نوشته شده توسط : ساحل

سئو چیست ؟
کلمه سئو مخفف Search Engine Optimization است. یعنی بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو. در پایان می‌توانیم سئو را این نوع تعریف کنیم:

سئو به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و تکنیک‌ها گفته می‌شود که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید رتبه سایت خود را در موتورهای جست‌وجو (مثل گوگل) بالاتر ببرید.

معروف است که قاتل‌ها می‌توانند جسد مقتول را در صفحه دوم سرچ گوگل نهان کنند چون هیچکس هیچوقت به آن جا راز نمی‌زند!

اگر به روند سرچ کردن خودتان هم دقت کنید این مسئله را می‌بینید. معمولا وقتی جایی مبتلا مشکلی می‌شوید یا سوالی برای‌تان قبل می‌آید در اولین قدم موبایل را برمی‌دارید و سوال را در گوگل تایپ می‌کنید. بعد هم وارد یکی از چند لینک نخست می‌شوید و تمام! این طور نیست؟

به همین علت همه صاحبان سایت‌ها و کسب‌وکارها می‌خواهند از هر راهی که شده سایت‌شان را به رتبه‌های بالا برسانند. خبر خوب این که خود موتورهای جست‌وجو راهکارهایی را برای رسیدن به رتبه‌های بالا توصیه می‌دهند. البته برخی از تکنیک‌ها را هم کارشناسان بعد از امتحان و خطاهای بسیار شناسایی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید : سئو هدفمند : راهکارهایی برای افزایش بازدید سایت
سئو چه اهمیتی دارد؟
سئو چه اهمیتی دارد؟
اگر انگیزه ها بالا برای‌تان کافی فقدان این نکته را در نظر بگیرید:

طبق آمارگرفتن گوگل، روزانه در حدود ۳.۵ میلیارد تن از گوگل بهره‌گیری می‌کنند. در واقع بیشتر آدم‌های روی کره زمین، اگر بخواهند چیزی بخرند یا سوالی بپرسند اول به گوگل مراجعه می‌کنند!

در چنین شرایطی، مثلا اگر یک فروشگاه آنلاین تجهیزات کامپیوتر داشته باشید، حتما می‌خواهید در معرض رویت این میلیون‌ها بازدیدکننده پیمان بگیرید. می‌دانید روزانه چند نفر واژه ماوس را سرچ می‌کنند؟ همه این‌ها مشتریان بالقوه‌ای هستند که ممکن است پس از بازدید خرید خویش را از سایت شما اتمام دهند. این یعنی کلیک‌های کاربران بسیار ارزشمند است و اگر بتوانید سایت خود را در رتبه‌های بالاتر نگه دارید کلیک‌های اکثریت به دست می‌آورید. به همین سادگی!

انواع روش‌ های سئو چیست ؟
برای این که کاملا فهم کنید سئو چیست باید نخست روش‌‌های آن را بشناسید. سئو را می‌توان با روش‌های مختلفی انجام داد: کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری. ابله این اسامی بامزه را نخورید. هر کدام پیچیدگی‌های عجیب و ناآشنایی دارند!

سئو کلاه سفید چیست؟
سئو کلاه سفید
شنیده‌اید که بار کج به منزل نمی‌رسد؟ همه حرف سئوی کلاه سفید همین است.

سئو کلاه سفید یا سئوی اخلاقی به مجموعه روش‌ها و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که خود موتورهای جست‌وجو برای بالا بردن رتبه سایت‌ها معرفی کرده‌اند. این روش‌ها رتبه سایت را به صورت طبیعی و قانونی بالا می‌برند.

بهترین مورد از انواع شیوه های سئو همین کلاه سفید است. البته سخت‌ترین و طولانی‌ترین طریق هم هست. برای داشتن سئوی کلاه سفید باید بردبار باشید، مدام بر وب سایت‌تان بازبینی کنید و تکنیک‌ها را به حقیقت به کار بگیرید. در عوض پیش گوگل حیثیت و اعتبار به دست می‌آورید و جایگاه‌تان تثبیت می‌شود.

سئو کلاه سیاه چیست؟
سئو کلاه سیاه یعنی دور زدن قانون و فریب دادن گوگل.

کسانی که می‌خواهند فورا به رتبه‌های بالا برسند یک سری روش‌های تقلب و راه‌های میان‌بر پیدا کرده‌اند لغایت گوگل را ساده مرد بزنند. مبارزه سختی بین سئوکاران کلاه سیاه و و گوگل جریان دارد. هر طریق تقلبی که پیدا می‌کنند، گوگل راه تشخیص آن را پیدا می‌کند. این فرایند مایه شده که گوگل هر روز هوشمندتر بشود.

با به کارگیری این مورد از گونه ها شیوه های سئو ممکن است بتوانید چند روزی در رتبه‌های نخست باشید ولی مطمئنا مانع می‌افتید و سقوط می‌کنید. ضمن این که عزت و اعتبار خود را هم قبل گوگل از دست می‌دهید. چکیده این کارها پایان و عاقبت ندارد!

بیشتر بخوانید : تکنیک های خطرناک سئو
سئو کلاه خاکستری چیست؟
این باره از لیست انواع طریق های سئو نیز پیوسته مبارزه سئوکاران با گوگل است.

سئو کلاه خاکستری یعنی ما گوگل را دور می‌زنیم ولی یک جوری که نفهمد و با ریسک کمتر!

به چهره چکیده کلاه خاکستری‌ها خوبند الی زمانی که لو نرفته باشند!

حواس‌تان باشد که این پیشه را فقط سئوکاران خیلی حرفه‌ای می‌توانند سپریدن بدهند و دیگران نباید به سمتش بروند. چون سایت‌شان را در معرض خطر پیمان می‌دهد.

انواع تکنیک‌های سئو چیست ؟
می‌‌دانید بهترین تکنیک‌‌های سئو چیست و به چه گروه‌‌هایی تقسیم می‌‌شود؟

سئو دو تقسیم کلی دارد: آن پیج و آف پیج، بهینه‌سازی درونی و بهینه‌سازی بیگانه و هر کدام از این دسته‌ها را باید با روش‌های خاصی سپریدن داد.

سئو درونی سایت چیست؟
سئو داخلی سایت چیست؟
به بهینه‌سازی صفحات داخلی سایت، سئو درونی یا آن پیج می‌گویند. این شغل کمک می‌کند موتورهای جست‌وجو صفحات درونی سایت شما را بشناسند و درجه سودمند بودن آن برای کاربران را درک کنند. برای اتمام سئوی داخلی سایت باید جزئیات کثرت را رعایت کنید. دقت داشته باشید که برخی از این نکات و فرایندها بهتر است در سررسید طراحی سایت در نظر گرفته شوند. سایتی که ساختار بهینه داشته باشد، خزنده‌های گوگل را اغلب راضی خواهد کرد.

بهینه‌سازی آدرس (url) صفحات سایت
گوگل به آدرس همگی صفحات سایت توجه می‌کند. هر چه این آدرس‌ها کوتاه‌تر، خواناتر و مرتبط‌تر باشند، بهتر است.

تحقیق کلمات کلیدی keyword research
منظور از تحقیق کلمات کلیدی این است که رسیدگی کنید مخاطبان نیازهای خویش را با چه کلماتی در اینترنت جست‌وجو می‌کنند. با این تحقیقات می‌توانید محتوای سایت را بر پای بست، نیازهای مخاطبان فرآوری کنید. برای یافتن این واژه ها ابزارهای مختلفی وجود دارد که در یک نوشتار سایر گسترده به آن‌ها می‌پردازیم.

بهینه‌سازی عنوان سئو meta title
عنوان سئو همان تیتری است که در در صفحه گوگل نمایش داده می‌شود. یک عنوان جذاب گزینش کنید که کلمه کلیدی اصلی در آن به شغل رفته باشد. این عنوان را کمتر از ۵۵ کلمه انتخاب کنید و با تگ H۱ پیمان دهید.

بهینه‌سازی ساختار متن
این شغل را با استفاده از سرنویس‌های H۱، H۲، H۳ و … انجام می‌دهید. عنوان با سرنویس H۱، تیترهای اصلی با H۲ و زیرشاخه‌های آن‌ها با H۳ و … مشخص می‌شود. این شغل هم به گوگل کمک می‌کند ساختار متن‌تان را بهتر تشخیص بدهد و هم کاربران سامان بهتری در نوشته می‌بینند.

بهینه‌سازی انکرتکست‌ها
منظور از انکرتکست لینک‌هایی است که درون متن قرار می‌دهید. این لینک‌ها باید پیوسته به جستار باشند و واژه کلیدی در آن‌ها به شغل رفته باشد.

بهینه‌سازی توضیحات متا meta description
توضیحات متا همان متنی است که در صفحات جست‌وجوی گوگل نمایش داده می‌شود. در گذشته تعداد کلمات این متن نزدیک ۱۵۵ کلمه بود ولی اکنون که این شمار کمتر شده است. در توضیحات متا باید با استفاده از کلمات کلیدی ساده و روان محتوای صفحه را به مخاطبان معرفی کنید.

بهینه‌سازی چگالی کلمات کلیدی
نیازی نیست متن را پر از واژه ها کلیدی کنید. واژه ها را در متن به گونه‌ای توزیع کنید که مخاطب و گوگل هر دو منظورتان را متوجه شوند. متنی که پر از واژه ها کلیدی و جملات نامفهوم باشد محتوای مفید برای کاربر شناخته نمی‌شود.

لینک‌سازی داخل سایت
لینک‌سازی یا لینک بیلدینگ جستار حساسی است. بخشی از آن مربوط به لینک دادن به محصولات و صفحات درونی سایت می‌شود و دسته دیگری نیز مربوط به لینک دادن به وب سایت‌های سایر که پیوسته با موضوع هستند می‌شود.

در باره این تقسیم دوم نگرانی‌هایی وجود دارد. شدنی است نگران بشوید که برای سایت رقیب تبلیغ می‌کنید. اما باید پروا داشته باشید که در عین حال محتوای صفحه خودتان را به آن سایت خوب سایر مرتبط کرده‌اید و شاید حتی گوگل متوجه شود که سایت شما محتوای غنی‌تری دارد.

بیشتر بخوانید : چگونه رتبه سایت را فقط با به کارگیری لینک سازی داخلی بالا ببریم؟
کدهای نشانه‌گذاری اسکیما
با استفاده از این کدها به گوگل می‌فهمانید که این بخش از وب سایت‌تان در ارتباط با چه موضوعی صحبت می‌کند. لیست این کدها در سایت schema.org می‌توانید ببینید.

بهینه‌سازی عکس‌ها و تصاویر
ممکن است بپرسید کارایی عکس و تصویر بر سئو چیست ؟ مسئله این است که حجم تصاویر سایت روی سرعت بارگذاری کارایی می‌گذارد و سرعت بارگذاری روی سئو! هیچ مخاطبی حوصله سایت‌هایی را که کند باز می‌شوند ندارد. افزارها و سایت‌های مختلفی وجود دارند که کمک می‌کنند حجم عکس‌ها را بدون افت کیفیت کاهش دهید.

نکته مهم سایر برگزیدن عنوان پسندیده و تگ alt برای عکس‌ها است که به گوگل کمک می‌کند موضوع عکس و پیوستگی آن با متن را متوجه شود.

ریسپانسیو یا واکنش‌گرا بودن سایت
منظور از سایت ریسپانسیو، وب سایتی است که خویش را با تمام دستگاه‌ها از قبیل موبایل، تبلت، لپ تاپ و … سازگار می‌کند. در این حالت کاربران با هر دستگاهی که وارد سایت بشوند می‌توانند به احسان عکس ها و نوشته‌ها را ببینند.

سئوی خارجی سایت
سئو آف پیج
منظور از سئوی خارجی یا آف پیج کارهایی است که خارج از صفحات سایت انجام می‌دهیم تا رتبه بهتری در گوگل به دست بیاوریم.

لینک‌سازی خارجی
منظور از لینک‌سازی بیگانه همان بک لینک اخذ است. می‌توانید با تولید محتوای غنی کاری کنید که سایت‌های سایر از مطالب سایت‌تان استفاده کنند و به عنوان منبع به آن لینک بدهند یا این که با خرید لینک اسپم رتبه سایت‌تان را بالا ببرید! این مورد دوم از تکنیک‌های کلاه سیاه است که گفتیم آخر و سرانجام نکوداشتن ندارد! گوگل هر روز باهوش‌تر می‌شود و بیشتر متوجه لینک‌ها اسپم می‌شود.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
تاثیر حضور در شبکه های اجتماعی بر سئو چیست ؟ حضور در شبکه‌های اجتماعی دو برتری کبیر برای‌تان دارد. نخست این که با انتشار مطالب در این شبکه‌ها به سایت خویش لینک می‌دهید. نکته مهم دیگر این است که با کار و جنبش در شبکه‌های اجتماعی بستگی نزدیک‌تری با مخاطبان برپا می‌کنید، آن‌ها محتوای صفحات شما را می‌خوانند، درباره آن‌ها صحبت می‌کنند و آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند. با این شغل در واقع برندسازی کرده‌اید.

چگونه اعتماد گوگل را جلب کنیم؟
گوگل از سه شیوه به سایت شما اعتماد می‌کند:

اعتبار سایت: سایتی که محتوای خوب و سودمند فرآوری می‌کند، مرتب به روز رسانی می‌شود و لینک‌های مختلفی دریافت می‌کند، در نظر گوگل معتبر می‌شود.
تاریخچه یا عمر سایت: به هر حال احترام بزرگترها واجب است، حتی گوگل هم این را می‌داند! سایتی که مدت زیادی از سررسید فعالیتش می‌گذرد و اعتبار بیشتری از سایت‌های جوان دارد.
گواهی SSL: این گواهی را باید از شرکت ارائه‌دهنده هاست گرفتن کنید. توضیحات مفصلی دارد که بعدا به آن می‌پردازیم فعلا در همین کران بدانید که داشتن این گواهی نشان‌دهنده این است که اطلاعات کاربران در سایت شما امن خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

صندلی پلاستیکی از پلی پروپیلن ساخته شده‌‌ است. صندلی پلاستیکی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده وانگهی برای چینش به علت سخیف بودن و راحت بودن حمل آن، احد از گزینه‌‌های پسندیده برای گردهمایی‌‌ها یا استفاده در فضای باز می‌‌باشد. صندلی پلاستیکی بدست دانه‌‌های اولیه تولید شده که لغایت حدود 220 درجه‌‌ی سانتی‌‌گراد و آب مذاب تزریق شده به دستگاه قالبی، تولید می‌‌گردد. در این قالب معمولا یک صندلی پیمان گرفته الی در طی زمان ترزیق، جریان یکنواختی از مواد برای ساخت صندلی پلاستیکی اعمال شود. با پروا به افزایش جنس‌‌های تولید شده در بازار، جالب است بدانید که هرگز تقاضای این نوع صندلی کاسته نشده و همواره طرفداران خاص خود را دارد. البته باید توجه داشت که قیمت زیر و ثبات آن نیز از مواردی است که باید باره توجه قرار داد. به کارگیری این گونه صندلی در هر فضایی محدودیت صندلی‌‌های فلزی، چوبی و سنگی را نداشته و نیازی نیست که دغدغه‌‌ای برای از بین رفتن آن داشته باشید. در این مقاله یک راهنمای خرید ریزبین از هر چیزی که باید درباره‌‌ی خرید صندلی پلاستیکی بدانید آورده شده است.

راهنمای خرید صندلی پلاستیکی مقرون به صرفه
امروزه میز و صندلی‌‌ تاشو پلاستیکی در فضای خانه، اداری و یا حتی صنعتی به شغل می‌‌روند. اهمیت صندلی پلاستیکی و تقاضای بالای آن در بازار به شرح زیر است:

نسبت به صندلی‌‌های فلزی و چوبی از عقیده اقتصادی مقرون به صرفه هستند.

صندلی‌‌هایی آسان و شیک که با قیمت پایین و ثبات بالا می‌‌توان تعبيه کرد.

هنگام جابه جایی امکان صدمه دید و یا شکستن آن زیاد ذیل است.

نسبت به صندلی‌‌های چوبی و فلزی هزینه‌‌ی نگهداری بسیار پایین‌‌تری دارد.

ضد آب هستند و در هنگام بارش و یا رطوبت ترک برنمی‌‌دارند و یا زنگ نمی‌‌زنند.

اهمیت صندلی پلاستیکی از عقیده سخیف بودن و حمل آسان
انواع صندلی‌‌ پلاستیکی

صندلی پلاستیکی با گونه پلاستیکی که برای ساخت آن به کار می‌‌رود، جدا می‌‌شود. نوع ترموپلاست و ترموست آن از انواعی است که در بازار موجود است. گونه ترموپلاست می‌‌تواند توسط گرما نرم شده و شکل بپذیرد. PVC، اکریلیک از جمله مواردی است که از گونه ترموپلاست است. گونه ترموست از راه فرایند گرمایشی ساختن می‌‌شود ولی پس از آن مانند بتن سخت هستند و ما نمی‌‌توانیم آن‌‌ها را تغییر شکل دهیم. ملامین، پلی قاطر و رزین اپوکسی از دسته مثال‌‌هایی برای گونه ترموست هستند.

صندلی‌‌‌‌های پلاستیکی گونه ها مختلفی داشته که با توجه به سلیقه‌‌ی افراد مورد بهره‌گیری قرار می‌‌گیرد. در اثناء گزینش صندلی، به این نکته توجه داشته باشید اگر افرادی که می‌‌خواهند این نوع صندلی را مورد کاربرد پیمان دهند وزنی بالای 80 کیلوگرم دارند، نوع تاشو و مدل ظریف آن گزینش مناسبی نبوده و ممکن است نتواند وزن افراد را بردباری کند. برای کسان بالای 80 کیلوگرم بهتر است که صندلی‌‌هایی با ضخامت و ثبات بیشتر و یا صندلی پلاستیکی با پایه‌‌های فلزی را برگزیدن نمایید. اگر بهره‌گیری کنندگان صندلی پلاستیکی کودکان هستند بهتر است نمونه‌‌های ظریف با رنگ‌‌های خوشحال را به کار ببرید.

افرادی که می‌‌خواهند صندلی مناسبی را از لحاظ اقتصادی، وزن و استقامت تعبيه نمایند ما به این افراد صندلی پلاستیکی را توصیه می‌‌کنیم. در این نوشتار به بیان راهنمای خرید، اهمیت بهره‌گیری و گونه ها آن پرداختیم الی اثناء خرید با چالش مقابل نشوید و انتخاب آگاهانه‌‌تری را تجربه کنید.
به خاطر تنوع طرح و مدل این میز و صندلی ها استفاده از آنها در فضا های مختلف امکان پذیر است. برای مثال:

تراس و بالکن منزل ها
حیاط باغ و ویلا
رستوران ها و کافی شاپ ها
سالن های غذاخوری فضای باز
مکان های آموزشی و ادرای و …
کالاهای زیر تمامی از انواع میز و صندلی هایی هستند
صندلی پلاستیکی تقسیم دار
صندلی پلاستیکی بدون دسته
صندلی پلاستیکی تاشو
صندلی پلاستیکی پایه فلزی
صندلی پلاستیکی حصیری
صندلی پلاستیکی کودک
میز تمام پلاستیک
میز پلاستیکی پایه فلزی
میز پلاستیکی تاشو
میز پلاستیکی حصیری
میز پلاستیکی کودک



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

آموزش فتوشاپ, کلیدهای میانبر فتوشاپ

 

بسياري از كاربران سطح متوسط رايانه با كليدهاي ميانبر در نرم‌افزارها آشنايي دارند. يكي از عمومي‌ترين اين كليدها نيز Ctrl + Z است كه در بسياري از برنامه‌ها براي بازگشت به عقب به‌كار مي‌رود. اگر با نرم‌افزار فتوشاپ كار كرده باشيد، حتما متوجه شده‌ايد كه اين كليد در فتوشاپ عمل بازگشت و حركت به جلو را انجام مي‌دهد. به‌طوري‌كه با يك‌بار فشار اين كليدها يك مرحله به عقب برمي‌گرديد و با فشار مجدد آن، يك مرحله به جلو رفته و به عبارت ديگر به همان حالت اوليه بازخواهيد گشت! اگر در اين نرم‌افزار بخواهيد چند مرحله و به‌صورت پشت سرهم به عقب برگرديد، ‌بايد از گزينه step backward كمك بگيريد كه كليدهاي ميانبر براي استفاده از آن Ctrl + Alt + Z است. در صورتي‌كه اصرار داريد از همان كليدهاي Ctrl + Z استفاده كنيد، اما به‌جاي يك مرحله به عقب و يك مرحله به جلو، به‌صورت پي‌در‌پي به سمت عقب حركت كنيد،بايد مراحل زير را دنبال كنيد:

 

سيستم‌عامل ويندوز

1ـ نرم‌افزار فتوشاپ را اجرا كنيد.

 

2ـ به منوي Edit رفته و گزينه Keyboard Shortcuts را كليك كنيد. (از كليدهاي ميانبر Alt + Shift + Ctrl + K نيز مي‌توانيد كمك بگيريد)

 

3ـ در پنجره ‌به‌نمايش درآمده روي Edit كليك كنيد تا فهرست ميانبرهاي موجود نمايش داده شود. از فهرست به‌نمايش درآمده Step Backwards را انتخاب كرده و كليدهاي Ctrl + Z را از روي صفحه‌كليد فشار دهيد.

 

4ـ در اين مرحله پيغام هشداري را مشاهده مي‌كنيد كه به شما اطلاع مي‌دهد به علت وجود كليد ميانبر تكراري، ميانبر قبلي از كار افتاده و ميانبر جديد فعال مي‌شود. با كليك روي گزينه Accept and Go to Conflict مراحل كار را دنبال كنيد.

 

5ـ در نهايت براي اعمال تغييرات روي OK كليك كنيد.

 

توجه: براي برگرداندن كليدهاي ميانبر به حالت اوليه ‌بايد مجددا به پنجره Keyboard shortcuts برويد و از بخش Set، گزينه Photoshop Defaults را انتخاب كنيد.

 

سيستم‌عامل مك

 

در فتوشاپ نسخه مك كليد ميانبري كه براي بازگشت پي‌در‌پي تعريف شده option+command+Z است كه با طي مراحل زير اين كليد را نيز به command+Z تغيير خواهيم داد:

 

1ـ نرم‌افزار فتوشاپ را اجرا كنيد.

 

2ـ از منوي Edit گزينه Keyboard Shortcuts را انتخاب كنيد (از كليدهاي تركيبي option+shift+command+K نيز مي‌توانيد استفاده كنيد)

 

3ـ گزينه Step Backwards را انتخاب كرده و آن را به command+Z تغيير دهيد.

 

4ـ با كليك روي گزينه Accept and Go to Conflict تغييرات را تاييد كرده و به استفاده از ميانبرهاي جديد بپردازيد.

منبع:https://www.beytoote.com/computer/graph/return1-consecutive-photoshop.html



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

3 ترفند جهت داشتن عکس های دیجیتالی بهتر

 

دیگر مدت زمان زیادی است که دوربین های قدیمی جای خود را به دوربین های دیجیتال داده اند. در حال حاضر نیز رقابت میان این دوربین های دیجیتال بر سر برتری کیفیت هر کدام است. به طبع هر چه دوربین هوشمندتر و از تکنولوژی پیشرفته‌تری برخوردار باشد، تصاویر بهتری را نسبت به دریافت یک عکس یک ساعته در عکاسی ارائه می‌دهد. در این میان چند روش ویرایشی هوشمندانه به بهینه‌سازی عکس‌ها کمک شایانی می‌کند. اکنون قصد داریم به معرفی 3 ترفند ساده اما در حین حال حرفه ای بپردازیم که شما را در مسیر داشتن عکس های دیجیتال با کیفیت مطلوب تر قرار میدهد.

 

تثبیت تعادل و میزان رنگ
دوربین شما هر بار که عکسی را می‌گیرد نور را تنظیم کرده و تعادل در رنگ را طوری تنظیم می‌کند که همه رنگ‌های موجود در یک منظره به نظر دقیق و مناسب هستند. اگر رنگ آبی یا قرمز تصاویر بیش از حد باشند، در این صورت تعادل رنگ سفید شما به هم می‌خورد. یک روش برای استخراج رنگ‌های دقیق و درست، تنظیم دستی تعادل رنگ سفید قبل از گرفتن عکس است. به کتابچه راهنمای دوربین برای اطلاع از دستور‌العمل‌های دستیابی به کنترل تعادل رنگ سفید آن مراجعه نمایید. تنظیمات طراحی شده‌ای برای موارد و شرایط دلخواه خود را انجام دهید (مثل میزان نور و روشنایی در روز یا داخل خانه).
گزینه دیگر اصلاح رنگ‌ها بوسیله یک برنامه ویرایش تصویر است. در برنامه Photoshop Elements برای مثال باید روی جدول Quick Fix کلیک کرده و اسلایدر Temperature را تا زمانی که رنگ‌ها متعادل و میزان شوند، بکشید.

 

 

اصلاح نوردهی
حتی احتمال این وجود دارد که گاهی یک عکس کم نور یا پر نور جلوه نماید. شما می‌توانید اکثر تصاویر خود را با استفاده از کنترل Histogram یا Levels در ویرایشگر تصویر خود بهینه سازید. در برنامه Photoshop Elements باید تصویر مورد نظر را باز نموده و به ترتیب Enhance، Adjust، Lighting و Levels را انتخاب نمایید. نموداری را مشاهده می‌کنید (به نام Histogram) که توزیع پیکسل‌های تاریک و روشن تصویر شما را نشان می‌دهد. اگر تعداد زیادی از این پیکسل‌ها در سمت راست نموارد جمع شوند، تصویر پرنور و یا بالعکس اگر پیکسل‌ها در گوشه سمت چپ نموارد جمع شوند، تصویر کم نور دیده می‌شود. برای روشن کردن کل تصویر باید White point را به سمت راست نموار سمت چپ بکشید. جهت تاریک کردن تصویر باید Black را به سمت چپ نمودار سمت راست بکشید. جهت تنظیم رنگ میانی تصویر باید فلش میانی را به سمت راست یا چپ بکشید.

 

تنظیم خطوط عمودی
آیا تا به حال تصویر برخی را دیده‌اید که به نظر در حال سقوط باشد؟ این اثر Perspective Distortion نامیده می‌شود. در عکاسی از سخت‌افزار گرانی برای اجتناب از این اثر استفاده می‌شود.اما می‌توان از ترفندهای نسبتأ دیجیتال بجای این سخت‌افزار استفاده نمود. در برنامه Photoshop Elements می‌توانید شدت کجی را با انتخاب فیلتر و عبارت Correct Camera Distortion کاهش دهید. برای کاهش کجی تصویر و منظره باید به تنظیم Vertical Perspective بپردازید (باید تصویر را جهت حذف قسمت نهایی باریک شده ببرید). بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از یک فیلتر ضمیمه فتوشاپ استفاده کنند که برای اصلاح تصویر طراحی شده بکار می‌رود، مثل محصول 119 دلاری شرکت Andromeda Software به نام LensDoc . این برنامه تاثیر خرابی و کجی لنز را اصلاح کرده و طرحی به تصاویر شما می‌دهد که به نظر صاف و دقیقا مثل برج پیزا به نظر می‌آیند که در سال 1173 احداث آن آغاز شده است.

منبع:https://www.beytoote.com/computer/graph/eteleat-having-digital-pictures.html



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

وردپرس را در جهان به عنوان یک پلتفرم محبوب برای ساخت انواع وبسایت‌ها می‌شناسند و به راستی هم همین‌طور است. با کمک آن به راحتی می‌توانید وبسایت خبری، فروشگاهی، شرکتی، شخصی و… بسازید و در ساخت آن با هیچ محدودیتی مواجه نمی‌شوید. به راستی وردپرس بخشی از کامیابی خویش را مدیون افزونه‌هایش است زیرا با کمک آن‌ها می‌توان به تکمیل وبسایت‌ها پرداخت. امروز تصمیم گرفتیم با کمک هم به ساخت سایت خبری با وردپرس بپردازیم. یعنی منظور ما این است که شما را در تکمیل یک سایت خبری یاری کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند به این جستار هستید با ما همراه باشید.
ساخت وبسایت خبری با وردپرس
فرض کنید هدف داریم یک وبسایت خبرگزاری بسازیم و با آن شروع به تکاپو کنیم. مسلما مراحلی برای ساخت یک وبسایت باید طی نماییم اما برای تکمیل آن نیز باید اطلاعات نکوداشتن داشته باشیم و بدانیم دقیقا از چه ابزارهایی باید استفاده شود لغایت وبسایت استانداردی برپایی کنیم.
در وبسایت‌های خبری نیز سوژه کمی با پیچیدگی مواجه است و بارها دیده‌ام که کاربران سوالات گوناگونی در باره امکانات این قبیل سایت‌ها می‌پرسند. مثلا می‌گویند دقیقا از چه امکاناتی باید کمک بگیریم؟ آیا افزونه X را باید نصب کنیم؟ یا افزونه Y برای یک سایت خبری مخرب نیست؟ و…

نگران نباشید! برای اینکه بتوانیم در ساخت وبسایت خبری با وردپرس به صورت استاندارد و بهینه به شما کمک کنیم، نوشتار امروز ما را به چهره کامل مطالعه کنید و قدم به قدم با ما قبل بیایید.
مزایای طراحی وبسایت خبری با وردپرس چیست؟
طراحی سایت خبری با وردپرس به دلیل سادگی نصب، قالب ها و افزونه های رایگان و متنوع بدون هیچ محدودیتی شدنی است. می نا گفت پلتفرم وردپرس بهترین سیستم مدیریت درونمایه (CMS) برای ساخت یک سایت خبری می باشد. یگانه از انگیزه ها مهم طراحی سایت خبری با وردپرس این است که سیستم مدیریت محتوای وردپرس سئو محور می باشد، یعنی می تاب با رعایت اصول سئو رتبه سایت را در موتورهای جستجو مثل گوگل افزایش داد. وردپرس برای طراحی سایت های خبری ورزشی به گزیده تر فوتبال نیز زیاد مناسب است.
با طراحی سایت خبری با وردپرس و به کارگیری پلاگین های آن می توانید سایت خبری منحصر به فردی با ویژگی هایی همچون نمایش نقطه نظر های کاربران و چند ستونه کردن بخش خبری با نصب قالب های مخصوص ایجاد کرد.

امکانات سایت خبری:
این خاصیت ها از مهمترین خاصیت هایی هستند که در یک سایت خبری باید هستی داشته باشند:

جستجوی سریع و پیشرفته آسان
امکان اشتراک گذاری تازه در شبکه های اجتماعی
امکان ارسال نقطه نظر و تماشا تعداد بازدید ازمحتوا
بخش بندی و برچسب گذاری محتوا
نمایش واپسین و مهمترین خبرها
نمایش تازه ها مرتبط و مقالات پیشنهادی
سیستم امتیازدهی
نقشه سایت اتوماتیک بدون بیچارگی به تنظیم دستی
امکان تنظیم سطوح دسترسی متفاوت به پنل سایت
رعایت استانداردهای سئو
نگارخانه تصاویر و سرویس ویدئو

1- افزونه Simple Author Box
در ساخت وبسایت خبری با وردپرس نیازمند بخشی برای نمایش اطلاعات نویسنده خبر هستیم. در واقع اولین افزونه‌ای که باید به آن پروا کنین همین افزونه است. در وبسایت‌های خبری باید کاربران و مخاطبین خود را از اینکه مطلب چه شخصی را می‌خوانند، آگاه سازید. برای این منظور افزونه simple author box را رهنمود می‌کنم. روش نصب و راه‌اندازی آن نیز در همیار وردپرس موجود است.
2- افزونه Scroll post excerpt
وبسایت‌های خبری معمولا بخش‌هایی پر از اخبار مختلف در صفحه اصلی دارند، برای اینکه بتوانید نظمی به آن‌ها دهید می‌توانید در تقسیم سایدبار موارد متعددی را آورده و با کمک اسکرول آن‌ها را مشاهده کنید. این‌کار با کمک افزونه Scroll post axcerpt امکان‌پذیر است. این افزونه نیز در وبسایت‌های خبری اکیدا رهنمود می‌شود.
3- افزونه Yop Poll
معمولا در ساخت وبسایت خبری با وردپرس نیازمند امکان نظرسنجی هستید. گاهی لازم است از کاربران خویش در مورد برخی فعالیت‌ها و نیازمندی‌ها نظرسنجی کنید. برای این قصد افزونه Yop Poll گزینه مناسبی است که می‌توانید به مد نظر آن را سفارشی کرده و تنظیم نمایید.
4- افزونه Yet Another Related Posts Plugin
در ساخت وبسایت خبری با وردپرس نیازمند افزونه‌ای برای نمایش مطالب پیوسته در بین خطوط نوشتار هستیم. همه ما می‌دانیم که حجم مطالب موجود در سایت خبری زیاد بالاست و باید به نحوی این مطالب دسته‌بندی شده و به اطلاع مخاطب برسد. چنانچه از افزونه‌ای مانند YaRPP کمک بگیرید هم به خودتان و هم به کاربر کمک قابل توجهی کرده‌اید.
5- افزونه Super Socializer
هر وبسایتی نیازمند آیکون شبکه‌های اجتماعی در پست‌هاست تا مطالب وبسایت به اشتراک گذاشته شود. وبسایت‌های خبری هم که تمام و کمال دارای مطالب و آگاهی ها روز هستند پس باید از این عنصر مهم بهره‌مند شده و آن را نادیده نگیرند. برای این منظور افزونه حرفه‌ای Super Socializer را توصیه می‌کنیم.
6- افزونه W3 total cache
w3 total cache- ساخت وبسایت خبری با وردپرس
وبسایت‌های خبری همان‌طور که گفتیم، حجم زیادی از اطلاعات و تصویر را به همراه دارند، در نتیجه کاهش سرعت بارگذاری در آن‌ها به شدت تماشا می‌شود. برای اینکه بتوانیم از این دشواری ممانعت نماییم باید از افزونه‌های افزایش سرعت همانند W3 Total Cache کاربرد کنیم.

7- افزونه Edit Flow
edit flow - ساخت وبسایت خبری با وردپرس
برای اینکه بتوانیم مدیریت قوی و اصولی بر روی مطالب داشته باشیم و زمان مشخصی را برای ارسال آن‌ها در عقیده بگیریم بهتر است از یک افزونه مدیریت انتشار مطالب همانند Edit Flow بهره‌گیری کنید.

نتیجه گیری
اگر قصد ساخت وبسایت خبری با وردپرس را دارید یا از پیش وبسایتی در این گستره ایجاد کرده‌اید و حال می‌خواهید امکانات استاندارد و مورد احتیاج آن را معرفی کنید حتما نوشتار امروز ما را مطالعه کنید.
7 افزونه مهم را برایتان در نظر گرفتیم که حتما باید در وبسایت خبری خود نصب کنید الی نتیجه بهتری کسب نمایید. چنانچه نظرات دیگری دارید دلشاد می‌شویم با ما در وسط بگذارید.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

وردپرس را در جهان به عنوان یک پلتفرم محبوب برای ساخت انواع وبسایت‌ها می‌شناسند و به راستی هم همین‌طور است. با کمک آن به راحتی می‌توانید وبسایت خبری، فروشگاهی، شرکتی، شخصی و… بسازید و در ساخت آن با هیچ محدودیتی مواجه نمی‌شوید. به راستی وردپرس بخشی از کامیابی خویش را مدیون افزونه‌هایش است زیرا با کمک آن‌ها می‌توان به تکمیل وبسایت‌ها پرداخت. امروز تصمیم گرفتیم با کمک هم به ساخت سایت خبری با وردپرس بپردازیم. یعنی منظور ما این است که شما را در تکمیل یک سایت خبری یاری کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند به این جستار هستید با ما همراه باشید.
ساخت وبسایت خبری با وردپرس
فرض کنید هدف داریم یک وبسایت خبرگزاری بسازیم و با آن شروع به تکاپو کنیم. مسلما مراحلی برای ساخت یک وبسایت باید طی نماییم اما برای تکمیل آن نیز باید اطلاعات نکوداشتن داشته باشیم و بدانیم دقیقا از چه ابزارهایی باید استفاده شود لغایت وبسایت استانداردی برپایی کنیم.
در وبسایت‌های خبری نیز سوژه کمی با پیچیدگی مواجه است و بارها دیده‌ام که کاربران سوالات گوناگونی در باره امکانات این قبیل سایت‌ها می‌پرسند. مثلا می‌گویند دقیقا از چه امکاناتی باید کمک بگیریم؟ آیا افزونه X را باید نصب کنیم؟ یا افزونه Y برای یک سایت خبری مخرب نیست؟ و…

نگران نباشید! برای اینکه بتوانیم در ساخت وبسایت خبری با وردپرس به صورت استاندارد و بهینه به شما کمک کنیم، نوشتار امروز ما را به چهره کامل مطالعه کنید و قدم به قدم با ما قبل بیایید.
مزایای طراحی وبسایت خبری با وردپرس چیست؟
طراحی سایت خبری با وردپرس به دلیل سادگی نصب، قالب ها و افزونه های رایگان و متنوع بدون هیچ محدودیتی شدنی است. می نا گفت پلتفرم وردپرس بهترین سیستم مدیریت درونمایه (CMS) برای ساخت یک سایت خبری می باشد. یگانه از انگیزه ها مهم طراحی سایت خبری با وردپرس این است که سیستم مدیریت محتوای وردپرس سئو محور می باشد، یعنی می تاب با رعایت اصول سئو رتبه سایت را در موتورهای جستجو مثل گوگل افزایش داد. وردپرس برای طراحی سایت های خبری ورزشی به گزیده تر فوتبال نیز زیاد مناسب است.
با طراحی سایت خبری با وردپرس و به کارگیری پلاگین های آن می توانید سایت خبری منحصر به فردی با ویژگی هایی همچون نمایش نقطه نظر های کاربران و چند ستونه کردن بخش خبری با نصب قالب های مخصوص ایجاد کرد.

امکانات سایت خبری:
این خاصیت ها از مهمترین خاصیت هایی هستند که در یک سایت خبری باید هستی داشته باشند:

جستجوی سریع و پیشرفته آسان
امکان اشتراک گذاری تازه در شبکه های اجتماعی
امکان ارسال نقطه نظر و تماشا تعداد بازدید ازمحتوا
بخش بندی و برچسب گذاری محتوا
نمایش واپسین و مهمترین خبرها
نمایش تازه ها مرتبط و مقالات پیشنهادی
سیستم امتیازدهی
نقشه سایت اتوماتیک بدون بیچارگی به تنظیم دستی
امکان تنظیم سطوح دسترسی متفاوت به پنل سایت
رعایت استانداردهای سئو
نگارخانه تصاویر و سرویس ویدئو

1- افزونه Simple Author Box
در ساخت وبسایت خبری با وردپرس نیازمند بخشی برای نمایش اطلاعات نویسنده خبر هستیم. در واقع اولین افزونه‌ای که باید به آن پروا کنین همین افزونه است. در وبسایت‌های خبری باید کاربران و مخاطبین خود را از اینکه مطلب چه شخصی را می‌خوانند، آگاه سازید. برای این منظور افزونه simple author box را رهنمود می‌کنم. روش نصب و راه‌اندازی آن نیز در همیار وردپرس موجود است.
2- افزونه Scroll post excerpt
وبسایت‌های خبری معمولا بخش‌هایی پر از اخبار مختلف در صفحه اصلی دارند، برای اینکه بتوانید نظمی به آن‌ها دهید می‌توانید در تقسیم سایدبار موارد متعددی را آورده و با کمک اسکرول آن‌ها را مشاهده کنید. این‌کار با کمک افزونه Scroll post axcerpt امکان‌پذیر است. این افزونه نیز در وبسایت‌های خبری اکیدا رهنمود می‌شود.
3- افزونه Yop Poll
معمولا در ساخت وبسایت خبری با وردپرس نیازمند امکان نظرسنجی هستید. گاهی لازم است از کاربران خویش در مورد برخی فعالیت‌ها و نیازمندی‌ها نظرسنجی کنید. برای این قصد افزونه Yop Poll گزینه مناسبی است که می‌توانید به مد نظر آن را سفارشی کرده و تنظیم نمایید.
4- افزونه Yet Another Related Posts Plugin
در ساخت وبسایت خبری با وردپرس نیازمند افزونه‌ای برای نمایش مطالب پیوسته در بین خطوط نوشتار هستیم. همه ما می‌دانیم که حجم مطالب موجود در سایت خبری زیاد بالاست و باید به نحوی این مطالب دسته‌بندی شده و به اطلاع مخاطب برسد. چنانچه از افزونه‌ای مانند YaRPP کمک بگیرید هم به خودتان و هم به کاربر کمک قابل توجهی کرده‌اید.
5- افزونه Super Socializer
هر وبسایتی نیازمند آیکون شبکه‌های اجتماعی در پست‌هاست تا مطالب وبسایت به اشتراک گذاشته شود. وبسایت‌های خبری هم که تمام و کمال دارای مطالب و آگاهی ها روز هستند پس باید از این عنصر مهم بهره‌مند شده و آن را نادیده نگیرند. برای این منظور افزونه حرفه‌ای Super Socializer را توصیه می‌کنیم.
6- افزونه W3 total cache
w3 total cache- ساخت وبسایت خبری با وردپرس
وبسایت‌های خبری همان‌طور که گفتیم، حجم زیادی از اطلاعات و تصویر را به همراه دارند، در نتیجه کاهش سرعت بارگذاری در آن‌ها به شدت تماشا می‌شود. برای اینکه بتوانیم از این دشواری ممانعت نماییم باید از افزونه‌های افزایش سرعت همانند W3 Total Cache کاربرد کنیم.

7- افزونه Edit Flow
edit flow - ساخت وبسایت خبری با وردپرس
برای اینکه بتوانیم مدیریت قوی و اصولی بر روی مطالب داشته باشیم و زمان مشخصی را برای ارسال آن‌ها در عقیده بگیریم بهتر است از یک افزونه مدیریت انتشار مطالب همانند Edit Flow بهره‌گیری کنید.

نتیجه گیری
اگر قصد ساخت وبسایت خبری با وردپرس را دارید یا از پیش وبسایتی در این گستره ایجاد کرده‌اید و حال می‌خواهید امکانات استاندارد و مورد احتیاج آن را معرفی کنید حتما نوشتار امروز ما را مطالعه کنید.
7 افزونه مهم را برایتان در نظر گرفتیم که حتما باید در وبسایت خبری خود نصب کنید الی نتیجه بهتری کسب نمایید. چنانچه نظرات دیگری دارید دلشاد می‌شویم با ما در وسط بگذارید.



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بالکن پتانسیل زیاد فوقانی برای تزیین و عوض کردن حال و هوای اعضای خانواده دارد. میز و صندلی حصیری بالکن نیز یکتا از لوازم ضروری است که برای تزیین ایوان و ایوان منزل های آپارتمانی به آن بیچارگی داریم. متاسفانه بیشتر ما ایرانی ها از بالکن بعنوان انباری کاربرد می نماییم و تا حدی آنرا با وسایل گوناگون پر می کنیم که سایر حتی جا برای قدم قراردادن یا داخل بالکن نیز نداریم.

بهتر است حال که که تقریبا عید نوروز هستیم، در ساحل خانه تکانی، نگاهی هم به ایوان بیاندازیم و از پتانسیل بالقوه آن برای فرح بخش نمودن فضای حیات مان بهره‌گیری کنیم. خصوصا اکنون که که فصل بهار نزدیک است و چای خوردن در شب های خنک بهاری روی بالکن حسابی می چسبد.

مدل های شیک میز و صندلی حصیری ایوان در گونه ها چوبی و پلاستیکی
قرار دادن میز و صندلی یک طریق تند و ساده برای مرتب کردن بالکن است. بعضی ها که ایوان کوچکی دارند شدنی است قید استفاده از میز و صندلی را بزنند و شاید بخاطر همین موضوع کوچک بودن باشد که آنرا به حال خود خلاص کرده اند. اما مدل های جدید میز و صندلی حصیری ایوان نیز در اندازه های بسیار کوچک طراحی شده اند تا برای پیمان گیری در هر فضایی با هر اندازه ای مناسب باشند. همانطور که در پیوسته تماشا خواهید کرد این صندلی ها بقدری زیبا هستند که علاوه بر بالکن، می شود در تو خانه و اتاق نشیمن نیز از آنها استفاده کرد، خصوصا در فصل زمستان که کمتر از بالکن خانه کاربرد می شود.

صندلی های حصیری علاوه بر نی و گیاهان مختلف، از پلاستیک تقویت شده نیز ساخته می شود که طبیعتا قیمت ارزان تری نسبت به مدل های چوبی دارند. البته برخی صندلی های حصیری پلاستیکی از لحاظ کیفیت با مثال های چوبی قابل مقایسه هستند.

نظرتان در باره میز و صندلی تکی چیست؟ چنین مدل هایی برای بالکن هایی که جای کافی برای قرار دادن ست های چندنفره میز و صندلی ندارند زیاد عالی هستند. با مدل های تکی میز و صندلی حصیری بالکن، فضایی عالی برای نوشیدن چای و مطالعه در فضای آزاد و ساکت ایوان خواهید داشت.


39 مدل سبد میوه حصیری و پلاستیک جدید + خرید

ست میز و صندلی پایین را حتی در کوچکترین تراس ها هم جا می شود. صندلی تاشو کم جا بهره‌گیری بعنوان صندلی اپن طباخ خانه را هم دارند، بنابراین انتخابی هوشمندانه هستند زیرا با یک تیر دو اثر می زنید. در فصل های سرد که از ایوان بهره‌گیری نمی کنید، صندلی ها را به میز اپن منتقل می کنید و در فصل های گرم و معتدل مجدد به تراس می برید. میز حقیر و یکی این ست هم فضای کافی برای قرار دادن نوشیدنی و شیرینی جات فراهم می کند.

مدل های شیک میز و صندلی حصیری ایوان در انواع چوبی و پلاستیکی
در انتخاب میز و صندلی حصیری بالکن باید هوشمندانه عمل کنید لغایت با مدل های اشتباه، فضای بالکن را بهم ریخته و شلوغ پرتو ندهید. میز و صندلی باید حتی الامکان هم شکل گزینش شود که محیط‌ را هماهنگ و مرتب اثر دهد، بعلاوه به اندازه ای باشند که رفت و آمد گوشه ها-کناره ها آنها به سهولت اتمام بگیرد. این موضوع در بالکن های باریک و کوچک اهمیتی دو چندان پیدا می کند. شکل های ذیل مدلی را اثر می دهد که علاوه بر هارمونی زیاد بین میز و صندلی، چندکاربره نیز هست. میز جلو مبلی این صندلی ها هم قابلت ذخیر سازی داشته و هم از طبقات آن می شود بعنوان صندلی متمایز کاربرد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()