نوشته شده توسط : ساحل

طراحی سایت استاتیک چیست ؟
در سرنوشت قبل با فرانت اند و بک اند سایت به نکوداشتن آشنا شدید و دیدید که هر کدام چه وظایفی بر دوش دارند، با این مقدمه به توضیح سایت های استاتیک می پردازیم . در سایت های استاتیک در واقع تنها قسمت فرانت اند شغل انجام می شود، یعنی هر کدام از صفحات یک سایت به چهره جدا طراحی شده و در سرور بارگذاری می شوند.

در سایت های استاتیک مدیر سایت نمی تواند محتوای سایت را تغییر دهد و برای تغییر دادن آن یا باید خویش طراحی سایت را یاد بگیرد یا باید یک طراح سایت را استخدام کند الی تغییراتی که می خواهد را بتواند انجام دهد. معمولا در موعد حاضر که سیستم های مدیریت محتوای زیاد چیره دست امثال وردپرس روی کار آمدند به کارگیری سایت های استاتیک خیلی ناچیز شده است. معمولا برای طراحی سایت های شرکتی حقیر یا سایت های شناسایی که الی مدت ها محتوای آن تغییر نخواهد کرد از سایت های استاتیک بهره‌گیری می شود.

طراحی سایت داینامیک چیست ؟
سایت های داینامیک پرکار هستند و در طراحی سایت های داینامیک هر دو بخش فرانت اند و بک اند برنامه نویسی می شوند . در سایت های داینامیک برنامه نویس بک اند وظیفه فعال سازی وب سایت را بر عهده دارد و با به کارگیری کدهای سمت سرور اسکریپتی را طراحی می کند که سایت به صورت کامل فعال باشد.

پویا و داینامیک بود سایت به این معنی است که همگی محتوای صفحات سایت توسط مدیر سایت قابل تغییر است و شدنی است هر روز یک صفحه جدید با محتوای متغییر در سایت منتشر شود مشابه سایت های خبری یا مجله ای که در هر روز چندین آگاهی ها جدید را در صفحات جدید منتشر می کنند.

پیشنهاد می کنم نوشتار طراحی سایت مشهد را حتما بخوانید.

مشاغل مرتبط با طراحی سایت چیست ؟
به غیر از تیم گسترش دهنده و طراح سایت ، کسان و شغل های زیادی هستند که باید برای کامیابی یک سایت سعی کنند الی سایت باره نظر در سوداگری اینترنتی خود موفق شود و به درآمد های بالا دست یابد. زمانی که می خواهید یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید به غیر از این که باید یک سایت چیره دست و خوب طراحی کنید باید برای رسیدن به درآمد اینترنتی با مشاغل زیادی در بستگی باشید. در پیوسته کوشش کرده ایم بعضی از مهمترین این مشاغل را برای شما لیست کنیم:

گرافیست
شما برای طراحی تقسیم های گرافیکی سایت امثال لوگو ، دکمه ها ، بنرهای تبلیغاتی به یک گرافیست چیره دست دربایستن دارید.

متخصص دیجیتال مارکتینگ
برای داشتن یک راهبرد خوب برای رقابت با رقبای اصلی خویش در سوداگری اینترنتی باید با یک کارآزموده دیجیتال مارکتینگ مشاوره کنید لغایت بتوانید بیشترین فروش را از شدامد سایت خویش داشته باشید.

متخصص فرآوری محتوا
برای حضور پر رنگ شما در بازار کاری تان باید حتما از یک کارآزموده تولید درونمایه کاربرد کنید لغایت با استفاده از فرآوری محتوای ناب بتوانید از موتور های جستجو ترافیک نکوداشتن را اخذ کنید.

متخصص سئو
کسب و پیشه اینترنتی بدون داشتن راهبرد های سئو محکوم به شکست است پس توصیه می شود حتما از تجربیات یک متخصص سئو برای سایت خود استفاده کنید.

طراح رابط کاربری
اگر می خواهید یک سایت جذاب و کاربر پسند داشته باشید و در میانی رقبای خود یک راز و گردن بالاتر باشید حتما از یک طراح رابط کاربری چیره دست کاربرد کنید. همانگونه که دیدید موفقیت آوش تک در کسب و کار اینترنتی تنها به طراحی یک سایت اندک نمی شود و برای اینکه بتوانید در بازارهای آنلاین جایگاه خوبی کسب کنید باید از تمامی تخصص های بالا در کنار یکدیگر کاربرد کنید.

طراحی سایت چیست ؟ - کانون تبلیغاتی بلوط

مراحل طراحی تارنما چیست
پیشنهاد می کنم نوشتار سوداگری اینترنتی بدون نزاکت و سرمایه را حتما بخوانید.

هدف از طراحی سایت چیست ؟
ممکن است منظور شما از طراحی سایت با هدف یک شخص دیگر از زمین لغایت آسمان متفاوت باشد، سایت های گوناگون برای هدف های متنوع طراحی می شوند امروزه برای تمامی مشاغل و کارها می شود یک وبسایت راه اندازی کرد. اگر یک سرچ ساده در گوگل دوست داشتنی اتمام بدید متوجه می شوید که میلیون ها سایت با منظور و سوژه متفاوت طراحی شده اند ، این سایت ها شامل : سایت های فروشگاهی ، سایت های شخصی ، سایت های شرکتی ، سایت های خبری و مجله ای ، سایت های دانشگاهی ، سایت های آموزشی و… هزاران مدل سایت که هر کدام هدفی متفاوت را دنبال می کنند.

مراحل یادگیری طراحی سایت چیست ؟



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

نرم افزار فتوشاپ یا adobe photoshop بزرگ ترین و معروفت ترین اپلیکیشن و روتوش عکس است که در سال 1990 توسط شرکت آدوبی تولید و منتشر شد. طی سال های گذشته این کمپانی به طور مداوم روی گسترش این نرم افزار کار کرده است به طوری که هر ساله یک ورژن آپدیت شده از برنامه فتوشاپ منتشر میشود که در نسخه های جدید، امکانات جدید و جالبی به آن افزوده میشود. تقریبا می توان گفت هیچ کاربری وجود ندارد که تا به حال نام فتوشاپ را نشنیده باشد یا بر روی سیستم خود نصب نکرده باشد.

این برنامه ابزار های متعددی برای طراحی، نقاشی دیجیتال، طراحی سایت و روتوش در اختیار کاربران قرار می دهد. ابزارهایی که افراد حرفه ای را مجاب به استفاده ی آنها می کند. به طوری کلی باید آموزش فتوشاپ و ادیت عکس را در شاخه های مورد نظر حرفه خود به صورت تخصصی پیش ببرید.

آشنایی با برنامه فتوشاپ

نرم افزار Adobe Photoshop محبوب ترین برنامه برای ایجاد و اصلاح تصاویر است و همچنین یکی از محصولات با ارزش برند Adobe می باشد . این نرم افزار اجازه می دهد تا کاربران تصویر خود را به راحتی دستکاری ، برش و تغییر اندازه دهند و یک اثر جدید خلق نمایند . این نرم افزاربیشتر در میان عکاسان و طراحان گرافیک حرفه ای محبوب است .اگر چه فتوشاپ برای ویرایش عکس ها و چاپ طراحی شده ، اما به طور فزاینده ای برای تولید عکس مخصوص وب استفاده می شود .

Adobe Photoshop همچنین ارتباط محکمی با دیگر نرم افزار های Adobe برای ویرایش ، ساخت انیمیشن و CD های آموزشی دارد. فرمت اختصاصی فایل ها در فتوشاپ ( PSD ) است که می تواند به Image Ready ، Illustrator ، Premiere، After Effects و Encore DVD منتقل شود .

روش های آموزش و یادگیری نرم افزار فتوشاپ

مانند هر نرم افزار دیگر و هر نوع سبک تعلیم رایج دیگر می توانید فتوشاپ را از راه های مختلفی یاد بگیرید. که در این قسمت چند روش آن را برایتان برمیشماریم.
  • خواندن کتاب های مربوط به فتوشاپ
  • مطالعه مقالات آموزشی نرم افزار Photoshop 
  • با تجربه کردن و آزمون و خطا
  • دیدن آموزش فتوشاپ ویدیویی

آموزش فتوشاپ از صفر تا صد

نرم افزار فتوشاپ

آموزش فتوشاپ را می توان به روش های مختلفی انجام داد که ما سعی کرده ایم با شیوه ای عملی یادگیری فتوشاپ را از صفر تا صد در کنارهم به پیش ببریم. ما در این مراحل تمام نکات را به صورت جزئی برای شما بیان می کنیم تا هیچ نکته ای باقی نماند.

یادگیری فتوشاپ حرفه ای به شما امکان ویرایش و ادیت تصاویر را به صورت مرحله به مرحله می دهد.  نرم افزار فتوشاپ در حال حاضر یکی برنامه های پرکاربرد، استاندارد، و بسیار مهم در زمینه گرافیک است. آموزش کامل فتوشاپ به شما کمک میکند تا تکنیک های بیشتری را با سرعت بالاتری یاد بگیرید.

آموزش فتوشاپ تخصصی کاربردهای بسیار زیادی دارد که در مشاغل مختلف به عنوان ابزار اصلی به حساب می آید. برای هر کسب و کاری که احتیاج به طراحی دارد، لازم است زمانی را صرف گذراندن دوره ی آموزش فتوشاپ کنید. هدف این است که در زمان کوتاه بتوانید به هدف خود دست پیدا کنید.

آموزش سریع فتوشاپ

از سریع ترین روش های یادگیری فتوشاپ ویدئویی است که شما به شکل عملی می توانید کاربرد ابزارها را مشاهده کنید و از خلاقیت استفاده از این تکنیک ها را یاد بگیرید.

آموزش غیرحضوری فتوشاپ

در راستای اهداف علمی که برای شما در نظر گرفته ایم، تصمیم به ارائه آموزش فتوشاپ پروژه محور و تکنیکی گرفته ایم. هنرآموزان از طریق خرید دوره آموزش فتوشاپ می توانند به سرعت و خیلی راحت به کار بردن ابزار ها را در کنار تکنیک و تجربه عملی یاد بگیرند و تلاش کنند تا از این نکات برای نوآوری در کار با نرم افزار فتوشاپ استفاده کنند.

برنامه فتوشاپ دارای ابعاد و امکانات پنهان بسیاری است که تنها با با تمرین و تجربه به آن دسترسی پیدا میکنید. به همین دلیل یادگیری فتوشاپ پروژه ای می توانید به شما بسیار کمک کند که خیلی سریع تر از رقیبان خودتان پیشرفت کنید.

قابلیت های یادگیری برنامه فتوشاپ

  • سفید کردن دندان افراد در عکس
  • تغییر فصل
  • آموزش فتوشاپ طراحی تبلیغات
  • یادگیری فتوشاپ روتوش عکس
  • تصویر سازی
  • نقاشی دیجیتال

یادگیری فتوشاپ از مقدماتی تا پیشرفته

آموزش Photoshop از بهترین روش های ایجاد و ویرایش تصاویر گرافیکی است. فتوشاپ، یک برنامه فوق حرفه ای است که با آن می توانید طراحی پوسترهای تبلیغاتی، کارت ویزیت، لوگو، رابط های سایت و اپلیکیشن ها، ویرایش نور و ... می باشد.

در دوره مقدماتی فتوشاپ هدف این است که مسائل پیچیده فتوشاپ را به روش ساده به شما یاد بدهیم. تا هر فردی با سطح اطلاعات پایین در مورد کار با نرم افزارهای گرافیکی، بتوانند مباحث مرتبط را متوجه شوند.نرم افزار فتوشاپ قسمتی از نرم افزارهای گرافیکی است که بر اساس Bitmap فعالیت می کند.

از این برنامه برای کارهای طراحی حرفه ای استفده می شود که کاربرد زیادی در صنعت چاپ دارد.افرادی که گرافیست هستند نیاز ویژه ای به آموزش فتوشاپ مبتدی تا حرفه ای دارند. به طور خلاصه تر یادگیری فتوشاپ کامپیوتر مناسب کسانی است که قصد دارند کارهای طراحی عکس و موشن گرافی انجام دهند.

برای معرفی کابران اصلی این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • انیماتورها
  • طراحان سایت
  • چاپخانه ها
  • شرکت های تبلیغاتی
  • ناشران
نرم افزار آدوبی

کاربردهای مختلف فتوشاپ

استفاده از برنامه ی فتوشاپ طیف گسترده ای از محیط پیرامون ما را در بر می گیرد. Photoshop سبب شده است که طرح های هنری زیبا تر جلوه کنند. در نظر داشته باشید که تمام عکس ها و طرح های از پیش ساخته شده باید از دیدگاه یک گرافیست حرفه ای مسلط به فتوشاپ عبور کند.نرم افزار فتوشاپ دارای رابط کاربری مناسبی است که سبب راحتی در استفاده از آن گردیده است و کاربر می تواند تصاویر بسیار زیبا و خارق العاده ای را توسط آن ایجاد کند.

نرم افزار فتوشاپ یک اپلیکیشن پسندیده ای که سبب افزایش بهره وری در ایجاد عکس های هنری و منحصر به فرد میشود . وجود عملکردهای خودکار در آن یکی دیگر از ویژگی هایی است که شما پس از آموزش صفر تا صد فتوشاپ متوجه آن میشوید. 

قابلیت های نرم افزار فتوشاپ

برای تمام فایل های ایجاد شده در این برنامه امکان انتقال میان برنامه های متنوع وجود دارد. و این مزیت سبب ایجاد پرورش استعاداد ها و خلاقیت های فردی برای ایجاد تصاویر بی نظیر فراهم میشود. قابلیت انتقال فایل ها  در نرم افزار سبب پردازش سریع و باکیفیت تصاویر میشود.

مزایای ویرایش عکس با فتوشاپ برای کسب و کار

با رونمایی شبکه های اجتماعی، آموزش فتوشاپ اینستاگرام می تواند به بازاریابی در این حوزه کمک بسیاری داشته باشد چرا که عکس ها به سرعت در حال تبدیل شدن به یک زبان بازاریابی در جهان هستند. مردم همیشه با نشانه های بصری ارتباط بهتری برقرار می کنند و اگر تصاویر به صورت حرفه ای ویرایش شده باشند، شما در لیست بالای فروش قرار خواهید گرفت.


:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

صفحات وب شاید تا کنون نام ربات های نرم افزاری مختلفی به گوشتان خورده باشد نظیر ربات های اینستاگرامی، ربات های سرخط بورس، ربات های استخراج اطلاعات از سایت ها و ... این ربات ها به دو روش تولید میشوند یا بطور مستقیم برنامه نویسی میشوند یا به وسیله نرم افزارهای ربات ساز ساخته میشوند از آنجاییکه برنامه نویسی مستقیم ربات کار بسیار دشوار و زمانبری است یکسری شرکت اقدام به ساخت نرم افزارهای ربات ساز نموده و بیش از 15 سال است که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

نرم افزار های ربات ساز با کمک مجموعه ای از دستورات آماده میتوانند کار ربات سازی را بسیار راحت تر کرده و فرایندهای برنامه نویسی را از بین برده و با تخصص بسیار کمتر نتیجه نهایی را حاصل کنند. نرم افزارهایی نظیر  Automation-Anywhere، UiPath و نرم افزار ایرانی کاربر مجازی ( Virtual-User) و... 

با این نرم افزارها میتوان ربات هایی تولید کرد که در ویندوز و صفحات وب قادر به کلیک و تایپ خودکار باشند.ما در این مقاله نرم افزار ایرانی کاربر مجازی محصول شرکت بهسازان مجازی را در نظر گرفته ایم زیرا علاوه بر فارسی بودن و داشتن اغلب استانداردهای بین المللی؛ طراحی ساده و سر راستی دارد که ماهیت یک نرم افزار ربات ساز را به خوبی نشان داده و باعث میشود بتوانید راحت تر با نرم افزارهای ربات ساز ارتباط برقرار کنید.

روال کار با نرم افزار کاربر مجازی به این صورت است که شما ابتدا دستورات مرتبط با فرایند مورد نیازتان را یک به یک با همان ترتیبی که مد نظر خودتان است در بخش لیست دستورات تعریف میکنید البته تعریف کردن در حقیقت شامل کشیدن و رها کردن دستورات از پیش آماده و تنظیم کردن پارامترهای آنهاست، در نهایت بعد از چیدن تمام دستورات و تنظیم تمام پارامترهای آنها، دکمه Save را در نرم افزار کاربر مجازی کلیک میکنید و نرم افزار کاربر مجازی یک فایل ربات با پسوند VUM به عنوان خروجی در اختیار شما قرار میدهد.

حال، هر گاه که به اجرای آن فرایند نیاز داشته باشید کافیست فایل Vum یا همان فایل ربات را از طریق نرم افزار کاربر مجازی به اجرا درآورید تا این نرم افزار همان امور را عیناً به همان صورتیکه تعریف کرده بودید خودش به طور خودکار بجای شما انجام دهد.

نرم افزار کاربر مجازی از سه برنامه مجزا تشکیل شده است که همین نکته باعث سادگی و فهم راحتتر این نرم افزار نسبت به رقبای خارجی آن شده است. اگر بخواهیم خیلی ساده نرم افزار کاربر مجازی را شرح دهیم بهتر است 3 برنامه اصلی آنرا معرفی نماییم...

3 برنامۀ نرم افزار کاربر مجازی

1.برنامه ضبط کننده 

این برنامه میتواند فعالیت هایی که شما با مأوس و کیبورد انجام میدهید را ضبط و ثبت نموده و در قالب یک فایل (فایل ربات) در سیستم شما ذخیره کند.

2.برنامه ویراستار

برنامه ویراستار برای ویرایش دستورات ضبط شده و افزودن دستورات جدید به لیست دستورات ذخیره شده به کار میرود و میتواند هوشمندی ربات نهایی را افزایش دهد.

3.برنامه اجرا کننده

این برنامه برای اجرای ربات های ساخته شده در نظر گرفته شده است.

همانطور که از توضیح مختصر برنامه های بالا مشخص است، شما میتوانید دستورات مورد نظرتان را به کمک برنامه های ضبط کننده و ویراستار تبدیل به یک ربات نرم افزاری هوشمند نمایید سپس هر زمان که به اجرای آن دستورات نیاز داشتید رباتی که ساخته اید را به برنامه اجرا کننده بسپارید تا کارها را به اجرا درآورد!

برای طولانی نشدن این قسمت توصیه میکنیم که اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزارهای کاربر مجازی را از سایت سازنده نرم افزار ربات ساز کاربر مجازی (v-user.com)  دنبال کنید. در صفجه اول سایت، فیلم های آموزشی کوتاه در مورد سه نرم افزار در دسترس قرار داده شده است. همچنین نسخه آزمایشی نرم افزار کاربر مجازی را نیز میتوانید به صورت رایگان دانلود نموده و در سیستم خود آزمایش کنید

قابلیت های برنامه کاربر مجازی که آنرا هم تراز با برنامه های بین اللملی میکند

نرم افزار کاربر مجازی بواسطه قابلیت شناسایی اجزاء ویندوز و صفحات وب بسیار فراتر از یک برنامه تقلید کننده حرکات ماوس و کیبورد است. این برنامه با هوشمندی قابل توجه ای المان های هدف را در هر سیستمی با هر رزولوشنی، شناسایی نموده و عملیاتی که به آن سپرده شده را بطور کاملاً صحیح به اجرا در آورد.

برخی از ویژگی هایی این نرم افزار که باعث هوشمندی این نرم افزار شده اند:

  • امکان ایجاد شرط و دستورات شرطی برای مدیریت کردن شرایط مختلف

در نرم افزار کاربر مجازی امکان ایجاد شرط متناسب با نتیجه اجرای هر دستور وجود دارد (میتوان تعیین کرد که در صورت موفقیت آمیز بودن یا عدم موفقیت یک دستور، چه کاری انجام شود). همچنین امکان ایجاد شرط از طریق دستورات کنترلی نیز وجود دارد (دستوراتی نظیر Check Number, Excel Check Cell که مقدار یک سلول اکسل یا یک عدد را بررسی میکنند تا کوچکتر بزرگتر یا برابر با عدد دیگری هست یا خیر) و دیگر دستورات شرطی مشابه که مدیریت کردن شرایط را آسان میکنند.
  • متغیّر پذیری برای بالا بردن انعطاف ربات در سیستم های مختلف

نرم افزار کاربر مجازی دارای متغیّرهای عددی و متنی (قابل تعریف به تعداد دلخواه) و متغیّرهای سیستمی از پیش تعریف شده؛ نظیر پوشه های Program Files، My Documents و... میباشد. امکان استفاده وسیع از این متغیّرها تقریباً در تمامی دستورات (به ویژه دستورات کنترلی و شرطی) باعث میشود ربات با سیستم ها و شرایط مختلف هماهنگ شود.
  • عبور از کدهای امنیتی Captcha

شاید خیلی ها با این گزینه موافق نباشند اما اگر قرار است ربات جایگزین انسان شود باید بتوانند همانند انسان از کدهای امنیتی Captcha (کپچا) عبور کند. بنابراین امکان تشخیص و درج کدهای امنیتی Captcha، در نرم افزار کاربر مجازی گنجانده شده است.
  • امکان منتظر ماندن برای موارد خاص به منظور تصمیم گیری و اقدام در لحظه مناسب

انتظار و تشخیص تغییر وضعیت یک کنترل خاص (مثلاً تیکدار شدن یک کنترل)، انتظار و تشخیص باز یا بسته شدن یک پنجره خاص، انتظار و تشخیص پر شدن یک فیلد خاص توسط کاربر، انتظار و تشخیص تکمیل شدن بارگذاری (Load) صفحات وب، انتظار و تشخیص پدیدار یا مخفی شدن اِلمان های صفحه وب و مواردی از این دست جزء دیگر موارد مهمی هستند که نرم افزار کاربر مجازی به آنها مجهز میباشد.

نکات فوق گوشه ای از ویژگی های این ربات ساز ایرانی هستند، برای آشنایی با لیست کامل ویژگی ها و دیگر توانمندیهای فوق العاده این نرم افزار بهتر است به سایت سازنده این نرم افزار مراجعه نموده و ربات های عمومی که توسط این نرم افزار طراحی شده اند را مشاهده و بررسی نمایید. ربات هایی که حتی از سد شرکت های بزرگی چون گوگل و اینستاگرام با تمام تمهیدات ضد رباتی شان عبور کرده اند. 

برخی از ربات های پرطرفدار کاربر مجازی:

  • ربات خودکار ساز مراحل نصب در سایت کاربر مجازی

رباتی که میتواند خودش مراحل نصب را بطور خودکار طی کند، دکمه ها را کلیک کند، فایلها را کپی کند، شماره سریال را درج کند و...
ربات مراحل نصب
  • ربات استخراج اطلاعات از سایت ها در سایت کاربر مجازی 

رباتی که میتواند از سایتهای مختلف اطلاعات آگهی ها یا کالاهای مندرج را استخراج کرده و در یک فایل اکسل ذخیره کند.

ربات استخراج اطلاعات

  • ربات ورودی گوگل و ارتقاء سئو در سایت کاربر مجازی

رباتی که میتواند عملیات سرچ عبارات کلیدی و کلیک بر روی سایت شما در گوگل را دقیقاً شبیه به انسان به اجرا در آورده و سئو سایت شما را ارتقاء دهد.
ربات ورودی گوگ
  • ربات اینستاگرام در سایت کاربر مجازی 

رباتی با عملکردی کاملا انسانی برای انجام کلیه امور در اینستاگرام، اموری نظیر لایک زدن، کامنت یا پست گذاشتن، فالو کردن و ...
ربات اینستاگرام
  • ربات پیام گذار در سایت ها در سایت کاربر مجازی 

رباتی برای ارسال پیام گروهی و انبوه در واتساپ، سروش و دیگر پیام رسان ها؛ بصورت پیام خصوصی به همراه عکس، ویدئو و ...
ربات پیام گذار
  • ربات ارسال پیام انبوه در پیام رسان ها در سایت کاربر مجازی

ربات درج کننده خودکار پیام یا نظر در صفحات مختلف سایت ها، با امکان پیدا کردن سایت های دارای بخش نظر دهی در گوگل.

منبع : https://namnak.com/software.p76825



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 | نظرات ()