربوطه، امکان افزایش فروش به راحتی شدنی نخواهد بود. در حالی که راه های زیادی رسیدن به مشتریان بالقوه وجود دارد ، مقرون به صرفه ترین آنها در بازارهای مصرفی بازاریابی تلفنی B2C است. این نوع بازاریابی تلفنی فرصتی برای کشف بازارهای زیاد دور است.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 دی 1398 | نظرات ()